Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Hvis jeg hadde brydd meg om alle gangene jeg (indirekte) har blitt kalt løk, idiot eller annet tilsvarende her inne de siste to årene, så hadde porteføljen min vært vesentlig mindre enn den er i dag…

Jeg har ingen plan om å selge noe i dag, men hvis det skjer noe fundamentalt av betydning i USA eller resten av verden så revurderer jeg lett! Er det en ting som er viktig i denne aksjen så er det å tørre å selge, spør du meg.

7 Likes

Fast blanda in Makro med Funcom har ingen som helst betydelse. Om man säljer pga Makro behöver man inte skriva det här. Antar vi pratar om Funcom här?

2 Likes

Det kommer jo helt an på hvilket tidsperspektiv man har på investeringen sin.

For meg er det høyst relevant. Jeg, og sikkert mange fler her, ønsker å gjøre gode trades hvis mulig. Da er alt av betydning for kursen dag til dag interessant og småprat-tråden for Funcom burde være stedet for det. Jeg har mindre forståelse for at de som er long lar seg irritere. For dem burde jo ikke hva som skrives fra dag til dag ha noe å si. Men for all del, det gjør meg ikke noe heller :slight_smile:

7 Likes

Se der ja :slight_smile:

Missförstå mig inte. Jag handlar också pga Makro. Det jag menar är att det är ointressant för mig och borde vara för flera andra om man säljer pga makro I DEN HÄR TRÅDEN som handlar om FUNCOM, inte om makro :slight_smile:

På generelt grunnlag er jeg enig ja, men i fun så er min erfaring at det lønner seg å tørre å selge.

“…at det lønner seg å tørre å selge”. Og dette tror jeg er mye pga det jeg prøvde å forklare her igår(før jeg ble kalt dåre og annet :smile: ). Men det sier mer om dem som svarer slikt…

Kan godt være du har rett. Personlig synes jeg ikke det gjør noe, men synes ikke det bør bli noen stor diskusjon her. Bruk heller flagget til @pdx enn å skrive innlegg om hva andre bør skrive synes jeg :slight_smile:

1 Like

Jeg tror desverre makrobildet påvirker FUNCOM aksjekursen ( lov å diskutere den her eller er det ikke Funcom?).

De to siste uker underbygger min påstand.

Hadde det ikke vært for det, tror jeg vi hadde vært over 20 allerde. Jeg gleder meg til at makrobildet og funcoms fundamentale forhold spiller på lag og danner årets peak.

Da skal jeg selge rubbel og bit av mine Funcom aksjer på det jeg tror blir et greit nivå.

Så skal jeg inn igjen etter peaken har flatet ut. Mest sannsynlig på et høyere nivå en i dag, dersom ikke CE flopper. Så det er sikkert ikke noe stress for de som ikke velger å ta en trade i mai.

MyZ nyheter kan endre min strategi. (Om vi får launch tidligere en Mid Q3.

1 Like

Klart det er lov. Spesielt når folk beskylder hverandre for å selge/dumpe for å utløse SL etc… “Svaret” på om hvordan makro påvirker får vi kanskje allerede senere idag(mistenker det blir mye opp og ned i futures/US-børs ila de neste dagene?).
Og om makro blir dårligere så vil det nok plutselig komme mange små salg på bid. Og disse ordrene vil ikke komme fra løker, kåler, poteter etc… :potato: :):joy:

Det finnes egen TA tråd. Kan evt ta det der siden det er mer relevant.

Skriver kort er på hytte bare mobil. Ser med forundring på att flere valgte å kvitte seg med deler eller hele beholbeholdningen sin av Funcom aksjer på fredag :joy:.
Må bare si dette, FØLGER😉 folk ikke med i det hele tatt?
Liker de ikke penger? Ta det jeg skriver med litt humor. Men har faktisk ett visst alvor også over seg. Gjør hva dere vill, men å selge/redusere nå!
Da har du faktisk IKKE fulgt med. For å bruke ett kjent Cagey2 sitat.
Go påske

5 Likes

Jeg reduserte ikke noe forrige uke, bare så det er sagt.

Men for de som gjorde det, good for u.

Burde vi prøvd oss på en poll for når Myz blir released?

God Påske!

1 Like

Noen av Partysvenskene her som vurderer å ta turen? ( koster noen kroner, men blant annet Funcom skal prate).

Jeg ser med forundring på at flere velger å sitte helt i ro med hele sin beholdning av Funcom-aksjer dag etter dag, måned etter måned. Hvorfor solgte de ikke noe på 19,5?? :joy:

Må bare si dette, FØLGER :wink: folk ikke med i det hele tatt?
Liker de ikke penger?
Gjør hva dere vil, men å tro at Funcom-kursen skal gå i en rett oppadstigende linje frem til at akkurat du selger på alltime-high!

DA har du faktisk ikke fulgt med! :wink:

…dette er også skrevet med betydelig innslag av humor, men også med et innslag av alvor.

5 Likes

Vel så du mener att det er bra å redusere beholdningen i Funcom nå? Jeg har ikke sittet stille porten min , men tradet med noe av porten.
Det jeg snakket om i innlegget mitt var å selge /redusere i slutten av forrige uke. Var det lurt :hugs:. Min opprinnelige inngangs kurs er 1.34. Eller 6.7 kr Sier seg selv hva jeg har i gevinst med det antall aksjer jeg har hatt i snitt. Har skrevet før att jeg tradet aktivt i 6-7 år. Trader mye mindre nå de siste årene. Min erfaring i de aksjene jeg har plukket er att gevinsten er blitt mye større år for år ved å sitte stillere enn når jeg tradet. Bare min måte og tjene penger på.

Kanskje…hva vet vi? Mye som kan skje og mange forskjellige forutsetninger finnes for folks valg.
Poenget var ikke mer enn å speile innlegget ditt for å synliggjøre at det er flere veier å velge og jeg synes det er unødvendig med negative karakteristikker av andres valg.

Jeg har skrevet gjentatte ganger, att veien blir ruglete. Men flott da att du trader og klarer å kjøpe på bånn og selge på topp gang ettergang.
Jeg er ikke så flink, så jeg trader bare i de lengre linjene. Eks solgte etter første oppgang på mellom 4,60 og 3,86 kjøpte inn igjen noe for tidlig på mellom 3,20 og 2,84
Fylte ytterligere på med 125k aksjer under 2.50 da jeg mente att dette bare var tullete og att disse kursene ikke kom til å være lenge.
Så nå gjenstår det å se hvor langt denne ikke har fulgt med “stillesittingen” min tar meg denne gangen. Håper selv på 1 mill++ i “stillesitter” gevinst.
Go påske til deg også aksjesnila

1 Like