Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Hehe alt som normalt i Funcom. CE slår alle forventninger til plassering på Steam topplisten, men kursen får jammen gjennomgå. Her trodde jeg at jeg kanskje skulle plukke litt på bunn men den gang ei. Svenskene skvetter i trusa med en gang man møter litt motgang (som jeg ikke selv vil definere som motgang).

Dette er jo vellykket lansering nr. 2 og i tillegg har de inngått avtale med Petroglyph (Westwood/Mindscape, oh the memories). Får håpe Rui & Co kommer med innsidekjøp eller lignende, men de sitter vel låst på grunn av innsideregler.

Jeg var negativ først på grunn av andre ting som ligger og lurer i aksjen, men hadde ikke tro på slike listeplasseringer som vi ser i dag.

6 Likes

Tør du å si hva du tenker på her?

Ja klart, gikk vel inn på store deler av det i innlegget her:

3 Likes

Det som skjer nå er at ASP & Co utnytter det psykologiske i aksjen, og det er mange med større gevinster som ikke tør å sitte lengre. Det er egentlig fullt forståelig, og det var vel egentlig som ventet. Synes imidlertid aksjen fikk gjennomgå litt i meste laget.

5 Likes

Personlig håper jeg den er billig til skattepengene og feriepengene mine kommer inn :star_struck::joy:

1 Like

Hei. Hvordan sjekker man denne lista på Steam?

https://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globaltopsellers

Mye spekulering. Jeg tror det er så enkelt som at en stor eller noen få store har solgt seg ut og skapt usikkerhet og uballanse, samtidig som det er et nærvøst marke pga serverne…

Jeg synes kanskje PUBG, GTA på 50%, DOTA Sesongpass og nye Pillars of Eternity II er rimelig tøff konkurranse, så salget kan være høyere enn normalt på en 5. plass.

1 Like

PUBG og PoE ll er i tillegg billigere

Listen er basert på omsetning, ikke antall solgte spill.

@Koe, du har vært mere enn gjennomsnittlig treffsikker rundt salgstall tidligere. CE har ligget fra 3-5 plass GTS i 1,5 døgn. Vil du komme med noen estimater på hva som er solgt tilsammen på 36 timer? alle plattformer, retail. Vanskelig å si noe om PS4 X- box + retail men. Setter pris på viss du gidder legge nakken på hoggestabben :joy:

New servers have sprung up over the past 24 hours, and we are continuing to bring more servers online - our goal by the end of today is to nearly double the number of Official Servers since launch, across all platforms and regions.

Oi oi oi

5 Likes

25074 spillere nå, ja jeg vet att nesten alle disse er gamle spillere som har tatt opp igjen CE og startet å spille på nytt. Etter dagens kurs kræsj, kan det jo ikke være solgt noe ivertfall :wink:

1 Like

Er faktisk minussalg! fordi alle som kjøpte igår refunda idag! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Helgens spillertall blir nok fine! Kjenner det skal bli deilig å ta en pause fra funcom i helgen… Paris og Disneyland :joy::star_struck:

2 Likes

Hva tror dere om markedsføringsbudsjettet? Ser de er godt eksponert.

Får opp dette når jeg går innpå steam

3 Likes

Hugsar ikkje heilt. Men i tråd med den auka investeringa dei meldte om ved Q1 2017.

1 Like

Pubg har gitt fra seg førsteplass ved ett par anledninger i noen få dager SIDEN DET KOM UT! Vi snakker om tiårets spill omsetningsvis. De andre er heller ingen småtasser, så topp 5 er bra nok det. Jeg tror det fremover spiller en stor rolle hvordan det holder seg på førstesiden topp 15.

En annen ting, hvis man er så skråsikker på at det er markedsmanipulasjon, vi har en del lister som kan sjekkes mot visse aksjonærer og sammenligne med økning eller reduksjon ifht økning reduksjon i kurs. Er dette ulovlig, er det noe stockwatch vil vise interesse?

2 Likes