Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nå er ikke dagen over enda men, håper de fleste av dere aktive her inne drar denne konklusjonen.
Meldingen i går var udelt positiv. Den meldte panikken panikken uteble, Hvorfor? Jo fordi det er FOR mange som vet hva Funcom har i pipen for de neste 6ish mnd.
Funcom aksjonærer er nervøse skjeler, men mange av dem er ikke dumme.(selv om enkelte finans aviser påstår dette) De kjenner sin besøkelsestid nå, rett før den alvorlige innhøstingen starter.
Skriver denne siste linjen igjen har skrevet det samme for ca 1 uke siden:
MANGE av dere her inne kommer til å bli angrepet av høydesyken alt for tidlig. Dere kommer til å selge, å sitte uten aksjer å rive dere i håret av ergrelse over å ha solgt. Solgt aksjene deres i Funcom 2.0 alt for tidlig.
Enkeltes reaksjon på meldingen i går styrker meg i troen på min påstanden over.

6 Likes

Nei, pokker!!! :joy:

Tilbake med alt Funcom kruttet, lett the game begin

2 Likes

@Kronn nå får du ikke lov til å selge en eneste aksje før 30kr. For vi skal over dette tallet i vår. :money_mouth_face:

3 Likes

Kan godt være eg må selge ett par på kr 20, når lammelåret skal inntas til påske :cowboy_hat_face:

3 Likes

image

Satser på at jeg ikke har rotet med tallene.

Liten fun fact for de som liker runde tall:
" USD 2,828,785 (plus accrued interest of USD 171,214.91)"
2,828,785+171,214.91 = 2999999.91 = nøyaktig 3MUSD

8 Likes

Jag tror inte det finns många dumma Funcomholders. De har gått bra historiskt sett att följa TA och ASP osv. MEN det är en dumhet imo och tro att detta kommer fortsätta. Bolaget är helt annorlunda idag. Starka instutioner som köpt/köper, helt skuldfria, kassa på 150 mnok, flera spel som ska släppas, kommande uppdrag på gång. De är dags att släppa 1.0 och åka med på 2.0 resan :slight_smile:

5 Likes

Skrev dette i går:
Ser att jeg skulle formulert dette annerledes, men lar det stå. Tror nok vi kan få lave 17 i morgen men tipper close over 18.

Tidlig å konkludere ennå men ser lyst ut for alle som sitter med aksjer ivertfall :+1:

1 Like

Då balanserar han på riktigt sida av 30%-strecket. Ingen tillfällighet frågar du mig :wink:

2 Likes

Ser ut til at det stemmer ja.

Under the FMSA, a mandatory bid is triggered by a person, or a group of persons acting
in concert, obtaining “control” over the target company by acquiring at least 30% of the
voting rights in the target.

https://www.debrauw.com/wp-content/uploads/2016/06/Guide-to-Public-Takeovers-in-Europe-2016.pdf side 69, fra juni 2016

3 Likes

Hur många % äger Jebsen nu?

29.52%

Se tabellen jeg postet over

Og han ville passert 30% om han hadde konvertert hele lånet

3 Likes

Ser ni det som en risk att en enskild ägare har så pass mycket?
Tänker att det kanske hade varit bättre om han sålde hälften eller något till fonder eller andra större ägare eller sitter han lugn i båten? :slight_smile:

Han kanske inte vill sälja sina aktier Mao?

Vært i møte og ser at kursen bouncet opp igjen :stuck_out_tongue: noen som slukte aksjene eller? hehe

Grattis, dette gikk jo supert.

@Halling, sliter med å se denne panikkstemningen du melder i postene før handelen i dag. At folk drøfter forskjellige utfall av et slikt event er ikke usunt.

2 Likes

Han kommer ju från shipping, så lugn i båten är en perfekt liknelse :wink:

Han har varit en trygg storägare/räddningsman i Funcom under flera år. Säljer han så tror jag det blir under ordnade former till en ny, trygg ägare. Ser inga stora risker med det nej :slight_smile:

5 Likes

Nå er vi i pluss her.

Fatter ingenting. Dette skal ikke gå an i Funcom.

1 Like

Mange muligheter: Markedet kan mistenke at en storfisk vil kjøpe en stor del av aksjene til Jebsen.

Han kunne konvertert hele lånet og solgt seg under 30% igjen i løpet av 30 dager uten budplikt såvidt jeg kan se.

At han ikke konverterer alt tyder vel på at han har tenkt til å sitte på aksjene en stund ja. Han er i innsideposisjon så alle handler må uansett meldes. Om han selger tipper jeg det uansett vil være til en større aktør utenfor børs, og det vil uansett være positivt.