Jag tror kanske inte det appelerar till den stora massan direkt ;). Sen är det ju inte Funcom’s spel, de får en andel av intäkt för IP av Doomtrooper som inte är den största i Cabinet Group’s portfölj… Skulle gissa att det genererar begränsade intäkter, men jag tar gärna fel!
Gikk 600k for 2.996. Rt. 3.03
Pengene går fra Doomtroper->Capinet->Heroicsignatures->Funcom(50%)
Nettop mailet med utvikler av Doomtroper. Deres kontrakt med Cabinet er ikke forandret sier han.
Hva var det som fikk deg til å tro at dette ville føre til en eksplosjon av aksjen ?
Litt tidlig å konkludere ennå synes jeg. Men trodde markedet skulle reagere sterkere fra start i dag. Helt greit for meg, jeg laster opp!
sitta och snacka om att bolaget är dåligt och att man tror på 2 nok och sen kränger ut 600k minuten efter… only in Funcom. Har ni ingen myndighet a la svenska finansinspektionen? tittar dom bara på olje och laks?
Når MIFID 2 kommer nå så vil finansmeglerne komme til å måtte ta betalt for å utarbeide analyser. Det vil trolig medføre at analysene kommer til å få en mye høyere kvalitet. Så dersom vi samler inn litt så kan vi kanskje gå sammen om å få utarbeidet en analyse av Funcom med høy kvalitet? Hadde vel passet med en slik analyse etter Q4.
Hvor mye kan det beløpe seg til?
Jeg vet ikke, det er jo nytt dette her så jeg tipper markedskreftene må virke litt før prisnivået for slike analyser setter seg
Vi hadde en diskusjon om dette på høsten i fjor. Da var det stor motstand her inne, fordi enkelte blant annet mente en aksjonærfinansiert analyse ikke var troverdig, bla bla. Mistenker at deler av grunnen var at folk ønsket å laste mest mulig på lavt 2-tall.
Uansett: Jeg er fortsatt helt uenig i dette, og spytter gjerne inn kroner i å få en god, kunnskapsbasert analyse av Funcom. Når det er sagt kan det jo hende at et av de svenske husene gir oss en (drømme)analyse i nær fremtid, helt gratis.
Jag tycker att Funcom ska släppa den där Orion frauden nu och kontakta ett seriöst bolag för att göra en analys på Funcom. Jag ser gärna att de kontaktar Redeye. De är väldigt duktiga på att träffa sina estimat och redeye hade lockat väldigt många nordiska investerare till aktien. Som det ser ut nu är aktien enbart TA styrd
Jeg tipper en analyse av Funcom fort kan koste ca kr. 100 000,-. Men det er bare tipping. Jeg er villig til å betale opptil maksimalt 1000 kroner så hvis vi får 100 stk med oss så ;). Noe særlig mer enn det vil jeg ikke betale, da vil jeg heller kjøpe aksjer hehe
Jeg har vært i kontakt med Pareto to ganger siden i fjor høst. Angående analyse av Funcom. Nå etter at vi har fått svenskene med på laget er det kanskje større sjanse for at de kan komme med en analyse.
Jeg kan gjerne ta kontakt med de igjen om det er ønske om det her?
Om det koster ca. 100k som @Morti antyder tror jeg neppe vi får inn den summen. Men det er bare noe jeg tror
Skulle nesten tro noen ønsket å kødde til forholdstallet:
Funcom burde kjøpe en analyse selv. Får masse hype, kursen går godt, så kan de kjøre en emisjon for å sikre kapital til fremtidig ekspansjon.
Skal vi opp og ned som en jojo mellom 3 og 3,10 en stund nå så kan vi trade litt?
Funcom er ikke interessert i at Finanstilsynet kommer på besøk igjen. De har kjørt emisjonen de trengte for å gjennomføre planene sine for å aksellerere veksten, og på en veldig ryddig måte.