Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

"Q2 2018 - the most profitable quarter in Funcom history"

400k solgte til fullpris betyr 600k pluss ref. EA-prisen.

Allerede 80mnok+ rett i foret på 2 jævla uker. Her er det bare å nyte fremover :money_with_wings:

Vi snakker langt over 100mnok i ren profitt for mai måned alene. Hallo?

Og dette er måneden før første DLC og Steam Summer Sale.

21 Likes

Vi snakket om dette før i dag angående kostnader. Markedsføring nevnte jeg ikke på listen men tenkte dette var implisitt.

Som forventet. Antall reviews på PC tydet på at salget ikke var ekstremt bra, men kun bra. Kommer tidlig DLC. Solid rapport synes jeg. Og jeg prøvde etter beste evne å dempe forventningene en smule.

9 Likes

“Funcom såvidt i pluss i første kvartal
Spillselskapet Funcom tjente bare i overkant av en halv million norske kroner i årets første kvartal, ifølge kvartalsrapporten som ble kunngjort etter børsslutt torsdag kveld. Driftsresultatet endte på rundt 650 000 norske kroner.”

lol :joy:

3 Likes

Hegnar bryr seg ikke om å skrive om Funcom engang.

1 Like

Tror folk undervurderer hvor mye en DLC faktisk kan selge. Er det 1,4mill solgte på conan er det ikke usansynlig at DLC vil selge 500k ganske kjapt, hvertfall når det faktisk er en veldig høy andel som fortsatt spiller det.
f.eks det er flere spillere på conan en ark nå.
Likevel har ark solgt langt mer

1 Like

Ark har flere spillere en CE. Snittet er 10% høyere

1 Like

Ser att noen tror denne skal ned i morgen. Det kan jo skje att uvitende norske investorer(som ikke følger med eller, følger for godt med :joy:) er så galne att de dumper i morgen uten å faktisk lese hva Funcom har listet opp fremover for selskapet og CE.
Kommer med en påstand, selger du i morgen er du ihvertfall ikke på børs for å tjene penger.
Betalings DLC i juni, CE slippes snart i verdens 3 største spillmarked Japan. 400k solgte UTEN Japan… 80-85 Mill allerede inn på konto uten Japan. Funcom og i andre rekke oss investorer “risikerer” att Q2 alene vil innbringe 110-120 Mill.
Så kommer MYZ og flere DLCer diverse salg og andre aktiviteter utover året…
Nei virker som årets ide og selge Funcom nå. :face_with_monocle: :joy:
Svenskene skjønner hva som er i ferd med å skje, jett om de kommer til å bruke en eventuell nedgang i morgen til å laste opp.
Har frigjort midler til å kunne øke min posisjon i Funcom med 35% viss jeg ønsker det nå.
Ingen trenger å prøve og overbevise meg att Funcom ikke står i rundt 30kr, innen kort tid. Vi snakker max om noen uker. Det kommer Japan og DLC til å fikse alene.

5 Likes

Imorgen blir en fin kjøpsmulighet da den skal ned og fise litt på lavere kurs og avslutte uka i blått

Som @Voidwalker postet så er det en utrolig spennende fremtid vi har i vente :slight_smile:

02

1 Like

Sitter och lurar på nå lurt att skriva

1 Like

Blir vel litt feil å kalle oss norske uvitende. Vi har vært med på en kjempeoppgang med Funcom. Hvor var svenskene for 6mnd siden??

At svensker kommer nå viser egentlig bare at DE ikke følger med!

3 Likes

Du så att jeg hadde puttet på ett blunkefjes, ikke glem att mange svensker begynte å kjøpe på 13-14kr. Kanskje til og med lavere på enkelte. Mitt innlegg var også myntet på dem som selger i morgen, med det vi fikk vite i kveld.
Ser att det er lite heldig å komme med spøkefulle bemerkninger på forumet om dagen. Folk er litt lettantennelige om dagen :sweat_smile: ikke til deg spesielt Kalle .
Tar det til etterretning og skal for fremtiden holde mine innlegg veldig politisk korrekte uten tullball. Skjønner jo etterhvert att Tekkinvestor er ett veldig “seriøst” forum. :sweat_smile:

3 Likes

Bare en ting til, svenskene ser sannsynligvis muligheten for 40kr.
Flere norsker sleit jo med å akseptere 20-21kr

2 Likes

Ikke uenig i noe av det du skriver😉

1 Like
30 Likes

Notering på Stockholms børsen… :grin:

5 Likes

Funcom skal opp, mulig noen dumper om man ser trangsynt og isolert sett er skuffende over at ikke Funcom melder om flere solgte spill.
Går vi noe tilbake i tid, så kom Funcom med målsetning om og bli blandt det dei største spilleselskapene, og det er noe nye Funcom er iferd med og levere, sett at det kommer flere spill som blir kassasukses som CE nå er i ferd med og bli, ett tilnærmet gjeldsfritt Funcom og ett Funcom som er kapable til og lage dei beste spillene spillerne ønske, det er ett Funcom med potensial til og ha en hot pipeline for fremtiden.
Det er det handler om, skape en pipeline som aksjonærene får jevnlig avkastning på, Funcom skal opp, mcap er for lav, Funcom leverer

10 Likes

Yup. Allright :thinking:

Tror jag kommer bli av :+1:t2::grinning:

1 Like

Man må skille mellom aksjen og selskapet Funcom. Alle som har vært i aksjemarkedet en tid vet at aksjer kan gå her og der.
Men selskapet FUNCOM har aldri hatt en bedre situasjon -aldri stått sterkere- og på vei til et 2q som kanskje overgår 100 mill + og i 3q kommer Mutant.
Syntes livet som Funcom eier knapt kunne sett bedre ut med 6 mnd briller på.

god kveld

21 Likes