Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Markedet har ikke bestemt seg for om vi er i svart eller hvit trend. :stuck_out_tongue:image

8 Likes

Det eneste vi vet er at de har kommet inn på topp 20. De kan jo ha ligget på 21. plass og bare kjøpt litt ekstra på 20+. Men bevares, hvis de kjøpte alt samme dag nå nettopp så er det veldig positivt at de kjøpte her oppe.

Men hvis du spurte noen av oss hva kursen ville være om CE gikk rett inn på 1. plassen på PS4 for en mnd siden så hadde alle skreket 40 kroner+. Hvorfor har kursen da stått i ro?

At volumet var 130 mil eller noe en dag og så rett ned til 15-20 mill per dag etterpå, mens spillet går oppover og til topps på salgslisten på ps4 er merkelig. Blir skeptisk av sånt.

3 Likes

Det svarte jeg på over her: manglende interesse og tracking i markedet. Rett og slett “fordi Funcom”.

Hvis noen ville skreket 40 kroner da, ville de i så fall ikke tatt høyde for at Funcom er helt ukjent som case og den mest forhatte aksjen i Norge. 99 % har tapt penger på den.

Det vi gjør nå er aktiv risikostyring. Den tilsier hold.

Personlig mener jeg trend, salgsutvikling m.m. tilsier at ikke én aksje skal selges.

Men det er bare meg (og en del andre her inne) :slight_smile:

Skjønner som sagt gevinstsikring, men å ta høyde for tilsvarende kursutvikling som etter EA-launch i 2017 skjønner jeg dog ingenting av - gitt selskapets soliditet og samtlige trend- og salgssignaler vi kan tracke.

Hva gjelder det tekniske: Momentindikatorene har masse å gå på nordover mtp. når vi kan forvente PM, og / eller guiding ved Q1.

Dette bygger seg opp til en fundamental og bærekraftig kursstigning fremover.

1 Like

Kommer med nyheter, 99% av aksjonærene følger ikke med slik vi gjør. Ingen nyheter i mainstream media = liten interesse.

1 Like

Ikke enig. De fleste funcom-eiere er små og relativt unge, de er nok veldig aktive på nett med info.

1 Like

Shipping og oljegutta med Rolex klokker og porsche kjøper ikke Funcom uansett. De fleste på børsen vet og skaffe seg litt info. Jeg tror ikke forklaringen er så enkel som det noen av dere her legger frem.

Når skal det bli interesse rundt Funcom om det er “manglende interesse” for Funcom ved spillansering på 3 platformer og topping av salgslister???

3 Likes

Nettopp! Da er vi jo enige!

Penger vil ha mer penger. Og når penger (olje- og porchegutta) skjønner at det er penger å tjene, så er det grådigheten som tar styringen.

Tro meg, de gutta jeg kjenner i meglerhusene flokker til og skal kjøre denne aksjen når de “får lov” og får “nok” info om hvor mye penger Funcom tjener.

Avslutter diskusjonen her. Ser også at @cirmes forfatter innlegg, så da får vi uansett fasit :wink:

Skräck propaganda överallt… :grin: FUNCOM är en av dom mest intressant bolag med skapligt låg värde… men nej folk måste påpeka på minsta lilla negativa detalj för att… vet inte varför?

1 Like

Når ble han fasitt på noe i Funcom? :smiley:

Nå får du gi deg, diskusjonen var så saklig som den kan få blitt :stuck_out_tongue:

4 Likes

Ni behöver paus… börja fira national dag redan nu… :wink:

5 Likes

Jeg synes det er bra med diskusjon jeg, greit å få en avsjekk på egen virkelighetsoppfatning. Og i dette tilfelle tror jeg ikke på samme kursutvikling a lá 2017 etter å ha gjort opp status :slight_smile:

6 Likes

Det må du gjerne mene. Men det som jeg syns er helt på tur er måten flere her inne reagerer på på kritiske røster. Det syns jeg da jeg satt inne også. Dere heier hverandre frem og drar opp positive ting som bare det. Men negative ting eller “faremomenter” huff det blir for vanskelig å svare på så la oss skyve de ut. Tragisk av de av dere det gjelder. For min del så fortsetter jeg akkurat som jeg har lyst. Men forsøker å holde ting saklig og upersonlig. Så kan de som bare vil diskutere de positive sidene ved en aksje sitte og sende PM til hverandre heller. Heller det enn at jeg skal temmes. For det skjer ikke. Jeg gir meg nemlig ikke og er veldig sta. Sorry!

28 Likes

Men mr morti. Mange andre selger jo i tillegg til deg men de står jo ikke på barrikadene etterpå for å så tvil blant de som har tenkt å sitte. Det er dette jeg reagere på. Er ikke snakk om å temme noenting som helst.

Edit. Men nå er det snart feiring for dere i norge så jeg sier gratulere med dagen alle mann.
:birthday::champagne::champagne::trumpet: :stuck_out_tongue_winking_eye:
Stå på alle tvilere og tilhengere. Vi blir alle belønnet hos st peter

Herregud da, han solgte av en grunn og han forteller grunnen. Det er vel lov å ha en mening selv om du ikke er all-in?

Om det ikke tåles så får man heller dele opp tråden i Funcom - Positivt og Funcom - Negativt og da la være og lese en av de.

11 Likes

Aldri feil å ta gevinst sies det, men i følge noen som har gjort det (I annen aksje) beskrives følelsen av å gå glipp av voldsom oppgang som mye værre enn tap.

Jeg får ikke helt grunnlaget ditt og tidsrammen til å stemme.

Vi trender såvisst ikke tydelig nedover, men snarere sideveis og til og med oppover på noen kjente parametre. Google trend er grei nok den, men hvorfor legger du vekt på de som søker på nettet etter info om Conan.

Klikk på bannere, klikk på linker inne på sider osv, og lesing av det tildels kolossale antall positive anmeldelser vil ikke vises der.

Og Funcom oppretter servere i en voldsom hastighet og antall.

Og så er det MYZ da. Et spill som har fått mye positiv oppmerksomhet og som forberedes for launch nå, hvorav man kan forvente at VR varianten ytterligere vil være med å drive opp oppmerksomheten.

Nei, jeg gjør motsatt av deg, holder på alle mine gullbjørner.

Men for all del Slobo, lykke til med investeringsstrategien din.

2 Likes

Fordi basert på hva alle skriver her, så har Tekinvest solgt MASSE aksjer i det siste.

Vi får se, Q1 nærmer seg. Da må de guide. Godt mulig meglerdekning er innenfor rekkevidde. Storkapitalen kommer. :smiley:

10 Likes

Det jeg funderer litt på er hvorvidt de ekstra fridagene i Mai forstyrrer handlene i særlig grad.

Store investorer skal ta beslutninger som kanskje krever møter.

Litt mer på micro-nivå så diskuteres det jo rimelig friskt også her inne om man skal sitte over helger (og helligdager).

Nå er det 17 mai som gjelder, men jaggu er det ikke 2 pinsedag på mandag :thinking:

Mao ikke mer enn tre børs dager igjen til Q1 fremleggelse

Jeg mener fridagene har forstyrret ganske kraftig

1 Like

dette blir igjen fort en diskusjon mellom tradere og langsiktige investorer der førstnevnte fort blir veldig interesser i faremomenter ved aksjens oppførsel mens en langsiktig investor vektlegger mer faremomenter ved selve selskapets drift,produkter etc.det er ikke lett å bli enige der den ene bruker stop loss og den andre mener det er en kjøpsanledning for eksempel ved aksjefall.

CE ser bra ut på lister og ccuer.det er bra nok for meg.

18 Likes

Sånn når man snakker om 1 øre opp eller ned i Funcom så kan denne fra THQ i dag være verdt å lese.

Dagens uppgång i #THQNordic motsvarar en ökning av bolagets börsvärde med drygt 2,2 mdr SEK. Exklusive övertilldelningsoptionen värderades THQ till 1,4 mdr SEK vid noteringen november 2016. $THQN

6 Likes

Alla har lov och sälja när dom vill (tak och lov) men… dom som sålde behöver inte kommentera hela tiden på forumet hur bra deal dom gjorde (det vet man aldrig kan vara tvärtom, jag tar risken)… och det ser ut så just nu… CE #4 igen GTS just nu och #1 PS4 USA…

2 Likes