Enig i dette. Det holder ikke å annonsere endring på twitter før servere omgjøres. Har forståelse over frustrasjonen til spillerne her. Dette går nok raskt over, men at det ikke var lettere å bare åpne nye pvp servere skjønner jeg ikke ihht tidligere uttalelser fra Funcom.
Kjøper man server selv så er den oppe på 1-2-3. Hvorfor rulles ikke flere offisielle servere?
Funcom: «vi trenger flere servere»
Tysk serverleverandør: «så flott, det kan vi få til om 14 dager»
Funcom: «oj da»
Seriøst?
Edit kunne jo vært tilfellet
Rent knappen er fadet ut, om jeg ikke er morgengroggy og må ha konto så har nok pdx rett ja.
Kilder: https://www.g-portal.com/en/gameserver/conan-exiles-server-hosting
TA-formasjonene mine, som jeg postet for lenge siden, pekte oppover. Min oppfatning av det fundamentalt langsiktige i Funcom lå til grunn for vurdering av den retningen, altså at vi skulle oppover, mens jeg benyttet TA til å gjette på motstands- og støttenivåer på veien oppover.
På samme måte var det i går/forigårs det fundamentale som tilsa at retningen ville snu ned, ikke TA, men når det fundamentale tilsa at retningen ville bli ned, så er igjen TA fint for å gjette hvilke støttenivåer nedover som er aktuelle kjøpspunkter.
Jeg mener at både fundamentale momenter og TA må vurderes i riktig tidsperspektiv. Lanseringen er en viktig fundamental event som gir indikasjoner/grunnlag for å vurdere både det korte og lange bildet. For det lange ser det fremdeles all good ut; spillet selger godt og gir meget god inntjening. Flere spill kommer og MYZ ser svært lovende ut.
I det korte er det andre mindre ting som likevel får mest betydning for kurs/forventning;
- Reviews før lansering hadde ligget på oppe i 90% positive og så på lansering dumpet ned til så vidt 70%
- Serversituasjonen var forventet fikset og godt forberedt, men så på lansering… Hæ, skjer det igjen!?
- Det var igjen stor forventning til Lirik-stream, men den startet med påloggingsrot. Senere kunne man se en karakter henge fryst i luften i spillet?? …og Lirik virket generelt litt lite begeistret.
- Jeg er også redd for at noen tenkte: EA-launch ga 1.plass, nå ble det stort sett 4.plass = under forventning.
Dette er ikke TA-backtrading, det er fundamentale vurderinger i et dags-/ukesperspektiv mener jeg.
Du har et veldig godt poeng. Det er rart å se hvordan de som sitter og hyper opp mest dagen før plutselig blir musestille dagen kursen kræsjer, men da har de solgt så de har brått ikke behovet for å kommentere lenger. Discord-chatten var mystisk stille gjennom denne kræsjen, nettopp av den grunnen.
Ser at server shiten fortsatt ikke er ok.
“Dette har vi full kontroll på før release”…
Recent nede i 75%. Kommer til å falle som en stein om ikke Funcom får kontroll.
Overall også ned 1% til 65%.
Dagen i dag er sålangt under 50%…
Det kan ikke være helligdag på Funcom kontoret for å si det sånn.
Fortsatt GTS nr 4. SÅ TRYKKET VIL BARE ØKE.
Er det dette som er tilfellet? Fikk inntrykk av at gportal hadde skaleringen på stell. Så funcom tar støyten for en tredjepart som ikke klarer å levere. Håper dette fremkommer før fredag slik at vi unngår enda en dag med bombing av kursen.
Spørsmål:
Hvor mange kan spille samtidig på servere på ARK og Rust ?
Noen som vet?
Jeg husker ikke ordrett hva Funcom sa ved investormøtet, men min oppfattelse var at dette ikke ville bli et problem.
Funcom må rett og slett ha fullstendig undervurdert trøkket ved release og ikke avtalt med gportal om nok kapasitet i bakhånd.
@frodoen flere hundre for rust, 70 , for ark.
Er gportal tom ?
Ja 888888888
They know exactly what they are doing… they just aren’t being honest about it. They didn’t set up enough servers. The fastest (and cheapest) way to add more PvP servers was to change the ruleset on some of the existing servers. PVE-C was the least played ruleset, so it was the sacrificial lamb… it was also the only server type I was interested in playing. Raiding in CE is bad… really bad. There is no balance to it. Thousands of hours of work can be destroyed with tens of hours of effort.
I understand their decision not to add more servers… since the overpopulation will only last a week or two just like at EA launch and Frozen North launch. Still, it’s a damn shame they got rid of what was, IMO, the best way to play their game. :
Talte 50 negative steam reviews nå som gikk på endring fra pve-c til pcp servere. Håpløs avgjørelse. Servermangel er man vant til, men å dolke folk i ryggen på denne måten er ikke greit.
Kan noen forklare meg hvorfor i helv… det var en god idé å tvangskonvertere fulle servere?
Jeg skjønner om de tok noen PvE conflict servere med 3/40 spillere, og byttet dem til PvP.
Men slik jeg har forstått det så tok de ALLE PvE conflict serverne, inkludert de som var populære??? Vurderte funcom det slik at sinte PvE conflict folk er bedre enn sinte PvP folk som mangler server?
Ripe i lakken…
Virker som en dårlig beslutning. Tenker de bør ut med en unnskyldning og switche tilbake i den grad det er mulig, før spillerne sin investerte tid er borte.
Heldigvis skjer dette noen får dager etter release though… så de fleste har ikke invester så altfor mye tid.
Godt poeng, er jo bare snakk om noen timers spilling. Men, tingen er jo at mange likte konseptet PvE conflict, var jo derfor dem valgte de serverne i utgangspunktet. Ikke sikkert de er fristet til å starte på nytt på rene PvP eller PvE servere.
På reddit er det iallefall veldig mange sinte…
Gratulerer som eier av din nye Tesla! Vi håper du blir fornøyd med ditt nye kjøretøy!
Vi kommer forresten innom og henter inn bilen din om to dager sånn at vi kan skifte ut gasspedalen med ei ekstra bremse fordi mange klagde på at bremsene var dårlige.
Ha en fin dag!