Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Du finner fra i går på hegnar.

Altså topp 20, ikke alle.

Her snakker vi full liste :wink:

top20 listen til hegnarforum kommer fra innside delen her og den er fra fredag

Datoen står 15.05.

link?

Men jeg har alltid skrevet som sant er, at jeg alltid selger meg for tidlig i forhold til toppen. Altså for tidlig. Men får jo alltid kjøpe billigere. Om ikke denne gang, så kudos til Funcom for det.

4 Likes

Fant den ikke nå, men kan se mer etterpå. Ble lagt ut rett etter lunsj i går.

Denne dere ser etter?

Da må alle Funcom aksjonerer ha en skikkelig fin grunnlovs-feiring i morgen.:bouvet_island: Jeg håper og at de fleste av oss våkner opp friske og raske 18. mai, og at kursen går videre slik hver enkelt av oss ønsker! :airplane:

4 Likes

Denne tråden:

3 Likes

Noen står igjen å holder spydet når tradingmafiaen tar grep. Er vel ikke så rart at noen da blir provosert av flagging om salg, som at dette klarer dere ikke. Vi stakk! Mener ikke at det er feil at noen gevinstsikkrer. Men er det nødvendig å fortelle så mye. Tror selv den mest tolmodige og langsiktige vinner i dette spillet. Da er det jo dumt at forumet skal gi utrykk for at det er det dummeste valget du har tatt.
Er ganske trygg på om ikke selgere løper etter om 1-2 uker er vi flere % over hovedindeksen i stigning om ett år som nedside. Stay long med sparebøssen, så blir det gjerne en bonus også :slight_smile:

3 Likes

jeg vil høre fra folk som både kjøper og selger - det kommer det ofte nyttige perspektiver fra. folk må slutte å ta det personlig at noen selger. er aldri noen som klager når noen sier de har kjøpt. tullete diskusjon. negativitet er bra, så lenge det kommer med noen synspunkter og argumenter

11 Likes

Er ikke uenig i det. Er vel heller følelsen om at om en det er en saueflokk her inne som blir helt merkelig. Da er det jo helvete hver gang. Mat for de som som vil styre kursen. Ja vet at short er en bra markedsregulerende virkemiddel. Men her står vi i en annen case fundamentalt på lengre tidshorisont. Dumt om vi skal skremme alle som ikke har vært med på en nedtur før. Men, men…

Jeg synes det er flott att folk sier att de har solgt, det får meg til å vurdere om jeg burde gjøre noe med min posisjon. Men for meg er det nok att en Forumdeltager sier att han har solgt EN gang. Jeg trenger ikke att samme person , i innlegg etter innlegg gjentar att, nei nå har jo jeg solgt da. Da har det ikke noe med informasjon å gjøre , da er man ute etter å påvirke andre. ( Da har jo denne gjentatte infoen bare en hensikt, nemmelig å skape usikkerhet. :wink:)

8 Likes

ja, eller så er man lei av å få slengt i trynet at “du har jo solgt så du skal bare ha kursen ned” hver gang vedkommende evt kommer med noe den personen vurderer som viktig og som er/kan tolkes negativt. er vel mer en disclaimer enn noe forsøk på påvirkning. dette burde heller ikke være en barnehage der virkelighetsinntrykk må pakkes inn og gjøres barnevennlig før det kan tas opp - slik at det ikke påvirker de andre negativt. dersom folk som er positive synes det er trøblete, så får de argumentere saklig for sitt syn da. er vel ikke verre enn det. det er ingen aksjonærer som i det lange løp er tjent med at alle er enige. sånn, da skal jeg la den ballen ligge. orker ikke ta TA-diskusjonen heller, som er like tullete, og går på mye av det samme.

5 Likes

Det er lov å diskutere hvorfor du tror den skal opp, men ikke hvorfor du tror den skal ned?

2 Likes

Er det så veldig rart egentlig at vi som er igjen ikke vil diskutere så mye rundt det, når vi ikke tror på det :roll_eyes:.

1 Like

Den kommentaren beskriver perfekt det som egentlig er problemet.

3 Likes

Selvfølgelig er det lov til å diskutere rundt hvorfor man tror att en aksje skal ned. Like så mye som att man tror en aksje skal opp.
Men når argumentet for hvorfor man mener att funcom, skal ned og det ikke har rot i virkeligheten. Må det være lov til å påpeke det.
Poster denne en gang til. Situasjonen er den samme i dag bortsett att CE har gått opp til 6 plass på X-Box. Den har også gått opp fra 5 til 4 på Steam.
Forøvrig min siste kommentar angående dette temaet.

Postet i går av meg:
Merkelige greier, flere bruker som argument att fordi att CE ser ut til å gjøre det dårligere så velger jeg å selge. Er det det att Ce har falt fra 3-4 på Steam som bekymrer dere? Her er det ett fall.
Er det det att CE på en uke har gått fra 12-6-5-3-2 og i dag gått opp på gullplass på PS4 som påvirker dere? Her er det bare økning.
Er det det att Ce har gått fra 21-19-17-12-7 plass og ligget stabilt der som ikke er bra nok? her er det bare økning
Eller er dere bekymret over spillertallene for denne onsdagen som kommer til å ligge over 5k høyere enn samme onsdagen under EA releasen. Spillertallene er knallsterke og vil kanskje buste enda mere med 300 nye servere fra fredags ettermidag.
Google vennen til Christian sier i beste fall utflating.
Dagens tilbakemeldinger på Steam er jo stigende.
Nei jeg må innrømme att jeg er litt i stuss på hva dere egentlig mener. :thinking:
Edit: får legge til det til slutt, det att noen selger er helt ok. Også meget ok att man sier fra om dette EN gang.

6 Likes

For meg; JA! Jeg er blant dem som ikke har tatt noe profitt enda, og jeg vil veldig gjerne høre begge sider for å danne meg et mest mulig nyansert bilde før jeg tar beslutninger. Jeg er ikke på tekinvestor for å ha en støttegruppe, men for å utfordre mine egne syn og få tak i informasjon jeg ikke hadde fra før.

20 Likes