Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg betaler for SteamSpy og har dermed tilgang på algoritmen som anslår antall salg. Den kalibreres løpende om dagen etter endringene hos Valve. Har derfor ventet med å poste tallene, da de har spriket altfor mye og ikke fulgt en helt logisk utvikling… Men vil gjøre dette snart.

For eksempel spratt antall “nye eiere” opp med 100.000 siste 24-timer :sweat_smile:

7 Likes

2mill før 25.05 er godt mulig.

6 Likes

Er vel fare for at det reelle salget er rimelig mye høyere enn det :wink:

Dagens aksjetips:

Hold

4 Likes

image

3 Likes

DAgen aksjetips, logg av trader. Logg på steam. SPill Ce. Alt annet betyr nada.

11 Likes

Hver stolpe er 7 dagers salg ser det ut som. Må nesten gi CE 7 dager fra release før vi dømmer. 470 reviews er på den 8.5 altså tidsperioden 01.05-08.05

Det er de neste 7 dagene som da gir stolpen for “launch” for å si det slik.

(mulig jeg tolker grafen feil, men om du holder over stolpene ser du det er 7 dager imellom hver)

3 Likes

Jeg tror også det, men vi vet ikke, og positive overraskelser er bedre enn negative. Ala blowjob som oppvarming heller en håndjob med sandpapir…

Dersom Funcom melder 2 mill solgte i løpet av uken så raser vel kursen 10 % tipper jeg.

5 Likes

De melder nok ikke det, og den raser definitivt ikke hvis de melder 2 mill solgte. Da blir det ny high, 100% sikkert hvis de melder det innen utgangen av mai.

Mine kjøp i går på 19,70 og 20,20 ser pr nå fine ut!
Liste mandag for å sjekke salget i forgårs?

1 Like

Funcom er inne på steam og svarer ut alle negative reviews der problemet er PVE-Conflict

Teller opp, foreløpig 8 av 10 svart, jeg tok 2-3 stk også. Er en del som har disablet comments.
Capture

16 Likes

Blir kanskje en mulig melding fra funcom idag om hvordan de første 72 timene av launch har gått?

2 Likes

Forresten, jeg vil gjerne oppfordre alle som har muligheten til å gå inn på steam og hjelpe folk som legger igjen negative reviews!

Det er de mest misfornøyde som skriker høyest.!

8 Likes

Plot twist. Folk fra steam kommer å downvoter negative Funcom kommentarer på Tekinvestor :thinking:
Det er de misfornøyde som skriker høyest!

2 Likes

Jeg er en av individene som poengterer at plass 1,2,3 på GTS ikke selger så sinnsykt som mange her tror. Grunnen til at CE solgte så sinnsykt med EA launch var at de lå på plass 1, milevis foran plass 2.
Noe som fort er vanlig ved lansering av spill. Stor etterspørsel de første dagene, for så å falle tilbake (ref. Frostpunk nå nettopp).
PUBG selger jevnt, men heller ikke de selger den mengden CE gjorde de første dagene ved lansering. Ser man på reviews, som nå er det eneste datapunktet vi har for å estimere salg, tror jeg de ligger rundt 60k. CE selger en plass mellom 15-20k.
Dette er gode salgstall, og jeg håper CE kan stabilisere seg på dette nivået over lengre tid. Men jeg tror ikke vi er oppe å snuser på 50k tallet.
PS4 derimot. Der tror jeg det går unna.

4 Likes

@janno humor?

Det er jo helt klart de som opplever problemer som først løper til steam reviews!

Er du fornøyd så skal det mye mer til for å gidde å legge igjen en review.

1 Like

Ja humor. Vet godt at sinte folk legger igjen tilbakemeldinger, det har vi jo sett ofte hær på TI :wink:

1 Like

Problemet er at du baserer dette på ingenting annet enn synsing. PUBG har solgt 40 000 000 på litt over et år, med et snitt rundt 150 000 salg daglig siden det først kom til early access. GTA V har solgt noe hinsides over lengre tid og ligger med 90 millioner totalt.

Topp 3 til sammen kan selge en halv mill i døgnet, eller 15 000. Kan ikke dra noen slutninger ut fra dette egentlig.

1 Like

Antall salg per review har en range fra 30 - 120+. CE har hittil ligget på ~55-60, men merk at dette er datapunkter fra vinteren 2017…

Median og ansett som ganske konservativt er 70 salg per review - så kan folk leke selv. For alt vi vet er det vesentlig høyere.

Who cares - alt tyder på at CE allerede har knust EA-launch hvis man ser salg totalt for alle plattformene hittil.

5 Likes

Hva har du brukt som metric på PS4-salget?

1 Like