Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Karl Oskar Strøm :spoon:

1 Like

Paddy80 Det er 100% rett, og både han og Funcom “driter i hva kursen er i morgen.”

Og det burde nesten alle som ikke er daytradere gjøre også.

Det er et større bilde her.

3 Likes

Dipp ned på 16 tallet/5-10% fordi tradere/noen som ikke skjønner hva som skjer får dilla og selger, så opp kjapt over 17++ og alt er glemt om 1 uke. For da skjer det helt andre ting. Jeg legger kjøp på 17,3x, 17.0x 16.7x og 16.5x, fattige 1000 aksjer per sted. Ikke rare slumpen :slight_smile: får jeg er det ok, hvis ikke også ok

#tippetips

4 Likes

Har ufin inngang på 19 jeg , og pga DnB trøbbel fikk jeg ikke inn SL på 19,40 så nå er jeg vist med hele veien ned … :roll_eyes: og dessverre ikke noe mer å snitte ned med !

Får håpe det blir med en dupp ned på 5-8% og så raskt opp igjen …

Ukene fremover nå blir veldig interessante uansett :grinning: lykke til dere som kan fiske her , jeg velger å ikke se på børs før kl 12 imorra :pray:t2:

2 Likes

Var faktisk deilig å ikke følge med på børs i det hele tatt idag. Bra for hjernen av og til og ta en pause fra kursene :joy: Sjekket etter stengetid da var jo alt i pluss

4 Likes

På jobbreise. Så oppstyret nå:

For min del er det fortsatt slik at de som vil ha aksjene mine skal betale 40+ kroner :joy:

10 Likes

Säljer inte detta fina fleksnes papper under 30nok.

1 Like

Tror vi har blitt oppgradert til Selskapsresan papper.

1 Like

@antzzo hva sier svenskene om att Funcom blir gjeldfri?

Skuldfri är bra.
Ser inget negativt i detta.

Det snakkes om at det er dommedag, da vet du at du har med tradere å gjøre. Kurs er vel over det den er nå om halvannen uke…

1 Like

Er helt sikkert mange neebs som blir skremt av traderprofetene…

Lenge før! :money_mouth_face:

1 Like

De har nog inte kommit upp på ytan för Svenskarna, ännu. Funcom är fortfarande ganska oupptäckt i Sverige. Men kanske ändras framöver ? :slight_smile:

2 Likes

En tanke. Jebsen kanske vill ha kvar sina aktier? :slight_smile: Funcom 2.0 är lönsamma. Kanske lägger bud? :sunglasses:

Det blir säkert turbulens idag, men när vi sedan kommer ut på andra sidan är det med ett nästintill skuldfritt bolag.

Jag tar tillfället i akt och köper lite istället :ok_hand:t2:

1 Like

Funcom behöver större exponering i Sverige.
Jag skulle vilja se tex Redeye ta upp bevakning på bolaget.
Tror det skulle få stor genomslagskraft.

Dette var utelukkende positivt. Et evt. papirtap i dag tar jeg med den største ro! Ikke lag problemer :wink:

8 Likes

Vedrørende Jebsen sin konvertering i Funcom, så har ikke konverteringsmelding 14.03.18 blitt oppfulgt av melding om salg.

Forrige gang ble det meldt om salg like etter (14 min) konvertering. Se vedlegg.
I det tilfellet et salg med en rabatt på 10% av close dagen før, i tillegg til mindre utvanning.

Med mindre det også denne gang kommer en melding om salg, og da med rabatt kan ikke dette tolkes spesielt negativt av markedet. Litt utvanning, ja. Men også vesentlig reduksjon av gjeld.

Uansett, lett å skape litt frykt og potensielt gjøre noen raske kroner -om det ikke blir trangt i døren inn igjen.

2 Likes

Blir vel 100M økning av MCAP og 22M reduksjon av gjeld?
Sett fra verdien av transaksjonen skulle kursen åpnet på 17,15 idag tenker jeg. 22M økning av den reelle verdien til selskapet som resultat av sletting av gjeld, og 5,79M nye aksjer. Dette blir før evt psykologi og forventninger inntreffer.