Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nå er vel størstedel av salget på PS4. Hvordan er det med royalty til sony?

Sony tar 30% for digitalt, mens det er mye mer komplisert for retail. Digitalt på konsoll er vel det beste du får prismessig. :slight_smile:

Sist jeg sjekket, så gikk det greit å bare regne med dollarprisen, da slapp jeg å beregne pris i EUR minus mva. Det ender opp på ca det samme beløpet.

Jeg har estimert ca 160k på PC og 240k på konsoll, så snittprisen blir 46$, men de tjener neppe like bra på retail på konsoll som digitalt på konsoll… Reell snittpris, kanskje 44$ hvis man skal regne med samme royalties osv. 196 blir da til 216kr, så litt høyere enn @h3nk1 sine 210. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Kanskje jeg formulerte meg litt feil, men jeg tenkte mer på kostnadene ved evt. notering på flere børser

https://blogg.nordnet.no/borsnoteres-selskaper/

Jeg vet men dette er hva som ble sakt igår kveld mht notering. Jeg hadde håpt at vi kunne få Funcom notert andre plasser enn Oslo. Hadde gagnet kursen endel tror jeg. Koster nok litt å være på Nasdaq :thinking:

1 Like

Bort från oslo helt? Bolaget gar väll sätte i nederländerna?

Dobbeltnotert. Oslo og Stockholm.

just-goingout-to-grab-a-beer-aaaand-im-drunk-13823303

Hmm, jeg ser nå at jeg skulle hatt et sånn derre photoshop kurs av en pro @h3nk1.

6 Likes

www.imgflip.com er alt du trenger for dine meme-behov!

1 Like

Ser at mange regner på 400k solgte i Q2. Det er jo helt feil. Solgte sikkert 200k før launch, blant annet til retail. Og så vil man selge flere spill i løpet av Q2. Estimat for net income i Q2 er NOK 150 mill.

1 Like

bilde

1 Like

Hysj, ikke si noe. Q2 blir tidenes bombe ;D

6 Likes

Solen skinner FUNCOM ha bedre sommerkropp enn noengang de neste 6 mnd blir det gull å være long Funcom så om aksjekursen går opp eller ned kortsiktig må dere ikke bry dere om.
Eneste som betyr noe er at FUNCOM er til de grader på rett vei så det er bare å nyte sommeren så kommer nok prisingen av FUNCOM opp de neste mnd.

3 Likes

De selger minst 600k i Q2 allerede solgt 400k. Videre selger de totalt minst 1 mil i 2018.

Det blir 1.000.000x 200 nok = 200mnok

Dvs Funcom er lett en 2-3x kandidat med PE på rundt 15-20. Klarer de å holde på inntjeningen i 2019 også burde vi vel se en PE på nærmere 30-40(?).

1 Like

https://e24.no/pluss/kommentarer/boerskommentar/boerskommentar-det-evige-haapet-om-funcoms-store-spill-gullfugl/24342229

Bak paywall. Overskriften er litt Funcom 1.0. :stuck_out_tongue:

1 Like

Husk at april er en del av q2 da. CE har nok solgt mye mer enn 400k så langt e dette kvartalet :slight_smile:

Kanskje @Evilfreud kan legge ut artikkelen her for oss lavtlønnede?

Har ikke e24+. Ryktene sier den legges ut i innsider delen ganske snart.

1 Like

Omskrivna i pressfire.no

4 Likes

Rapporten til Funcom maler også et svært positivt bilde av Funcom, som opplever stor suksess med «Conan Exiles».

Folk som ikke er “finansjournalister” er tydeligvis vesentlig mer kompetente på kvartalsrapporter.

4 Likes

Tycker det är konstigt att de inte klarar att formulera och skriva bättre i medier så som e24, dn och Hegnar. När man ser på en svensk medie som beskriver tydligt vilka faktorer som ligger till grunn för en sämre rapport.

2 Likes