På andre desimal… 20.91 går ikke men 90 og 92 går.
Det er 2 øres hopp over en hvis grense
Du må ha 0-2-4-6-8 øre.
så 21 og 23 går ikke men 22 og 24 går.
Ahh, greit, føler meg dum nå
Det er bare nordnet som suger, de kunne som andre skikkelige meglere sagt gitt en hjelpsom feilmelding.
Ja CE kommer til å selge sykt mye mer når de går fra #3 til #2 pga GTA5 ikke er på salg lengre
Ordre på 60-70k dukker opp rett som det er men fjernes igjen, tror ikke det er seriøst.
Har aldri skrevet en eneste linje om det @nofun Hadde bare være kult om CE kunne hatt 2 plassen litt lengre enn 5-6 timer i døgnet.
Jeg driter i om Ce ligger på 2,3,eller 4 plassen, det som gleder meg er att Ce har holdt høye plasseringer på GTS og på PS4 i en uke i morgen. Det gir mange salg tilsammen .
Jeg driter faktisk i at CE har hatt brukbare plasseringer på GTS/PS4 i en uke. Det som betyr noe er hvordan det selger resten av året
Hadde ikke CE hatt gode plasseringer nå etter stor PR kampanje fra Funcom. Hadde det med stor sannsynlighet vært vanskeligere å få til noe seinere også. En god start er viktig.
En dårlig start nå ville vel også betydd større problemer med CE for Funcom enn det vi har sett til nå. Bugs etc.
Er ellers enig att det er det lange løp som betyr noe, men alt blir så mye enklere med ok start.
Jeg er helt enig i at en god start er viktig men fortsettelsen er mye viktigere. Får vi samme utvikling som vi hadde i EA hvor ca 30% av salget i hele EA perioden kom den første uken og ca 50% første måneden så er det for min del mye mindre interessant å sitte i Funcom. ( BTW, jeg tror ikke vi får samme utvikling og tror inntektene fra CE på steam/xbox blir høyere i 2018 enn 2017 ).
Jeg er ikke i tvil i det hele tatt att CE full release kommer til å gruse CE, EA fremover. Den forskjellen kommer vi til å se godt fra og med i morgen. Det vil spillertallene vise oss, Det blir nesten hver dag lagt til nye servere, foreløbig er det meldt nye servere til og med Fredag. Det kan kun bety att det fremdeles er behov for mere kapasitet.
Er foresten tragisk at funcom ikke klarte å ha litt bedre kontroll på det med nye servere og i tillegg begynte å kødde med pve-conflict servere.
Vi ser en tragedie i fri utfoldelse nå
Men seriøst: Undøvendig? Ja, det kunne og burde trolig vært unngått. Normalt? Ja, ved launch av massive multiplayer sandboxer som smeller så hardt som CE vil det alltid være kluss.
Sammenlignet med andre launcher jeg husker å ha fulgt med på har dette gått riktig så greit. Xbox har slitt mest, som forventet.
De skal ha for att de hanket seg inn ganske raskt, men litt typisk Funcom ja.
Ser at volumet er lavt og kursen synker igjen. Lite store poster i ordreboka. Er stortraderne ute/inne der de vil være? Er det markedet forøvrig som styrer kursen nå? Hva må til for at kursen skal stige? 1 plass GTS? At 2. Plassen holder seg? Kan kursen gå opp selv om salgsplasseringen synker på listene? Nyhet om nytt spill og ny avtale?
Vet ikke jeg om nedsiden eller oppsiden er størst for den neste mnd. La oss si at CE synker gradvis på salgslisten, holder stabile spillerstall og ingen nye avtaler eller spill blir meldt. Vil kursen da være høyere eller lavere om 2 uker fra nå? Hva sier dere?
CE har gjort og gjør det så bra at det går sidelengs og slakt oppover (så fremt ikke alt salg bare skulle stoppe opp - ikke noe tyder på det, tvert i mot) frem mot Q1 hvis ikke Funcom kommer med tall før den tid. Da kan det smelle.
Uansett så er kjøpsviljen stor i 21-sjiktet, og for hver time som går øker sannsynligheten for at pengesterke investorer ser muligheten til å komme inn før tallene taler for seg selv. Når et finsk pensjonsfond er på ballen, så kan de umulig være alene.
Mao: De som sitter med store beholdninger nå vet hva de har og har ingen interesse av å selge seg ned. De som har lyst på aksjer må kjøpe på ASK.
Det kommer nok an på hvor på listene Funcom ligger om to uker. En 5. plass om to uker er jo ok. En 28. plass ikke like fett. Det er jo også flere lister å ta av, spesielt PS4-listen tror jeg er viktig. Ligger som #2 i USA nå.
Spørsmålet er vel også om CE har solgt bra nok ved launch til å forsvare kursen sammen med de framtidige utsiktene.
… jeg synes det ikke er lett å estimere hva Funcom burde være verdt nå. 15-25 kr et sted?
EDIT: sånn ser The Forest sine ut av EA-tall ut:
Sammenlignet med CE har spillet solgt mye mer i EA, er billigere og eldre.
Vi her på tekinvestor er lastet med funcom opp etter ørene, taxi sjåførene har kjøpt sitt og svenskene er med. Vi trenger nye aktører inn i aksjen. Og hvem blir det?