Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Japp, det er bare å lære seg mønsteret. For det er det samme hver gang.

1 Like

Henki, kan ikke skjønne annet. Har vel solgt 700k Conan-spill så langt i Q2, flesteparten til full pris. Bør vel tjene rundt 200 kroner per spill (netto). Det alene gir $15-20 mill i gevinst. Og det er fortsatt en god stund igjen av kvartalet. Tydeligvis mange som skal være lure å selge nå og sikkert ikke feil for noen å ta gevinst. Men nå ligger jo fasiten her, mange som ikke skjønner tydeligvis.

Helt riktig, er ikke :rocket: science at Funcom skal langt, langt opp i kurs til Q2 :wink:

Det kommer av at det har skjedd så mange ganger over så mange år nå, at flere og flere tar etter og gjør det samme. Det blir en selvoppfyllende profeti.

I etterpåklokskapens lys, har riktig oppskrift historisk sett vært å kjøpe tungt når alt ser mørkt ut, og selge når alt ser lyst ut.

1 Like

Har sluttet å hisse meg opp av sell on news etter hver kvartalsrapport, sitter man langsiktig er det bare å nyte ferden videre.

Enten så er media trege og aner ikke hva som holder på å skje i Funcom 2.0 når de skriver:

“Funcom såvidt i pluss i første kvartal
Spillselskapet Funcom tjente bare i overkant av en halv million norske kroner i årets første kvartal, ifølge kvartalsrapporten som ble kunngjort etter børsslutt torsdag kveld. Driftsresultatet endte på rundt 650 000 norske kroner.”

Eller så nekter de å ta til seg det at Funcom faktisk tjener penger hver eneste dag :stuck_out_tongue:

Minner om:

BTW: golden mulighet å fylle på mer aksjer :sunglasses:

2 Likes

Du kan maile Hegnar og spørre om de klarer å svare regnestykket 400.000 x 210 kroner.

Fordi det er så mye Funcom har tjent (minst) på salget av CE på 2 uker :joy:

Q2 blir galematias bra.

4 Likes

Tulleaksje!
Ser for meg rødt nå frem mot medio neste uke før den lader kanonene frem mot e3 hvor færre tør å være utenfor. Dette var eksplisitt nevnt i rapporten! Jeg er rett å slett lei aksjen. Før Q2 våkner sikkert Finnene også. Takk til søta bror og Pirka

1 Like

Det er har stor sammenheng med hvordan kursen oppfører seg i forkant. Flere kroner opp på få dager, og realisere denne gevinsten på en dag hvor det ofte er litt ekstra trøkk omsetningsvis.

Henki, du må også ta med det de solgte pre-launch. Kan bli 1 mill solgte i Q2…

1 Like

Ah men dåså! Där har vi anledningen till att Funcom faller. Perfekt!

33

1 Like

Derfor så hadde det vært meg en sann fryd om den hadde blitt avnotert i Norge og blitt kun notert i Stockholm og Nasdaq.

4 Likes

Hvordan er det med notering på flere børser? Er det store kostnader?

Tenker F.eks OSE, Nasdaq/stockholm og USA

Har lite på känn att det är antingen eller när det gäller Stockholm/Oslo. Tilläggsnotering blir kanske USA i så fall

Osäker på kostnaderna…

Jeg vet! Tenkte mer på at mottaker her var Hegnar :joy:

Da må man holde det enkelt og bruke teskje.

1 Like

40$ = 323 NOK - steam royalty 30% = 226 -5% conan royalty - 3% unreal royalty -5% reklame = 196 kr.

Anyway, med rundt 13k - 18k solgte pr dag nå, så skuffer de inn penger, eller rundt 375 TUSD pr dag. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Får söka sig till svenska artiklar för att få reda på bakomliggande info ;):

6 Likes

78 400 000

Har tatt 15k hittil i dag, skal ha noe over det dobbelte til.

2 Likes

Precis så! Tänk om bara norska clickhunters hade bemödat sig att läsa rapporten innan dom tweetar ut sånt där skräp :stuck_out_tongue:

Svenskene strømmer på
Caisas og finansdirektør Stian Drageset fikk spørsmål om Funcom har sett på mulighetene for en børsnotering på Nasdaq i Sverige.

– Vi har vurdert og undersøker mulighetene for både en notering på Nasdaq alene eller en dobbeltnotering i både Norge og Sverige, forklarte Drageset under fremleggelsen av kvartalstallene.

1 Like