Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

True

Edit. Jeg tror salget av mutant vil overraske mange :stuck_out_tongue_winking_eye:

100 fisalgon är igång

Hittil i dag, så har jo algoritmen først og fremst tatt oss opp, mens virkelige salg har tatt oss ned:
image

3 Likes

Hysj: må ikke snakke om at noen virkelig selger aksjer her!! :wink: :grin:

Noen større fisker er (delvis?) fornøyd og selger “litt”. Men aksjene blir, enn så lenge, slukt rått av markedet…

Dette har vært et mønster en rekke dager i det siste :slight_smile:

Här var det dött… har ni missat att Funcom ska till E3?! BIG NEWS

3 Likes

Måten det selges på er ingenting å bli “redd” for. Selgeren er nødt å gjøre det slik(dumpe 15-20 øre ned) ellers får vedkommende ikke solgt nok volum(pga algo-gribbene, “fis-traderen” :joy: etc).

Sååå. bare at chilla :relaxed:

Husk du har med nordmenn på denne siten :joy:

2 Likes

Jeg har vært på og av. shortet og kjøpt funcom helt siden 2010. Tjent mye på dette. Er inne igjen etter salg sist år. og denne gangen er sannheten at etter veldig langt tid ser jeg stor potensiale til lang stabil vekst i dette selskapet. Det ser ut til de har flere prosjekter igang satt og kan lansere en etter en med stabil vekst potensiale. Sist år var det bare lansering av Conan Exile. Teller ikke med TSW ettersom det bare ble oppusset til noe nytt. P/E er på ca 28. Men at vi kommer til 30 med en annonsering i år til vil jeg ikke si er umulig.

4 Likes

SWL ga nok greit med penger i kassa i 2017, mens jeg tror 2018-oppdateringen nok ikke har gått så bra. Litt vanskelig å si uten noen tilbakemeldinger fra Funcom ettersom mange ikke kjører via Steam. Google trenden til sier at sesong 2 av SWL floppet fullstendig.

Hvis du tar pris på Funcom nå delt på earnings i 2017, så får du P/E på 38-ish :slight_smile:

Helt enig, aksjekursen lever dog sitt eget liv :wink:

1 Like

Vært stille rundt SWL 2, hva gikk galt? :stuck_out_tongue: Mulig å bli positivt overrasket da, siden vi ikke forventer allverdens

1 Like

Virker fortsatt ikke som at folk er innforstått med hvor høyt kursen går med OK salg av CE, pluss bra launch av MYZ.

1 Like

Blir jobbigt för dem som säljer idag om man släpper något extra i samband med årsredovisningen.

Bedre å tenke at eksplosivt vekst bare er pluss i boken.

Kryptisk melding på nordnet-appen «trading halt»? Null?

SÅg det. Kan ha med Nasdaq och “branden” i en av serverhallarna

Syns de hadde svært lite PR, og det var ganske stille perioden før sesong 2 kom. Ved sesong 1 var det jo en stor hype nesten, spesielt blant gamle spillere. Så vet ikke om de hadde planlagt mindre PR og/eller om det ble nedprioritert.

Kan jo hende at Funcom innså det ikke var så mye mer å hente ut av SWL.

Relaunchen viste jo tydelig at potensialet var der. Videre var det klart at dei ville fortsette å utvikle spelet om relaunchen var god.

Trur vi kan seie at spelartala på steam er skuffande. Uvisst korleis det er med dei som spelar “direkte”

1 Like

Pratet med en kompis av meg, og hans kommentar var to little, to late. De som spillte seg igjennom storyen i SWL på nytt ble vel ferdig med det i august/september og så ble nok spillet lagt på hylla.

3 Likes