Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Da er det slitsomt å høre at dama di er støgg! :smile:

9 Likes

Om det var mitt forelskelses snakk du sikter til her så blir jeg litt usikker på hva du mener?

Er du ikke sammen med den du er forelsket i? :wink:

1 Like

He eh… var da voldsomt til tyn her da :joy:

Akkurat nå er jeg in it for the long run :crazy_face:. Må da vel være lov til å være litt forelsket selv om man er gravid med andre :joy:

1 Like

Du legger opp til det selv! :smiley:

1 Like

Planen er jo selvfølgelig å tjene bøttevis med penger på Fun nå for deretter å bli like kald og risikoavers som baby

2 Likes

Ok folkens, hva gjelder CE:

• Topp 3 globalt salg på PC - etter PUBG og GTA5 på fuckings salg

• Topp 10 mest spilte spill på verdensbasis på PC - foran Ark og Rust

• Serverproblemet (som oppstod pga ekstrem pågang) hva gjelder en minoritet av type servere er løst raskt

• Selve spillet er nå så bra (på PC) at spillerne som hopper på det nye store i sjangeren ikke hopper tilbake

• CE er i mange tilfeller utsolgt i PS4 retail

• Folk klager på lite serverplass på PS4

• Og en bøtte andre bull-variabler

På tide å våkne. Denne og neste uke vil bli sett tilbake på som dagene eventyret startet.

Edit: TOPP 2 GTS og kan ta 1 ila. natten.

Hallo? Pling plong. Er det noen hjemme? Dette er jo helt hinsides.

15 Likes

Håper og tror vi ser 25-30 kr før q1 tallene

5 Likes

Hva forventes av Q1 tallene?

Såvidt meg bekjent var dette et temmelig begivenhetsløst kvartal hvor Funcom har store sjanser for ganske så røde tall.

Er det slik at når dere (for det er flere) ser frem til disse tallene så er det egentlig forventninger om at Funcom velger å kommentere utviklingen ifbm launch?

For min del har jeg forhåpninger om PWs og annet snacks tidligere enn som så.

Å melde 2 mill solgte er kanskje å ta i litt, men 500 k etter launch kan faktisk være innafor. (og da er man kanskje ikke veldig langt unna det optimistiske 2 mill heller? For det var melding om MER ENN 1 mill de kom med, var det ikke?

24 mai tilsier 16 dager med salg det.
Et snittsalg på 31 250 i følge kalkulatoren for å nå 500k.

Nei, jeg mener dette helt klart er innafor.
Og det ser ut til at jeg selv kommer til å bidra med et tredje kjøp av en vanlig versjon. Mao, to Special editions og en normal. Har rett og slett lyst til å prøve meg sjøl og har ikke tid til å vente til jeg kommer til adressen hvor special editions er kjøpt.

2 Likes

Ja og så er det noen individer da som på død og liv skal ha det til at en 1, 2 og 3 plass muligens ikke selger så veldig bra likevel for disse spillene som ligger i disse områdene har solgt mesteparten fra før. De tror sikkert at i mai så selger en 1 plass 30k i døgnet. 2 plass 20k og 3 plass 15k. Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller grine etter å ha fått tidenes nedtur på onsdag midt i skrittet. Tydelig så har disse solgt og vil ha aksjen bare enda lenger ned. Helst ned mot 12.

Edit. Vi trenger en melding fra funcom om salgstall etter launch slik at vi kan justere inn for reviews and so on

2 Likes

Tusen takk, koe! Så andreplass på lista akkurat nå? Det er vel OK?

3 Likes

Du kommer til å få en real nutcracker del 2 om du tror CE ligger å banker ut kopier på samme nivå som de gjorde ved ea launch. De har ikke klart å befeste 1 plassen, og review tallene er mye lavere enn de var de første dagene dengang.
Spillet selger bra, og ps4 kan nok komme med ekstremt gode tall, men å tro at PC er i nærheten av ea launch er i beste fall naivt.

2 Likes

Har ikke sett noen som forventer 320k på snaut 1 uke. Men det er hevet over liten tvil att det selges mye kopier.

Unfortunately, it’s been impossible for us to bring up new servers fast enough to meet the overwhelming demand.

Hvor har du det ifra at jeg har snakket om ea launch tall første uken etter frislipp? Jeg snakket kun om at de som ligger på topp på gts selger mer enn det enkelte hentyder

Kan de som forventer salg som ved ea-launch rekke opp hånda?

Ikke vær sjenerte nå.

1 Like

Ps4 er jokern her. Jeg tror vi selger som hakka møkk totalt sett

9 Likes

Det som har hendt er at vektinga mellom private og offisielle servere har endret seg betydelig. Kanskje var det pga. de dårlige offisielle serverne ved EA som gjorde at private blomstret så mye som de gjorde.

100 nye offisielle servere takler max 4000 personer samtidig. 1000 nye offisielle servere takler max 40000 personer samtidig.

Jeg savner steamspy må jeg innrømme. Uflaks at vi “mistet” dette verktøyet rett før release.

6 Likes

Enig, ser for meg at vi sklir inn rett bak God Of War.

Tror vi blir å se topp 10 i dag på PlayStation store.

1. Plass nå
2 Likes

2 mill innen 2018 burde være mulig!

2 Likes

Det er ca 3800 solgte spill daglig (gitt at de snart har solgt 1.2m ila mai totalt), alle plattformer kombinert er det høyst sannsynlig så lenge de som spiller liker og anbefaler det videre. Og reviews i etterkant av første store patch så ser jeg på det som en selvfølge.