THQ har vært en drøm å sitte med og tror ikke det stopper nå. De har jo en pipeline som funcom bare kan drømme om
Men THQ har värde på 12 MLD… Funcom bara 1.5 MLD så är skillnad (MYZ och andra projekt på gång)
Man vet det er usunn stemning når man ikke kan flagge begrunnelsen for salg på et forum for investorer.
Diskusjonen er forøvrig en avart fra TA-tråden.
Join the hype eller hold kjeft.
Det er bare å gjøre det. Er man saklig så er man god sier nå jeg og flere med oss her ser jeg.
Hehe… jag säljer när jag blir nöjd med vinsten och behöver inte berätta historier (Funcom är si och så och allt annat)… och ska göra det i omgångar… andra efter mig kommer säkert att tjäna pengar också…
Merkelige greier, flere bruker som argument att fordi att CE ser ut til å gjøre det dårligere så velger jeg å selge. Er det det att Ce har falt fra 3-4 på Steam som bekymrer dere? Her er det ett fall.
Er det det att CE på en uke har gått fra 12-6-5-3-2 og i dag gått opp på gullplass på PS4 som påvirker dere? Her er det bare økning.
Er det det att Ce har gått fra 21-19-17-12-7 plass og ligget stabilt der som ikke er bra nok? her er det bare økning
Eller er dere bekymret over spillertallene for denne onsdagen som kommer til å ligge over 5k høyere enn samme onsdagen under EA releasen. Spillertallene er knallsterke og vil kanskje buste enda mere med 300 nye servere fra fredags ettermidag.
Google vennen til Christian sier i beste fall utflating.
Dagens tilbakemeldinger på Steam er jo stigende.
Nei jeg må innrømme att jeg er litt i stuss på hva dere egentlig mener.
Edit: får legge til det til slutt, det att noen selger er helt ok. Også meget ok att man sier fra om dette EN gang.
Har selv redusert pga økt negativitet her inne.
Hadde jo gevinst, har ikke lyst til å sitte fullastet på enda en (eventuell) nedtur. Men ikke f om jeg tør å sitte helt utenfor
Noen som sa opp på fredag?
Opp eller vekte opp eller hopp? Noen som sa flopp? [dette er humor]
Vi skal være takknemlige for alle som bidrar med konstruktiv kritikk. Mange her inne har tapt skjorta i Funcom tidligere fordi de ikke har lyttet til kritiske røster før det var for sent. Min erfaring er at Funcomaksjen i stor grad er drevet av psykologi og at et fall på listene (som sannsynligvis kommer en eller annen uke, med mindre alt fortsetter rett opp - det kan jo skje) vil føre til frykt, panikk og så vil kursen rase. Så vil man kanskje se at de som solgte seg ut nå får plukket aksjer på lavere nivåer før neste Q presentasjon.
«All of this has happened before, all of this will happen again» hvis noen tar battlestar referansen
En større forskjell nå da, og det er 20mill USD++ på bok. så det er ikke win eller svinn scenario. Det er jo litt derfor det store boosten opp har uteblitt. Men også det store prelaunch fallet som vi hadde etter EA. Nå dukket jo også et Finsk! pensjonsfond opp, på TOp20 ( siden vi har full liste fra 2 mai vet vi at de ikke hadde aksjer før den datoen).
Funcom synest å være en veldig god trade aksje for både småsparere og for storkapitalen, så husk at ingen ting overrasker her. Pump og dump er hva vi opplever nesten annenhver dag. I dag har vi en gammel kurs på 4,28. Høyeste høy etter nyttår 17/18 har vært 4,62. 28. februar 2017 kom nedturen etter 4,71. Høyeste kurs i 2017 etter EA var vel nærmere 6 kroner, så hvorfor skal vi ikke opp og lukte på 6X5 = 30 nå? Det er for meg uforståelig med resultatene som Funcom viser nå. Jeg tror det smarteste er å følge magefølelsen og ikke alt som blir prediket her inne. Husk! Det ligger i den menneskelige naturen å snakke til egen fordel.
Synes han har et godt poeng. Mitt syn er at det er mange som er flinke til å finne info og mange som kan mye om spill, men det er ikke alle som kan så mye om aksjer. En kritisk røst i alt det her bør man sette pris på og ta det inn i sine egne overveininger istedet for å sette seg på bakbeina og be de komme seg bort.
Skjønner ikke helt greia med at de som er long og ikke skal selge før kr 80, peser Morti & co pga kjøp/salg/kjøp/salg i samme periode.
Unner man ikke andre suksess?
Jeg håper Morti og christian kommer seg inn litt billigere en det de solgte for, fordi de bidrar
med mye bra her inne. Kursen går ikke bare opp opp opp, så hvorfor ikke? Kudos til de som tør gamble litt, jeg tør altfor sjelden. Samtidig håper jeg Henk1 og Halling får sine kr 80, fordi de og bidrar godt .
Ingen tvil om at den generelle veien er opp om CE fortsetter suksessen. La oss unne våre venner her noen kroner på den humpete veien.
Jeg solgte meg aldri helt ut, og er inne med 60%. Kommer litt an på hva jeg regner som 100%. Mister ikke noe nattesøvn hvis vi bare går opp herfra.
Morti er nå bedre på dette enn meg, og kan nok kjøpe billigere fortsatt.
Full liste, hvor er den?
En valgte å ta den ut, den er ikke delt med allmenheten, kan legge inn et godt ord for deg så kanskje han deler med deg også