Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

melding

Spennende dager :sweat_smile:

14 Likes

Litt dumt å stri om melding osv, ta det som en bonus. Hvis nok folk tror det skal komme, så drøyer det og ikke kommer i det heletatt, da ser du at “nei, det var vel ikke nok salg til å melde, sell…” osv

Neida - kommer det ikke melding går vi sidelengs oppover frem til Q1 før det smeller :slight_smile: Samme for meg, og oss. Vi tracker listene og vet hva som skjer her. Synes bare det er artig å tenke på at det plutselig kan komme en håndgranat med bull-info fra Funcom. Da blir det tomt for joggesko.

3 Likes

Folk blir like usikre om en gladlaks selger ut noen 100k etter en par kroner opp uansett :wink:

Avanza eiere opp fra 1055 til 1102 på et par dager. Pass opp for dette! Sverige er mye, mye større enn Norge, og det gjelder alt. Befolkning, Stockholmsbørsen, gamingrelaterte selskaper, analysedekning og aksjonærer. Tror ikke folk ser potensiale av overprising et selskap som Funcom dersom det blir hype der borte + Norge.

2 Likes

Så det er det vi jobber for her… Overprising!?

Snarare rättvis värdering.
Jämför med svenska bolag inom samma segment så blir det ganska stora skillnader tycker jag.

Hvis du ønsker høyest mulig avkastning så forekommer overprising i naturlig syklus for et selskap som er børsnotert og som gjør det eksepsjonelt bra i gamingsektorem. Hva «vi» jobber med veit jeg virkelig ikke hva du mener med.

Så var de slutsålt på Gamestop också :confused:
https://www.gamestop.com/ps4/games/conan-exiles/159885

2 Likes

Synes det er interessant å følge skribleriene her inne. Ser nå att vi har groft sett to leire, Noen som ikke har aksjer eller bare litt. De ser etter tegn til att CE dropper på div lister og det samme i forhold til spillertall.
Så er det andre leiren, de synes det er bra med 3-2 plassen på Steam, 2 plassen på PS4 og ett bra hopp på X-Box fra 12 Til 7 plass. De håper jo selvsagt att disse plasseringene varer så lenge som mulig. Den leiren syntes også att 43k+ spillere i går var mere enn godkjent. Her var vel konsensus fra den andre leiren også att dette var bra tall.
Kursen vet ikke helt hvilken retning den skal ta. Begge leirene venter på guiding fra Funcom. Kommer ikke den snarlig, vil listeplasseringer og spillertall ta over som bestemmende faktor over kursen.
I forhold til grafen til @Evilfreud . Min spådom er att EA tallene kommer til å bli gruset, fra onsdag og utover .
Synes forøvrig att X-Box hoppet i dag viser lovende takter for den plattformen som hittil har ligget dårligst an.
GTA5 kommer til å droppe flere plasseringer, ganske så raskt etter 19.00 i dag. Legger forhåpentligvis veien åpen for CE til å ta sølvplassen.
Spenningen ligger i om det kommer inn andre populære spill på salg i kveld og hvor eventuelt høyt opp på listen de kommer.
Edit:
Innlegget var ikke til deg @spararn men trykket feil.
Edit2 :slight_smile:Er ihvertfall sikkert att jo lengre disse gode plasseringene og spillertallene varer. Jo større blir opptrykket når det eventuelt kommer.
Dere vet hva jeg mener om Funcom for øyeblikket, att andre ikke deler mitt syn er helt ok :+1:

6 Likes

Neste store spill som kommer på tilbud vil jo kunne ta den plassen. Det er gjerne minst ett spill på tilbud på topp 5 GTS.

2 Likes

Det er jo nettopp det jeg har skrevet i slutten av innlegget , På med brillene :face_with_monocle: :grin: @Christian

2 Likes

Denne videoen illustrerer hvorfor Funcom ikke er langt over 25,- ennå.

2 Likes

Noen med “litt” lommebok som vil på 20.90. :+1:

Jækli svært det bilde der ble da…

Sikkert Pirka og Pekkas pensjonsfond :finland: :wink:

Tror dette er spikeren på hodet.

Aksjen oppfører seg ekstremt ulikt nå kontra EA launch.

Sjekk forskjell i volum og volatilitet:
image

Tenk da på idiotrallyet som kommer når Ola Dunk ser Pareto utgi bullanalyse og hører Hegnar innrømme at det er mer penger i gaming enn rigg og laks til sammen :joy:

2 Likes

Kanskje ikke helt rette plassen å spør, men siden jeg ligger inne med kjøpsordre på Funcom så :stuck_out_tongue:

Hvorfor får jeg ugyldig pris på Nordnet ? Det blir “godkjent” så lenge det er kun 1 tall bak komma tegnet, men med 2 tall så nekter den meg å legge inn…

Eks.: 20.9 går, men 20.91 går ikke. Noen som har erfaringer med dette? Ikke hatt dette problemet før.

Har skjedd meg også

OBX krever partall så vidt jeg har forstått.