Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Jeg vet…

1 Like

"Funcom faller etter svake resultater

Spillselskapet Funcom faller fem prosent på Oslo Børs etter at det la frem svakere resultater i første kvartal enn det gjorde for et år siden."

Lol :joy:

1 Like

11

:sweden:

7 Likes

Det er så deilig å se at en dump blir sveipet opp av söta bror :heart_eyes:

Så du regner med at det bare var svenskene som kjøpte i dag :thinking::wink:

Handlet litt på 23,4 … handle mer siden også… Me Norwegian :wink:

1 Like

12 Likes

Helt sykt at den ikke står langt over 30 kroner i dag. Folk ser i bakspeilet…Funcom vil tjene langt over $15 mill i Q2, kanskje over $25 med middels mottagelse i Japan. Det gir en PE på under 10, på et kvartal. I tillegg vokser pengebingen. $16 mill per Q1 vil være over $30 mill ved utgangen av Q2. Hvis resten av 2018 går passe vil Funcom kunne sitte med $50 mill i cash ved utgangen av året…

Hva er det folk (jeg) ikke forstår :slight_smile:

8 Likes

Som de sier “anything can happen in markets”.

Overrasker meg fortsatt at investorer ikke gjør grundigere undersøkelser i de securities de ivesterer i. At en kun ser på en rapport og ikke setter den i en kontekst. Hvis folk selger kun basert på det faktum at det leveres negativt resultater i Q1 tyder det på at særs dårlig forståelse av bransjen selskapet opererer i og selskapets sykliske businessmodell. Skal nevnes at mange kan ha helt andre legitime grunner.

For meg er det uansett hyggelig i.o.m at jeg solgte meg ut på 21 for å ta en annen kortvarig posisjon og nå kan komme inn igjen på 23,5, men denne gangen med mer kapital.

Igjen må jeg få skryte av selskapets ledelse som for meg virker meget kompetent og seriøs. Nå gleder jeg meg til å se hva de kan utrette med en ikke ubetydelig krigskasse, som de har opparbeidet seg ila. siste 15 månedene.

11 Likes

Du har skjønt det, min venn :smile:

3 Likes

Den japanska marknaden är helt klar signifikant:

Är det nån som vet om CE skall (eller har?) släppas i Indien? Den indiska spelmarknaden växer betydligt och kan tänka mig att CE hade blivit väl mottaget :slight_smile:

3 Likes

Fyllt på 30K til nå i dag. Flere som ønsker å selge billige aksjer til meg ?? :money_mouth_face:

4 Likes

30k er tilsvarende for meg :wink:

1 Like

Kjøpt på 23.10 og 22,60, neste ligger på 22,30

1 Like

kjøpte meg også inn, men jeg kjører Bull x2. Tok bare 5500, men fornøyd med at mage følelsen min var rett. Vi som tjener mest i Funcom er vi som ikke har skylapper og klarer å spå hvordan markedet reagerer. Like tungt hver gang jeg selger fun, men så lenge jeg får kjøpt meg inn på lavere kurs er det greit.
Blir litt som å tippe fotball med hjerte istedet for med hode…

2 Likes

For en timing :smiley:
Solgte meg nå ut fra Salt-X (midlertidig) etter en tåling grei gevinst etter inngang på 14,50 og 15,10.
Er i skrivende stund lastet 100% (!!!) i FUN :face_with_hand_over_mouth:
Salt-X pengene gikk i FUN på 22,46 og 22,58
En ting er klinkende klart, når CE-japan og MYZ ligger på bordet; :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

6 Likes

Må ikke glemme DLC

Alltså, hur kommer det sig att den här aktien är så fruktansvärt triggerstyrd? Så handlas väl inte övriga aktier på OSE? Har varit med ganska länge nu och vid varje rapport tänker jag ju att “Nu är läget helt annorlunda och ingen kan väl fan dumpa på den här nyheten!” men jooodå.

Igår hade vi en trigger och aktien har handlats upp inför det. När sen väl rapporten kommer och visar kanonsiffror och infriar allas(nåja, de flestas) förväntningar så KASTAR folk sig ur aktien och säljer till första bästa pris. What da f…?

Ibland undrar jag om random investor på OSE verkligen kan spelbranschen. “ÅH nej röda siffror!” är allt dom ser.

Missar dom kanske att Q2 tuffar på vidare mot 100mnok intäkter? Choooo…? :sweat_smile:

/end of rant :sweden:

2 Likes

Welcome to Funcom.

Her er det ALLTID sell on news. Hver eneste gang.

6 Likes

Det blir ju som en självuppfyllande profetia till slut.

Ger mig fan på att om Funcom meddelad att CE sålt i 2 miljoner exemplar så hade det dumpats idag. Det är liksom aldrig bra nog. Inget är gott nog.

1 Like