Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Makro har inget med fundamenta att göra. De passar i TA tråden.

Mulig det passer bedre det ja.
Sutring blir det uansett.

Är lika TA intresserad som du och många andra här men jag skiljer på FA och TA vilket många här inte verkar göra. Tycker vi alla här kan bryta denna diskussionen och prata om Funcom istället som bolag. Eller gå till TA tråden och tjabba vidare

2 Likes

Salgspress mandag, kunne ikke vært mer uenig. Jeg forholder meg ikke til hvor noe kan gå teoretisk, men tenker nå om dagen hvordan kursen vil gå historisk sett. Det burde flere gjøre og luke ut annet støy som risikerer at man selger og ikke får tilbake aksjer i samme antall igjen.

Som @christian sier så er det ikke dumt å ha en plan på når man er fornøyd. Jeg har en klar plan på når jeg er fornøyd med deler av beholdningen, men jeg tror også potensialet er vesentlig høyere enn 30 kroner, men det krever bra salg på begge spill. Jeg vil ikke satse alt jeg har nå på det, men en del kan jeg være med videre

Det blir alltid litt slik i perioder hvor mye står på spill. Bare vent til 8-15 mai! Tror ikke den småkrangliga vi ser her nå kommer i nærheten av det… Jeg har alltid sett på dette på samme måte som Tinvest og christian m.fl. Jeg syns ikke det er et problem at man snakker den veien man har aksjer og heller ikke at folk ser negative ting i det fundamentale eller i det tekniske. Det er helt naturlig og en styrke med forumet. Husk at det er mange som tier samtykkende, de av dere som opplever å få litt småhets. Ikke ta det personlig… :wink:

8 Likes

Det var da voldsomt. Den var heller ikke myntet på deg. Så greit å ta en chillpill.

1 Like

I see your videoe… and raise you…

Ved siden av Titanic versjonen, er ikke denne helt verst:

Sier ikke vi skal ned… Men at OSEBX-fonds har en del aksjer å selge. Og jo mer OSEBX faller, jo mer har de å selge ut…

Noen som vil hevde dette ikke stemmer??

Vad är det för en dåre som tror att en fond skulle sälja nu?!

Menne… Sånn for min del har jeg somregel 1 eller flere kjøpsordre liggende på blandt annet funcom som f.eks er godt under det vi stengte på freddan. Somregel får jeg ikke noe, andre ganger får jeg.
Andre ganger kjøper jeg til Rt, hvis det er en dag jeg tenker “idag skal jeg inn”.

Hvis noen andre her hadde skrivi at de bomma med 00.01kr med kjøpsordren sin, så hadde jeg tenkt: Hehe, surt det pølsa… også hadde jeg ikke tenkt noe mere på det.

Jeg er hvertfall 100% sikker på at funcom skal både opp og ned fremmover, jeg for min del prøver å akumulere med det lille av potten jeg trader med, desverre er hele tradepotten ute for øyeblikket x(.

Men sånn over til something somewhat completely different…
Kan folk slappe av?.. Seriously… Slapp off…
Jeg forstår ikke at folk orker å kontinuerlig mase om asp/boter/algo/riste i trær/is i magan/Warren buffet/Store leker med de små/Baissing/pumpndump…

Folk er så hårsåre og monger jo hver gang noen antyder at de tror det kan komme en liten nedsving? Hvor konstruktivt er egentlig det?

11 Likes

Har bestilt.

:wink:

7 Likes

OSEBX indexfond har ikke noe “investeringsfilosofi”. De kjøper og selger aksjer automatisk for å kopiere indexen. Ingenting å misoppfatte der.

… og når hele indeksen går ned, så gjør de logisk nok ingenting. Som @TinvesT sier, du er nok på et villspor her.

1 Like

Og hvor får de pengene ifra når du eller jeg selger våre andeler i OSEBX indeksfond…?

Da kjøper/selger de selvfølgelig i alle aksjene i indeksen, men var det netto salg i indeksfondene på osebx på fredag? Dessuten, hvis du ser på hvor små Funcom er, og hvor lavt de blir vektet (pga endel faktorer rundt store eiere osv), så ville du også sett at volumet blir veldig lite.

For å si det på en annen måte, det er ingen indexfond inne på topp 20 i Funcom. :wink:

1 Like

Nettopp. Da er vi enige. Ja, det er lite volum derfra fordi Funcom er en liten aksje i osebx.

En annen veldig trist sak(for eiere av disse fondene) er den store spreaden i disse små aksjene. De må tape mye på det der… Derfor ryker vel disse aksjene med lav volum/stor spread utifra indeksen når dette blir for vanskelig. Men nå er det veldig god omsetning i Funcom aksjen.

Tror jeg må ha misforstått poenget ditt hvis du mener vi er enige, men vi kan i hvert fall la diskusjonen ligge død der. Er neppe spesielt viktig.

Må si at Funcom har baller av stål når det kommer til hvor lavt i terrenget de ønsker å ligge før lansering. Nå, 6 uker før lansering, så er de nær en all-time low. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Nå er det godt det er påskeferie (bortsett fra disse 2,5 dagene). Da trenger vi ikke logge inn på traderen og følge med på index til langt på kveld. Da kan vi være ute og gå på ski, spise appelsin og drikke kakao. Vi kan sitte ute i solveggen og nyte en forfriskende øl, og vi ha det hyggelig med venner og familie. Noen vil kanskje spille CE når kvelden kommer (vi har forresten en veldig bra tekinvest-server).

Folkens, slapp av og kos dere i påsken. Da blir diskusjonene her så mye bedre og hyggeligere etterpå.

9 Likes