Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Funcom holdt jo en fest i forbindelse med GDC, hvor Funcom fokuserte på SWL, Conan Exiles og MYZ. Definitivt en synergieffekt der.

Det gir jo ingen mening å f.eks. kjøre en reklame med begge spillene, men å holde et event med Funcom-titler gir jo synergieffekt.

2 Likes

Godt poeng.
Funcom har trolig en vel gjennomtenkt plan for å utnytte og systematisere synergiene ja.
På twitter poster har det vært et par med PR som fagfelt ser jeg :wink:

Carly fra EVOLVE PR var siste jeg såg:
19

32

2 Likes
10 Likes

Oiioioi! Mange som er engasjert her ser jeg. Det er bra. :slight_smile:

1 Like

jagharratt

Den här veckan har det mest varit diskussion om vem som gissar rätt kurs (som nästan alltid) Här har ni ett diplom där ni kan fylla i ert namn om ni tycker att ni har gissat rätt.

Ska vi försöka börja diskutera bolaget i den här tråden igen?
Vi har några stora triggers framöver:

• 150 mnok som helt eller delvis är till för att spenderas på publishing
  • MYZ EMBARGOT tar slut 28e mars
  • S2 släpps 4e april
  • Conan marknadsföring följt av release 8e maj.

Det är det här vi ska fokusera på!

16 Likes

Det er flere her som klarer å ha to tanker i hodet samtidig. Formålet her er jo å tjene penger. Det lønner seg da å investere i aksjer på vei opp, men ikke nødvendigvis sitte i den 100% av tida. Det hadde jo vært sweet å ha solgt endel på 19-ish og kjøpt igjen på 17-ish og sittet på enda flere aksjer? Problemet er når jeg blir for grådig og bare kjøper aksjer, går glipp av mange fine trading-muligheter.

Det, og at Swedbank Robur står bak mye av de pengene gjør at jeg økte relativt kraftig i Funcom.

Det er grunnen til at jeg er på ATH i antall aksjer i Funcom nå og ikke har tradet på en stund.

6 Likes

Dette er alle Zero-kontoene til Nordnet samlet, ikke et eget fond.

2 Likes

Sitter på Sjusjøen, blitt litt øl og vin og hyttekos. I morgen blir det å forberede seg på ett rotterace som til slutt resulterer i full launch i mai. Resultatet etter launch vet ingen, men det er potensiale her til å forsette etter historisk hype. Kursutvikling fremover har tradisjonelt sett vært litt som å være nyforelsket, det er ett fokus og alt blir ubetydelig, markedsuro eller annet om normalt sett er betydelig for kursutvikling drukner, det er fordi nå er fokus på Funcom, hva som kommer av markedsaktiviteter og alt handler om tingene som skal sørge for godt salg i mai og ved myz release. Er i tillegg det som kommer bra greier og kanskje bedre enn forventet blir det eksplosivt.

Jeg tror basert på hva Funcom har gjort av mf siden EA, som er nada, at det er ett stort potensiale til å treffe mange nye kjøpere og jeg er sikker på at mange ikke helt vet hva CE er enda. Det satser jeg på tiden fremover vil sørge for. Reviews fremdeles allright (http://store.steampowered.com/app/440900/Conan_Exiles/)

Lurer på hvilken vei vi skal i dag. Makro starter uka råttent, men ser ut til at hype og Fundamentalt presser FUN i motsatt retning.

Når makro snur blir det ketchup effekt?

Er det nå man skal si at spillselskaper gjør det bra i nedgangstider fordi folk spiller mer når de har lite penger?

3 Likes

30 öres spread direkt och någon säljer på 17.70 såklart :smiley:

Ketchup effekt?

SPLATTT! Alt kommer på en gang. osv.

1 Like

Over 21k aksjer til under 18 kroner… En som kommer til å angre om bare kort tid.

Jeg tenkte stor spread når flasken voldtas for å få ut de siste restene.

Takk:slight_smile:

Påskestemning på børs :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ja. Tenkte at nå er det krefter som presser kursen i hver sin retning så vi sitter litt fast.

Når makro snur og flere krefter presser i samme retning blir det heftig.

Kreftene som vil opp blir jo sterkere og sterkere dag for dag frem mot mai.

Vet ikke helt hvorfor du venter på Makro når det er nyheter ca 48timer unna.

Makro og TA kan du forsåvidt ta i TA tråden. Passer seg bedre.

2 Likes

Jeg tenker at for de som plukker aksjer på annet enn fundamentalt så teller sikker makrobildet, og det er kanskje derfor noen løker selger nå fordi det kan ikke en døyt om bransjen og eller har ikke satt seg inn i selskapet.

Folk som ikke har opplevd at ketchup er på glassflaske vet ikke hva ketchupeffekt er; -)

Rolig stemning på børs i dag. Bare å la tiden jobbe for oss