Tillater meg et lite hjertesukk etter denne dagen…
Må si jeg er litt skuffet over tonen på forumet her etter å ha lest diverse som på ulike vis forteller meg hvor tett i nøtta jeg er og hvor lite kunnskap jeg har som solgte i dag. Jeg leser også om hvor nervøs jeg må være og hvilken skadefryd folk vil velte seg i når jeg selvfølgelig kommer til å bli stående på perongen å lide uten en eneste aksje.
Hva er vitsen med disse innleggene? De lyser jo bare av bitterhet og usikkerhet.
På toppen av dette ser det jo bare dumt ut i ettertid når kursen closer ned 14,29%. Det er liksom ikke de som solgte kl 0905 som er idioter akkurat da……
Jeg mener på ingen måte å si at de som solgte er smartere heller, ting går opp og ned. Noen ganger treffer man, andre ganger ikke, men hvorfor dette behovet for å slenge karakteristikker på grunn av andres valg? Hadde det vært så staselig om det ble slengt ut meldinger om intelligensen til de som gikk i tunge tap i dag, eller de som har sittet i tap i over ett år?
Og så skyldes det på algoer som vanlig Men det var vel kanskje ikke bare den utspekulerte algoen sin skyld i dag? Det var kanskje også flere som meg, småsparere som tolket situasjonen annerledes. Som tenkte at tross Funcom 2.0 og en bra lansering for CE ville det ikke være nok……akkurat i dag. For kursen var allerede opp 100% og forventningen var enda høyere, kanskje så høye at de ikke ville tåle mindre enn 1 plass på lista og i hvert fall ikke mer servertrøbbel og skarp økning i negative reviews. Hjelper lite at reviewen er dum, den er uansett negativ i statistikken.
Det er en tendens her inne at positive fundamentale utsikter for Funcom legges til grunn som et statisk og uomtvistelig faktum. Jeg tror det er lite hensiktsmessig og mener at spesielt i det korte bildet så endrer det fundamentale seg stadig vekk og det prøver jeg å ta hensyn til fortløpende.
Tror også mange kan merke seg hvor mye mer det skrives om at man fyller på eller er fullasta enn det skrives om salg. Det er kanskje med på å gi et upresist bilde av kursens støtte.
Ber om å bli trodd på at jeg ikke postet mitt salg i dag for å ødelegge stemningen. Jeg postet faktisk fordi det føltes ærlig og redelig å opplyse om