Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jodå, eftersläp i uppdateringen bara :smile::wink:

Ser ut som neste trappetrinn er i sikte nå :slight_smile:

1 Like

Hello :sunglasses:

All-in siden februar 2017 :man_facepalming:

9 Likes

Jeg er ei pingle, bare 69% i Funcom😂

Edit: grei dag: 21,28

1 Like

Slutta på hod. 4,25 gammel kurs. Så høyt var vi ikke ifjor når det var 3 uker til release. (Og idag er det akkurat 3 uker til full release) lukte grymt dette her

Edit. Jeg er all in her

6 Likes

80% FUN her atm :money_mouth_face::joy:

1 Like

Det ble nesten en mini-release i dag, versjonen på Xbox og PC er nå feature-complete, mangler bare expansion contentet og litt bugfiksing til release-versjonen. Er digg å se at Funcom har 3 uker på bugfiksing opp mot release nå, begynte å bli litt beskymret. :slight_smile:

Har 45% Funcom, men det øker jo stadig, etterhvert som Funcom outperformer resten av porteføljen (som også har gjort det grisesterkt de siste 4 månedene). :cowboy_hat_face:

15 Likes

Tør vi å håpe på 100 kr pr. aksje innen én mnd?

2 Likes

ehh… ok.

100, det hadde vært flott altså…

Ja det er lov til å drømme men selv med 1,5 million solgte CE i 2018 og 1 million solgte av MYZ så tror jeg vi må være fornøyde med 40,-

3 Likes

40-50 er nok max bull scenario for denne gang, 100 da må isåfall selskapet levere over tid og fond kjøper seg inn… eller oppkjøpsrykter som i NAS :joy:

Oppkjøp? Tja si ikke det. Kunne godt skjedd det

Nå har vell Funcom levert over tid. Om Conan skulle ta helt av seg jeg ikke som umulig med 100kr i løpet av 2018. Er en realese til år, som til nå virker godt mottatt. Husk at kursen gikk 4-5 gangen ved EA. Jeg vurderer sterkt å sitte med større deler av beholdningen over realese denne gang også. Mutant slippet vil eliminere mye risiko i denne omgang, selv om det blir noen mnd imellom. Mulig nye investorer vil våkne når tallene kommer og presse snur. Da har vi mange nye penger i omløp på Funcom aksjen. :wink:

2 Likes

Kurs på 40 - 50,- kan vi forvente dersom vi får et “high” salgsscenario for CE. Noe som innebærer ~1,6 - 2 millioner solgte og oppover. I tillegg har vi altså MYZ, som jeg personlig har en utrolig god mavefølelse for. Skulle vi få pene salgstall der også (500k og oppover), og OK salgstall for CE i 2018 (1 million+ på alle plattformer) så er kurser på 40+ nær sagt å forvente.

Skulle det bli storeslem for begge titler, vel da har jeg egentlig ikke peiling på hvor høyt det kan gå.

Hype alene tror jeg tar oss godt over 30,- før launch.

5 Likes

Jeg mener at tallene her inne er tildels alt for forsiktige, særlig hva gjelder salg på konsoller.

Jeg tror man undervurderer hvor bra CE er blitt i forhold til EA launchen i Jan 2017.

Jeg tror at forskjellen er såvidt dramatisk stor at det vekker oppsikt og vil bli diskutert også av den grunn. Jeg tenker her på at CE vil utmerke seg som en som faktisk går ut av EA fasen som et ferdig spill, der hvor det diskuterte problemet er alle som misbruker EA til å lansere spill og aldri gå ut av denne fasen - for ikke å glemme dem som også lar kjøperne/spillerne i stikken med et halvferdig produkt.

Mye tyder på at CE vil lanseres som et ferdig produkt med god spillmekanikk, men hvor det vil komme utvidelser senere.

Så ja - jeg er nok mer optimistisk enn mange andre her.

4 Likes

Trodde dere tokn :crazy_face: Var en fleip fra min side derfor… til slutt.

Fordelen med å ikke være for optimist er at når det faktisk gjør det bedre enn du forventer så blir du utrolig overrasket… Heller det enn å bli utrolig skuffet :joy:

5 Likes

Mycket att hålla reda på nu!

11 Likes

Gogo ip og publishing! :slight_smile:

3 Likes