Begynner å ligne voldsomt på HO dette her… Det er vel ikke lov å oppføre seg slik uten å ha copyright!
Vi har litt svenske muskler i år da, som vi ikke hadde i fjor.
Da tror jeg du skal skaffe deg insider ab og sjekke topp 20 listen.
Jeg har tilgang😉
Helt utenkelig at flere forventet samme trøkk på steam nå som ved ea launch og har nå valgt å selge da det ser ut til å utebli? Samtidig har servermangelen kommet dommen overraskelse på flere, da alle trodde dette var under kontroll i denne omgang?
Vad finns det för bevis att Funcom shortas?
Folk får gjøre som de vil. Vi er fortsatt topp5 på steam, De aller fleste som selger fysiske kopier er utsolgt. Det ryktes om fulle ps4 servere osv. Alle disse tingene tyder på at CE fortsetter å selge bra. Rett over sommeren slippes MYZ (ikke bekreftet). I tillegg jobbes det med et age of empires lignende spill bare i Conanverden(Lanseres 2019?). Er såpass mye spennende på gang her at jeg ikke tør sitte utenfor.
Gitt volumet, og nedsalget stikk i strid med logikk og sentiment i aksjen er det eneste variabel jeg kan skjønner at stemmer for det vi ser i dag. Folk må gjerne være uenig. Men det vi har sett i dag er ikke massivt nedsalg og kurskræsj pga. dårlig launch eller at en på topp 20 selger ned.
Det vi ser - slik vi så i 2017 - er at det settes short, som forsvares med aggressiv algo. Forskjellen nå er at nedsiden er svært begrenset, samt at shorten vil lukkes mye raskere. Heldigvis.
Det som er trist er at den kognitive dissonansen er så sterk at psykologien i aksjen snur. Folk kan ikke skjønne annet enn at launch går til helvete når kursen reagerer slik. Dette inkluderer pressen som gjerne omtaler fallet. Det setter sentimentet og ødelegger makten til det faktisk fundamentale.
Reprise av flere tilfeller i fjor der én eller et lite knippe aktører bruker rå makt til å tjene ekstra mye penger. ASP skriver jo at dagens bevegelser er helt i orden. Det er i og for seg riktig. Det kjedelige for oss som følger caset er at vi må vente - og / eller - sitte med papirtap lenger enn det vi kunne se for oss.
Når det er sagt kan solen skinne igjen allerede neste uke. Alt avhenger av tidsperspektivet til de som har laget kaos i dag. De tar stor risiko ved å vente lenge gitt sannsynligheten for at Funcom melder godt salg og selv Hegnar + taxisjåførene bruker enkelt hoderegning og skjønner at de må kjøpe aksjer.
Edit: Altså - hvis det viser seg å være så enkelt som at ASP dumpet en million aksjer, når han snakker seg varm om aksjen på offentlige børsforum, er jo det greit. Men synes like lite om det - da det bidrar til at Funcom ikke er en fundamentalt styrt aksje.
Dette er ikke for å spre “bad vibes”. Fra å være 150k i pluss er jeg tilbake i papirtap. Liker dette minst av samtlige her inne.
Det er kun panikk, en aktør starta morroa. Flere fikk panikk. Tror det vil være tydelig i listen jeg tar ut på mandag.
Jeg tenker at en aktør har solgt raskt 500 k aksjer i dag så har vedkommende gjort seg ferdig .Kjøperne av de aksjene har kanskje hatt nok fra før og det skapes ubalanse. Jeg tror at om flere hadde hatt mer enn 1 aksje ( selskap) på konto som de følger 100% så ville livet på børsen vært lettere å leve. Se vekk i fra TI og andre forum små aksjonærer møtes så er det 0 snakk og 0 kunnskap om FUNCOM og det er jo grunnen til at man ser det man ser i dag. Jeg har ikke solgt jeg har ikke kjøpt jeg bare ser at noen bruker dagen til å selge og det har sikkert vært planlagt lenge. Verden går videre PGS var 13 kr i des og alle hatet den 5 mnd senere er den 37 og alle elsker den sånn går nå dagan.
Kan du garantere dette? Er noen her inne som tar ut lister daglig som kan sjekke opp påstanden.
For øvrig er jeg helt enig i betraktningene dine.
De listene de forteller nok ikke den fulle sannhet så da kan du velge å tro meg eller ei. Egentlig gir jeg fxxx, bare syntes noen er enormt opptatt av daglige bevegelser i et selskap de har stor tro på. Aksjen er opp fra 12 kr til 20 kr på 5 mnd at noen tar gevinst er da ikke rart. Kanskje det er Jebsen som har hatt en stilletidene avtale om å ikke selge før etter dagen i dag hva vet jeg. Poenget er at jeg aner ikke andre aner ikke men man bruker enormt med energi på ting man ikke vet og ikke kan gjøre noe med . så derfor tror jeg at mange har for mye FUNCOM i porteføljen og blir stresset av den grunn
Nettopp. Men samtidig tror jeg du forstår at folk som følger caset tett har behov for å diskutere kursbevegelser som vi ser i dag. Fordi alt skulle tilsi videre oppgang med PM og vellykket launch (perfekt utgangspunkt for å skape panikk).
Da er det både viktig og relevant for de i papiret å finne frem til den riktige forklaringen. Slik at man kan tilpasse egen beholdning. Hvem har lyst til å sitte i et papir hvis kurs selges ned av short-algoritmer.
Nå må du ta deg en pause fra alle konspirasjonsteoriene dine konstant. Du hjelper ikke akkurat på kursen når du roper om short, kursen skal dumpes som sist eller en spesifikk aktør selger.
Kursen går ned fordi noen har bestemt seg for å selge på launch ,folk blir redde og følger som en saueflokk og samtidig leser slike påstander som absolutt ikke hjelper noe. Hvis det er short så lever vi med det også. Kursen kommer med rapportering
Aksjen har korrigert mye nå, i min mening vel mye. Jeg vil tro spillet kjapt krabber over 1.5m solgte og så lenge reviews sier at spillet er bra og det holder seg på øvre halvdel mesteparten av tiden på steam global top sellers så er det ikke noe som tilsier lavere verdering av Funcom.
Det kommer om kort tid mer rundt myz og info om nye spill fra USA etterhvert. Blir nok bra til slutt selv om det er litt sur nedbør nå.
Siden jeg synes korreksjoner er vel heavy så legger jeg likevel ett par nye kjøpsposter på 19.30 og 19 blank.
Spar meg. Det må være OK å diskutere dagens handel. Liker du ikke det du leser får du heller si hvorfor noe er galt. Det må da være OK at man har et realistisk syn på kursutviklingen. Og da SKADER det IKKE kursen hvis folk opplyses om at handelen og kursen IKKE har noe med det fundamentale eller launch å gjøre. Tvert imot.
Spar meg…godt sagt
og jeg forklarte nettopp hvorfor jeg mente det var galt
Hvis du heller ønsker at folk skal tro dagens kursras handler om noe fundamentalt, dårlig launch eller et svekket case, så deg om det. Skal man ikke kunne kommentere kursutvikling og hva den består i kan man vel slutte å kalle dette et børsforum.
Er det noen som gjør en jobb for å snakke opp caset, spre informasjon og skape god stemning er det undertegnede og noen få andre. Jeg skal fortsette å forklare hvorfor Funcom har best R/R på OSE, helt uavhengig av dagens- eller fremtidig handel.
Tja, konspirasjonsteori er et ord som blir stadig mer populaert aa bruke om ting som ikke har noe med konspireringer aa gjoere. Mest av alt boer det vel vaere mer enn en person som agerer paa noe for at det skal varere mulig aa konspirere.
Eruansett rimelig naturlig aa spekulere i hva som skjer naar noe fullstendig uventet skjer med noe man foelger aktivt og mener at man vet mye om. Apenbart enda mer om man har oekonomiske interesser i tillegg.
Trist er det uansett at man faar en slik dump (forutsetter at det er en dump, noe kun tiden vil vise) da det vil hefte ved Funcom ogsaa for fremtidige viktige hendelser.
Poenget: at Hva tror du skjer når folk leser om at nå er det satt en short og kursen skal dumpes hele tiden?
Tror du da du påvirker kursen positivt?
Er få som har mer tro på Funcom enn meg og har derfor hatt aksjer der de siste 12-13 årene og også økt i dag. Har aldri hatt mer tro på caset. Alt jeg sier er at du bør dempe skremselspropaganda litt (hvis du da ikke vil ha kursen ned)