Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ja, men poenget mitt er at jeg tror en del låser seg i en langsiktig fundamental tankegang som erfaringsmessig gir liten beskyttelse på kort sikt. Historikken i Funcom har etter min mening vist at veldig små kortsiktige sprekker i det fundamentale utnyttes av tradere. Det blir et valg om man forholder seg til at det er sånn eller om man lukker øynene for det.

Inntil sent i går kveld hadde jeg kjempetro på dagen i dag, men servere og reviews ga meg dårlige litt dårlige vibber. Åpningen i dag gjorde da utslaget.

2 Likes

så du kommenterte tidligere idag det lå store poster på 21 og 20 kroner blank, så det samme selv gjennom dagen! helt åpenbart det kan være en større aktør som har solgt seg ned etter å ha akkumulert de siste månedene.

Det var en større aktør. Det ser vi på neste liste

1 Like

Sannsynligvis ASP,

2 Likes

Sist jeg solgte fikk jeg masse pes for å ha postet det, selv om jeg bare solgte bittelitt, gidder ikke poste salg etter det. I hvert fall ikke i Funcom.

6 Likes

Skjønner det godt! Har tenkt sånn mange ganger selv også og det er synd. Hadde først ikke tenkt det selv i dag heller, men syntes det var litt kjipt å la være siden jeg skrev så positive meldinger her i går. Så så jeg at @Morti posta og da posta jeg også :slight_smile:

4 Likes

Diskutere/Gruble i fremtiden til selskapet istedet?
Noen har sikkert tatt frem noe tilsvarende, men er det Solomon Kane coop som er det neste fra avdelingen i Usa tro?

3 Likes

Noen bomba kursen og lyktes i dag. Enten via short eller massivt nedsalg gitt bullingen til lanseringen. Mange av oss trodde det ikke ville skje grunnet dette.

Bare please ikke bland inn reviews eller annet tøv som årsak. Det er det som utløser motbør. Selskapet meldte 1 mill pluss solgt, retail er utsolgt, plasseringene på listene er bull, CCU buller og launchen er bra. Det blir for dumt. Helt seriøst.

Oppriktig gratulerer til dere som tok et bet på at det skulle skje. De fleste her trodde ikke det. Inkludert meg selv :+1:

Historien seiret og dere fikk rett.

CE selger som ville **** på PS4 og Steam. Dette går veldig fint.

17 Likes

Meldte de ikke at det er enda et Conan spill som er i pipen?

Jo, levert av deler av det som en gang var Westwood i H1 2019.

2 Likes

Jo, fra avdelingen i Norge

1 Like

MYZ, FPS spill fra Usa-kontoret i pre-production, Conan strategispill og nytt Conan spill fra Oslo kontoret på vei inn i pre-production nå etter CE?

Jeg har postet alle mine kjøp og salg i Funcom i årevis. Og har ikke tenkt å slutte fordi noen blir hårsåre. Men har vel lært å si minst mulig mer enn det. Så da får jeg også mer fred fra menigheten :wink:

13 Likes

Du har en latterlig bra track record :smiley:

3 Likes

Helt enig med h3nk1.

Det er kun en grunn til at kursen raste i dag - markedspsykologi og dumme penger (OK, det var to grunner). Det fundamentale er bunnsolid og Funcom har levert over all forventning.

Så kan man jo være irritert på at man ikke så det komme slik det har gjort hver eneste gang. Denne dumpen ville kommet UANSETT. Funcom kunne meldt en milliard solgte spill. Dumpen ville kommet. For det er så mange småaksjonærer som hiver seg på slike nedganger så snart det butter, og det er det noen som har skjønt. All ære til dem.

2 Likes

100kr på at du tar feil

Setter pris på folk som er konsekvente i sine poster om kjøp og salg. Derav aldri hatt noen problemer med postene til Morti, tvertimot.

4 Likes

Da vet du kanskje noe allerede (Fra Xtrainvestor?)

Om FA är fantastisk då kursen för eller senare kommer tillbaka till sitt rätta värdet… och det är inte 19,2kr eller 1,44mld för sällskapet med som många fina grejer på g… helt annat sällskap än i 2017

Kom noen svake signaler i forrige liste med salg av 20k.