Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Två veckor till som #1 på PS4 i olika länder… P. S. snart också i Japan… och har vi minst 400.000 till sålda :wink:

3 Likes

Noe slikt kommer det til å se ut. Ta det med en klype salt, ting endrer seg. Men det gir en grei oversikt over pipeline

Overgangen 2019-2020 ser for meg ut som den tiden hvor funcom kan levere konstant positive kvartalsrapporter, ved å ha stabil inntekt i bunn, og nye spill som booster.

2 Likes

Det kan argumentetes for om svenskene kom inn sent eller tidlig. Jeg har sittet hele veien fra lave kurser men innrømmer lett at Funcom var et mye mere risky bet på 10 og 15 kroner enn det er nå på 25!

5 Likes

Krigstyper på forsiden av e24 og åpnings bildet fra cgi traileren… I LIKE!

Edit: Kudos til E24!

:slight_smile:

7 Likes

high risk high reward, low risk lower reward? :wink:

Funcom vokser ut av Norge! Flott for Funcom, synd for Norge. Svensker og amerikanere vil ta over nå som Funcom rykker opp i eliteserien for spillprodusenter.

Hegnar, DN og de norske møkkamegler-firmaene vil la være å kommentere men heller sette seg sammen for en trøstegrupperunk i i kjent stil… mens de diskuterer hva det neste enda mer politisk korrekte navnet til jævla Equinor burde bli…

8 Likes

Enig i det, fantasisk moro at de har knekt koden.
Så synes jeg Hegnar mf burde være menn nok til å fortelle at de tok feil.
Men de er vel småjenter på det området tenker jeg

5 Likes

De får bare være sure, de kommer til å gå glipp av en fantastisk reise og mye gratis gevinst

1 Like

Klarer DN og Hegnar bedre forside?

6 Likes

Den forsiden der forteller meg at finansjournalistene har endret syn på Funcom.

5 Likes

På mobil:

5 Likes

Jeg synes svenskene burde kommet litt tidligere inn i bildet, det var jo ikke noe bevegelse der før Funcom fartet rundt i Sverige.

hysj hysj… snart melder eggnarr at funcom aktivt lurte naive svensker inn i tulleaksje :clown_face:

2 Likes

E3 showfloor er ute. Funcom skal kun ha et mørerom og ikke stand.

ASS. men det betyr lukket morro for journalister. Tipper samme opplegg som GDC.

10kr på at det blir MYZ all day long.

5 Likes

Som noen av de mer edruelige her inne advarte mot saa skulle man ikke spenne buen for mye og sikte for hoyt.
Kudos til de av dere som gjorde det :+1:
Jeg selv hadde nok sett for meg hoyere tall, (OK saa var det bare en droem da), men naar tallene naa foreligger og vi kan sammenligne med EA suksessen og se at salget har vaert hoyere enn den gang, ja da er det kanskje paa tide aa definitivt kalle CE for en suksess. (understatement)

Jeg gir ikke helt slipp paa mine optimistiske maal, det er fremdeles 7 maaneder igjen av 2018, hvorfor skal ikke CE fortsette sin reise mot himmelen? CE vil da vitterlig passere 2 mill i 2018 med god margin. Kanskje er 3 mill et passende maal?
Mitt hovedargument for dette er, sett bort fra hva Japan kan influere, saa har vi altsaa spillerbasen til ARK og RUST aa forsyne oss av. Og vi har stoette for at disse spillene overveiende blir sammenlignet med CE og faller igjennom fra streamere. Det er aapenbart en viss treghet ute og gaar i en slik konvertering av spillere, men jeg tror at dette kan faa en forsterkende effekt for CE sin del, hvor grupper av spillere fra disse spillene “konverterer”.

Kan jeg ogsaa faa gjoere oppmerksom paa at en viss Bagger, som opererer paa et annet forum (som PDX ved paasketider slo sammen med dette…) faktisk var temmelig naere i sine estimater.

Ser ut til at SWL fortsatt genererer inntekter nok til aa vaere et satsningsomraade fremover. Dog litt vanskelig aa trekke ut tall fra rapporten, men kanskje kan noen av dere som er skikkelig haarete paa den biten komme med et innspill om hvordan det egentlig gaar med SWL?

Noen som toer kome med en gjetning om hvilken IP som kan tenkes brukt i det nye spillet (som man ikke skal gi opplysninger om i 2018?

4 Likes

Mutant er min antagelse. Bygge mer rundt den merkevaren.

1 Like

@anon80503862 har et godt poeng i at de kanskje vil bygge merkevaren MYZ. Gjør de ikke det holder jeg en liten knapp på Kong Kull.

@anon80503862 og du har et godt poeng der, men kanskje er det Mutant Chronicles?

Prøver å få det til å passe med et skytespill, og skal det ha realisme så faller i allefall sverd og kniv svingerne bort. Solomon Kane er tydeligvis også ikke helt innafor da han holder et munningsladd våpen i hånden. Men den IPen har vel allerede et spill på vei (eller var det TV-série)

Av og til får jeg visse tanker om en viss navnebror av nevnte Solomon, men som vi vet er Morgan visstnok sikret en glitrende fremtid både som film og serier gjennom eget selskap…

2 Likes
2 Likes

Funcom 3.0 scenarioet det der, da har de rykket opp i eliteserien og det verdisettingen av selskapet kan mangedoble seg

1 Like