Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

IMG_1378

14 Likes

17

7 Likes

hva tenker folk er et reelt kursmål for denne i 2018? «Alt» står vel å faller på lanseringen 08.mai, hvertfall om man har kortsiktige briller på.

Som du selv sier, aksjekursen avhenger helt av CE-salget (+mutant salget), mens Funcom som selskap nok vil gå helt ok hvis ett av disse to selger ok.

3 Likes

Jeg synser gjerne litt. Nå er mcap allerede 1.5mrd, det skal jo seg selv forsvares. Selv tror jeg nå Conan Exiles kommer til å selge minst 1 million på hver av plattformene, blir cash av dette. Blir ikke overrasket over en kurs på 40.- innen juni. Også har vi jo dette bonusspillet ingen klarer å lære navnet på.

4 Likes

Jeg er ganske så sikker på at CE er et spill som vil bli mer og mer populært. Interessen for spillet tror jeg vil øke som ild i tørt gress jo flere som får opp øynene for hvor bra det egentlig er. Spillet er interessant og givende å spille, man blir ikke lei og ønsker å komme tilbake å spille. I tillegg får man lyst å invitere mange venner inn i spillet og skape mye nytt hele tiden for man får så mange nye ideer.
Jeg vil ikke si at alt står å faller på 8 mai, tvert om…
God natt!

6 Likes

Hva tror dere salget blir på ps4 den første uken? Hva var tallene for pc og xbox? 500k pc og 300k xbox?

Var vel 340k som ble meldt fra Funcom etter ca, 1 uke . X- Box vet vi jo ikke, er ikke sagt noe fra Fun der. Ble nok ikke så skrekkelig mange med den bugfesten som var der, 150-200K ?

2 Likes

Jeg er veldig bull til PS4 salget… Sålenge det ikke er noen store problemer

3 Likes

De tallene knuser vi lett 8 mai :sunglasses: gleder meg til markedsføringen setter igang for fullt :muscle:

2 Likes

Ok nå er jeg litt forvirret.

Over 10k samtidige i helgen.
Reviews ligger i very positive trend.
GTS#27 allerede kl 08.18.(13 spill over på salg)

Then again.
25 nye innlegg på TA tråden.

Opp eller ned i dag?

2 Likes

Opp fordi opp eller hva @lassar

1 Like

Stort sett innlegg om annet enn kursen. Uansett vil kursutslag fremover få mindre og mindre med TA-maset å gjøre…

CE bull-trender mer enn selv vi optimister her inne hadde turt å håpe på før launch. Det sier litt, bare se hypen her på TI som er godt i forkant av “markedet”.

Dette vil bli plukket opp sakte men sikkert, for så å ta av med PR.

@aoegi sier det best:

IMG_1096

3 Likes

320k på en uke 480k på en måned. På xbox så tror jeg de endte godt under 100k, ellers så burde de fått et bedre Q3. Umulig å si med noe nøyaktighet.

4 Likes

Med tanke på nyeste patcher og updates på Xbox så håper jeg salget forbedrer seg fremover, blir utrolig kjekt å se når det selges på alle tre plattformene

1 Like

Det har vært ganske mye tyn og bitching på xbox fronten, at det har tatt vesentlig tid med å få ut patcher har heller ikke hjulpet, men det er om mulig ikke bare Funcom sin feil. På microsoft sin side har 5 stjernes review 33%, mens 1 stjerners review 27%. Så spørs om xbox kommer til å lide litt fra gamle reviews spillere.

På pc virker det som mange har snudd litt, men det stemmer jo godt med steam reviews også. PS4 blir nok x faktoren.

2 Likes

Det der kommer til å ordne seg med fix i opdateringer før launch, det har funcom lovet.

Spørsmålet er jo som alltid hva de rekker før launch. Er absolutt ikke lett for Funcom å forholde seg til en plattform hvor det tar en uke å få godkjent en patch.

PC synes jeg ser “golden” ut. Det er fortsatt masse småting, men utfra sist dev-stream, så hørtes det ut som de hadde kontroll. Satser på en på i hvert fall et par patcher til på PC før release. :slight_smile:

3 Likes

Her tror jeg du treffe spikeren på hodet. Vi så det det samme i forkant av EA i 2017.
Samme jeg registrerte og kommenterte i TA tråden.

Tekinvestor Hypen startet i løpet av helgen (torsdag-søndag) med god grunn, CE etablert på GTS topp 25. 08
I tillegg til at vi i dag fikk en overraskende positiv indikasjon på hvordan CE gjør det på Xbox.
18

Pt synstest det å være en relativt stor divergens med seneste CE utvikling og reaksjon i verdsettelse av selskapet. At aksjen ligger i rødt i dag, viser at tekinvestor ligger ganske langt foran øvrig marked. Vanskelig å si noe om når det utjevner seg og tar av, 10 børsdager igjen.
Var en stund jeg tvilte litt på full launch hype, men det endret seg fort :slight_smile:

11 Likes

Hvordan fant du CCU på Xbox?