Spørsmålet er jo, hvis han selger, hva selger han på? Som jeg ser det, så er det godt mulig vi får testet 17-tallet i morgen, men om vi skal mye lengre ned? Tjah. Har fortsatt god tro på 20+ før utgangen av mars, så gidder ikke prøve å gjøre en trade av dette.
Blir det billigt i morgon står jag klar! Fick frigjort lite mer…
Om swb tog in 5 m aktiter till skulle inte skada jue :). Där sitter de säkra och de snållar nog inte
Blir fort 10k mer fun akjser her også. God stemnin
Nei fa… nå er vi i ferd med å skremme vannet av hverandre igjen. Er det noe fundamentalt som er forandret! Ikke det nei. Så slapp av dette er bare støy, om få strakser er vi forbi 19 igjen på god vei mot 30. Det er GARANTERT.
IKKE glem dette: FUNCOM er pr nå nesten 100% gjeldfri.
Alle skal prøve å lure alle, igjen, den eneste måten å lure alle på er å ha solgt i dag. Hypen kommer, tenk om vi får lov å kjøpe aksjer på 17kr i morgen? Får legge kjøp i dag på 17.2, 16.8 og 16.5?
Jebsen er vel fortsatt innsider?
edit: Han er det.
Det har i hvert fall vært lurt å legge kjøp på dine nivåer tidligere
Förra gången han sålde så gjordes det ju med accelerated book building, vore ju praktiskt om något liknande skedde igen så att han slipper sälja massa volym över börsen. Köpare finns nog, det är jag säker på
Mange av de som vil selge i morgen forstår ikke situasjonen og forskjellen mellom konverteringen og den forrige desverre. Eller hvorfor han vil selge på små volum og i en midlertidig nedadgående trend er for meg uforståelig å forstå. Og når de i tillegg ikke skjønner hvorfor han konverterer eller hvordan dette gjør det lettere for han og selge større poster til fond og større aktører utenfor børs så skulle de for dems egen skyld ikke vært inne i aksjen uansett.
Så de som vil selge og håper på en inngang nede på 15-16 er det bra og bli kvitt for de må evt løpe etter. Tror mange smarte står klar til å kjøpe fra 17,80 i morgen så mye lavere enn det forventer jeg ikke.
Så oppsummert sikkert en liten mulighet for dem med kapital da man aldri må undervurdere saueflokken men er du bittelitt mer langsiktig så ikke selg nå.
Og for å presisere så MÅ ikke Jebsen selge noe som helst bortsett fra ca 550 000 aksjer i løpet av 2018
Det jeg lurer mest på er hvorfor han lar en liten del av bondet være igjen …
Dette blir blodrødt, naivt å tro noe annet. Men forhåpentligvis snur det raskt tilbake.
Jo att han säljer över börsen är mindre troligt, normalt bruka man vilja få in någon annan större ägare helst som ger synergier. Möjligen något är på gång nu till GDC, att tex THQ/Koscher media köper in en del i bolaget. eller den asiatiska partnen.
etc så som pdx, starb mm gjort. Det ger synergier då de då arbeta lite som ambasdörer för bolaget, se tex swb intåg.
Jeg har ikke regnet på det, men det kan være han holder seg unna en flagg-grense e.l.?
Verden vil bedras.
Jepp, kjempenegativt at Funcom sparer 200 TUSD i renteutgifter
Jeg fikk ikke dette til å harmonere selv.
Hva kan årsaken være?
-
Funcom har mulighet til og ønsker å gjøre seg gjeldsfri asap og dermed mer attraktiv for større investorer.
-
Jebsen har fått tilbud på X antall aksjer (flere enn han hadde frigjort fra før) fra et Fond eller et større investeringsselskap.
-
Legge ting til rette for å utnytte nærmeste tids kursoppgang, som historisk sett vil gi han vesentlig bedre avkastning enn 10% rente avkastning.
Jag satt och tänkte på pkt två som du nämner förut. Ingen omöjlighet att det ska nån stor fisk på banan, det är kanske det mest sannolika scenariet när han nu säljer ”för tidigt”. Det kan ju även vara Funcom som har pressat på för att få till detta och att det är dem som har varit i dialog med ny ägare…
Oavsett spännande! Är det nåt sånt här får vi information ”snart”
Spennende å se om det kommer en melding før åpning i morgen igjen