Det var nå å ta i, ellers hadde du sett null Likes på innlegget mitt. 
Er vanskelig for enkelte å forstå at Funcom er volatil. Rart, vi har gått fra 19,70 til 16,81 til 18,00 på kort tid, så det burde jo være åpenbart for alle.
Det var nå å ta i, ellers hadde du sett null Likes på innlegget mitt. 
Er vanskelig for enkelte å forstå at Funcom er volatil. Rart, vi har gått fra 19,70 til 16,81 til 18,00 på kort tid, så det burde jo være åpenbart for alle.
Haha, allt är relativt vet du 
Nu börjar det mobiliseras till det oannonserade spelet 
for å si det sånn så har jeg tapt endel aksjer (rundt regnet 4500) på å høre at en aksje skal ned der og der fordi markedet er sånn og sånn. Det har ikke skjedd igår fordi jeg har lært og gidder ikke lese her inne så mye lenger for jeg VETT at jeg lar meg påvirke. Slik kursen agerte idag så var den ned til 16,81 lav og høy 18. Det som skjer på dager som denne er at folk lar seg bli påvirket av at enkelte sier aksjen mulig skal ned og de selger endel eller hele. For igjen se at aksjen skyter fart og de har null mulighet å kjøpe seg inn igjen og blir sittende igjen som svarteper. Det ble heller ikke skrevet inne på Funcom teknisk analyse tråden men her på Funcom småprat.
Som sakt jeg gidder ikke bruke så mye tid her inne lenger fordi jeg har rett og slett tapt for mye penger her inne etter at jeg ble medlem.
Det kommer jo an på hvordan man tolker tankene om utvikling videre. Enkelte ser jo på at noen sier at “bunnen blir 16,80 - 17,00” som en anbefaling om å selge, andre ser på det som en mulighet til å kanskje få et bra kjøp.
Det er jo ingen tvil om at hvis man trader aksjer uten å selv ha en god plan, men bare hører på andres observasjoner ikke er noen god ide. Kanskje man først hører på en som er langsiktig og kjøper på 18,50, og så hører på en som daytrader og selger på 17,50.
Jeg har selv ikke tradet noe siden vi var på 13-14 tallet, bare økt. Rett og slett fordi jeg vet hvor volatil aksjen er, og spesielt nå, opp mot lansering. Merker at jeg synes det har vært ubehagelig den siste uken, noe som kommer av at jeg sitter 100% i aksjer nå* .Jeg kommer derfor til å redusere litt på vei oppover nå, men det blir ikke for å trade, men for å redusere eksponering mot det jeg antar blir en topp de neste ukene.
*Ikke bare i Funcom, men Kitron, PCIB, m.fl.
Spesielt på dager som fredagen hvor det kvelden før hadde vært ras på børsen i USA og fortsatte i Asia så bør kanskje enkelte prøve å finne sin besøkelsestid og kanskje ikke være så sikker at vi skal ned ned ned. Enkelte er jumpy og skvetter lett. Og hvorfor på småprat. Lag heller en egen tråd da for Funcom trading f.eks
Vel, nå bommet vedkommende med 1 øre på hvor langt ned vi skulle, så det var jo veldig god info? Problemet er vel hovedsakelig folk som kjøper/selger aksjer uten en plan.
Ser deg ikke klage når folk skriver at vi skal opp opp opp. Er nok av folk som er redd for å unngå å få med seg oppgangen og kjøper på topp. Ikke akkurat gunstig det heller.
I teorien, så er jeg enig med deg, det hadde vært greit med en egen tråd for trading, men 90% av innholdet i tråden har med kursen å gjøre. F.eks. lanseringen er 8. mai, det er alltid en topp ved lansering, det er idioti å selge nå. 
#metoo
Ja god info for de som trader og veldig bra å komme så nært. Men igjen. Noen lar seg uansett påvirke av den slags og så kommer de seg ikke inn igjen på ett lavt nivå men selger kanskje på 16,90 og kjøper seg inn igjen på 17,90.
Jeg trader ikke lenger men føler at jeg ikke klare å unngå å lese dette når man skumlese igjennom småprat
Altså, hvis du selger på 16,90 fordi noen har spådd bunn på 16,80, så burde man holde seg unna aksjer/trading. Det gir ingen mening.
Nästa vecka blir intressant. 2.5 börsdag av totalt 5. Embargot tar slut den 28e och då har börsen halvdag. Vågar traders ligga ute? Blir en intressant vecka hur som!
Var kanskje ett dumt eksempel men uansett. Poenget var å få laget en annen tråd for det der opplegget deres. Så kan de som er så jævli kåte på å trade lese der istedet for å kødde med småprat tråden. Da har man iallfall ett valg og slipper å lese
Så du tenker at kommentarer om hvor kursen skal hører til i trading-tråden? F.eks. dette:
ellers er alt som det burde være, kursen kryper dit den bør og vil gjøre, OPP!
Kverulering @christian. Jeg mener når man kommer med TA om at kursen skal ned dit og dit pga det og det så har det ingenting på denne tråden å gjøre.
Tror det funker bedre hvis du lager en egen tråd med Funcom hype, så kan denne tråden inneholde litt av hvert, inkludert diskusjon om mulig negativ kursutvikling. 
Eg opprettar tråden: Funcom - opp fordi opp.
Dere er totalt på feil spor. Salgstrykket i aksjen nå kommer jo ikke fra de som leser her, og det var neppe mange som “ble lurt” til å selge på fredag. Det var kanskje et par som er konsekvente med SL, men ellers var det ikke den vanlige investoren som solgte. Kan ikke tro at ingen her kommer på at Funcom, nå, faktisk er en del av OSEBX. Dermed så må jo de fonda som speiler OSEBX selge aksjer i Funcom når indeksen går ned. Bare se på ose-grafen på fredag kontra Funcom grafen. Ingen her trenger å selge en eneste aksje, allikevel så kan kursen, teoretisk, gå ned i feks 10 kr… Ikke én eneste aksje trenger å “skremmes” ut. Vel, nå kan dere kanskje slippe å skyte på hverandre når salgstrykket, på nytt er der ,mandags morgen…
Det ble jo gjort 1 dump, med lavt volum som gjorde at kursen tippa såvidt nedom. For alt vi vet kan det ha vært vedkommende som prøvde å lage panikk. Det skjedde under TSW tiden. At noen messer opp og ned at en aksje skal STUPE dagen etter at ALLE markeder stenger rødt er litt sånn jeg ikke gidder å bruke tid på. Vi endte opp igår. Det hadde han ikke planlagt. For han skulle handle billig.
Håper hna fikk aksjene sånn at han holder kjeft fremover. 
Hæ? Skal vi ned på Mandag sier du?
Klikka for deg?
Tippa at kursen skulle ned til 16,8 så er det jeg selv som har solgt?
Du kommer unna det neste siden du har vært her siden tidens morgen men denne var drøy…
@pdx