Det jeg snakker om er nervepostene fra i går kveld, ikke i morges. Skrev bla, att nå må vi ikke skremme vannet av oss igjen.
Edit: Det som gjør att jeg skriver dette er att det er så utrolig lite som skal til før stemningen snur fra halleluja til : "nei dette kan vel ikke gå bra"
Bra å være kritisk til sine egne investeringer men, forskjell på det og å være overnervøs. Da sitter man med meget stor sannsynlighet med for mange aksjer i forhold til det man burde ha.
Hvilke poster konkret mener du var så ille da.
Funcom 2.0
Konklusjonen av dagens posting er vell att folk er lettet over att det ikke ble en langvarig dump. Å det inkludere meg selv, jeg synes heller ikke att det er kult når det går nedover. Men inni hodet mitt er dette vi har være igjennom nå bare støy. Er sikker på att vidre retning er oppover. Hvor vi stopper henn ,vel det vet vi når våren er over
Var vel mannen i gata og taxisjåførene som solgte til de som klarte å se at dette ikke var negativt, som heller økte. Så kom de løpende etter når de innså at det var dumt å selge.
da er det vel bare og vende kikkerten oppover frem mot Mai nå
Nu börjas det!!
Dette var ulikt Funcom, ikke en gang utvanningen ble priset inn negativt i dag
Funcom aksjonærer har blitt immun etter å ha blitt mishandlet i ett år
Utvanning, ja … men mindre gjeld og slipper ca 200k USD i renter
Dette er jo på en måte et slags “kjøp” av selskapets største aksjonær.
Jebsen ble utvannet av emisjonene gjort for IP kjøpet og Robur.
Nå har han konvertert aksjer uten å selge de slik at eierandelen hans igjen er tett oppunder budplikt.
Slik jeg ser det kan det være et par årsaker til at han konverterer;
- Han anser kursen som gunstig nå og ønsker å selge aksjene (dog lite sannsynlig ettersom han ikke har solgt)
- Han ønsker å kontrollere utfallet på aksjonær avstemming og øker derfor eierandelen sin. (lite trolig)
- Han har fått en forespørsel av en aktør for å kjøpe en større post av aksjene hans (ikke umulig)
- Han er beviselig en god eier som bryr seg mindre om papirgevinsten sin og mer om at selskapet skal overleve. Reduserte rentekostnader på bekostning av å utvanne aksjonærer er en måte å hjelpe driften. (ganske trolig)
- Hvorfor ikke nå? - det forfaller jo snart uansett og nå er han klar til å selge hvis hypen tar av. (ganske trolig)
Blir bare rentekostnader for Funcom hvis obligasjonen ikke blir konvertert før forfall. Slik det er nå kan man velge å konvertere rentene til aksjer og på dagens kurs er det ikke så vanskelig å velge.
Uten han hadde ikke Funcom eksistert. Vi burde egentlig sendt han en stor flaske champagne
Jebsen har tjent noe sinnssykt med penger på dette. Champagne har han råd til selv!
Jebsen har tjent bra på lånet ja, men han har nok vært med på ganske mange emisjoner underveis, så jeg er jaggu ikke sikker på om han er i pluss.
Om noen skaffer adresse så sender jeg ei flaske fra oss på tek
Zander Kaaes gt. 7, 5015 Bergen
Jeg blir med. Jeg synes vi kunne samlet inn noen oss innsidere som er interessert og sendt avgårde en skikkelig flaske.
Kan noen bekrefte adressen? eventuelt er telefonnummer til en sekretær?
Absolut, det var ingen kritik från mig, menade mer om “marknaden” kan se det som en risk att en ägare har så stor del, fler större ägare är väl oftast bättre Men han har ju verkligen räddat funcom och förtjänar all cred.