Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jo udda summa och nära inpå GDC

Hegnar kanske vill köpa in sig?

1 Like

Jeg tror ikke dette bør sammenlignes med konvertering Mars 2017 og forvente samme reaksjon, naivt kanskje. I værste fall slår SL inn.

Slik kom meldingene forrige gang:

1 Like

Nyheten er ikke omtalt i en eneste funcom-tråd på hegnar forum ennå,så kraftig rødt blir det nok.

1 Like

Rentene kan også konverteres til aksjer, så nei

Det hadde forklart situasjonen, men det hadde overrasket meg veldig

Han har jo konvertert tidligere, uten at det var noen åpenbar grunn (mars 2017). Kanskje han, som du, tenker at det hjelper Funcom at de blir gjeldfrie tidligere, ettersom de slipper å ta hensyn til gjelden. Det gjør at de kan satse hardere og kan gjøre at resten av aksjene hans blir mer verdt.

2 Likes

Åfaen er alle på hegnars-tivoli long funcom?

Vil heller si at de kortsiktige har bommet i alle fall midlertidlig med sin siste trade og vil nok gjøre noe raskt. Jeg håper på at ny teknik eller annen storfisk tar over posten til Jebsen helst før åpning.

3 Likes

Tenkte her på hype april/mai. Vanskelig å selge aksjer man ikke har frigjort.

Hadde ikke blitt veldig overrasket, her er det lov å håpe på mer vind i seilene.
Salg til Fond/investeringsselskap med PREMIUM akkurat som robur swedbank ny teknik.

Jeg vil påstå at det med stor sannsynlighet var som følge av hurtig fallende aksjekurs.

1 Like

For selskapet i seg selv er jo dette kjempepositivt og det som er bra for selskapet vil jo før eller siden kunne bli en bra ting for aksjonærene.

Først og fremst interessant å se om hvorfor han tror han får meravkastning av dette fremfor å sitte med lånet.

3 Likes

Han kunne da like gjerne ha solgt aksjer direkte? Da hadde han for rentene og ellers tilsvarende eksponering.

2 Likes

Jeg har en mistanke om noe i de baner ja. Håper på det beste, forberedt på det værste.

2 Likes

Lurer veldig på hvordan dere tolker meldingen at han skal/må selge aksjene nå?

Dere har fått med dere at flagggrensen har blitt endret i år?

Det skrives ikke noe ekstra om dette i avisene. De pleier rope høyt
Kun meldingen

Bare for å presisere. Jeg mener også dette er bra for Funcom.

Men har en litt dårlig følelse for kursen kortsiktig OM han selger. En av grunnene til det er at mange lykkejegere nå er andre steder så ikke sååå mange til å ta imot. Som nevnt i sted

Men tror det bråsnur innen kort tid.

3 Likes

Dette går ikke bra

Synes det er litt for mange som er veldig negative her nå… Ute på jakt etter billige aksjer noen?

Han sitter jo på enda flere aksjer selv, så hvorfor skal han bombe aksjen? Lov å håpe han allerede har noen kjøpere.

Uansett så er dette bra langsiktig, ikke mange gjeldsfrie på Oslobørs.

Vet ikke hva jeg skal tro. Hvorfor skrives det ikke om det sånn som sist han solgte?
Så like mye positiv som negativ

Nei blir vel 75mill aksjer når han er ferdig konvertert så han kommer ( så vidt jeg kan se ) ikke over.

1 Like

Gjeldsfri = POSSETIVT
POSSETIVT = Bra for aksjonærene
Bra for aksjonærene = Høyere kurs

Jebsen trenger ikke å selge store volum pga økt flaggplikt ved denne konverteringen = POSSETIVT
GJELDSFRI = Lettere å selge større poster til store eiere utenfor børs
Utenfor børs = mindre kurs påvirkning

2 Likes