Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

CE på 14 plass global topp, og 4 av spillene på 1-13 er på salg! 25-60%

4 Likes

Bestemte meg for å ikke logge på traderen idag, logga meg inn nå, logger straks av igjen og tenker. Har det noe å si hva kursen er idag? ikke egentlig.

Får drikke litt kald cola, og nyte livet. Mens alle som MÅ UT! idag heller selger billig ( har for ordens skyld lagt ut en liten 5k trål).

12 Likes

Pingler😝

1 Like

Pilar of Eternity är etablerat spel med uppåt 2 miljoner sålda. Att slå det spelet dagen innan release är inte dåligt direkt.

4 Likes

Ser i dag at @vcp er veldig aktiv. Men når han nå i Ta tråden mener å ha lest både her i småprat tråden og på insider chatten at det er tid for å selge Funcom. Det tror jeg du er ganske alene om. Derfor anbefaler jeg deg å ta en tur til Specsavers :eyeglasses: :smiley: Du skrev også i en av trådene her at du hadde redusert på fredag. Så da sier det litt om deg som person, @vcp.

1 Like

Helt enig. Betyr ingen verdens ting. Kunne godt ha solgt idag, om jeg hadde ment kursen hadde gått for mye på for lite info og r/r var begynt å bli lite attraktiv.
Eneste konsekvensen jeg ser av dette er at tidshorisonten for investeringen kanskje blir endel lengre enn forventet.

I morgen, launch pluss melding om 1,5 mill solgte. Suck on that!

3 Likes

Det kan vi like.

Jeg mistenker at endel småsparere har hatt noe kort horisont på investeringen sin.

1 Like

Klatret oss opp til en rolig #13:point_up::point_up::point_up::point_up::point_up:

7 Likes

Ja bare. STOR forskjell på EA og full launch med 3 plattformer. Blir det bare 150k på 2 dager så er det fader meg fiasko

Vilket skitsnack med fiasko om de bara blir 150k på ett par dagar. Räkna på 280-300 kr i snittpris efter alla avdrag på PS4 digitalt så har du 15 miljoner NOK bara där på så lite som 50k. Folk här har orimliga förväntningar och är dåliga på att räkna .

9 Likes

Det bara att sälja idag Slappenfjert… :smiley: inte måste sitta och skriva fiasko inlägg

Ny på PS4 pluss markedsføringen ved full lansering og at spillet mister EA tag? 150k? Tja… Altså vi har ingen måte å vite tallene på så jeg ser heller en minimum topp 5 plassering som akseptabelt.

Jeg tror på salg mye høyere enn 150k på 2 dager på 3 plattformer world wide. Jeg kommer ikke til å selge på disse nivåene uansett

dette er ikke myntet på @Slappenfjert, men er mange som tror at man enten selger som ARK eller PUBG, ellers skal verdsettelsen av Funcom ned. Det er helt merkelig…basert på momentum i CE og pipeline, mener jeg mcap er altfor lav. Funcom tjener masse penger nå

9 Likes

Himmel eller helvete, ikke sant? Var en som skrev om andre spill til sammenligning istedet for Ark på hegnar.

Fiasko blir om det bli mycket problem med spel… men det ser inte ut så… inte annars… tallena kommer själv med bra spel…

Folk här är alldeles för KORTSIKTIGA.
Tänk om PS4 säljer så mycket som 500k över ett år. Låt säga snittpris 200 nok efter alla avdrag. Det är 100 miljoner NOK. Vi omsatte 20 musd förra året. Folk måste börja se de här caset långsiktigt istället för att stirra sig blind på en launch (som är viktig såklart men inte att vi måste sälja 1 miljon ex för att kallas succé) vi är små med små kostnader.

9 Likes

Fiasko var vel feil ord. Skuffende vil jeg si istedet. Jeg tror på mye salg. Uansett jeg selger ikke uansett for jeg ser lenger enn nesa (myz, osv)

2 Likes