Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

2681 Seere på Twitch nå så det ser ut som interessen roer seg litt der. Som forventet når de med mange følgere drar videre til neste spill. Makan til journalistrøl som foregikk i dag har jeg aldri lagt merke til før. Hvis det er en såpass dårlig kvalitet på den jobben de gjør så kan man jo lure på hva annet som ikke stemmer av alt de rapporterer ellers.

Uansett, Her går vi nå inn i funcom mest profitable kvartal ever. Med masse nyheter som kommer om det nye spillet som kommer i H2. Så jeg er ikke bekymret.

17 Likes

Inte jag heller… dom som har pengar har just nu (eller kanske det var bara idag) möjlighet att köpa mera…

2 Likes

Som en vag kuriositet på en fredagskveld, så er CE collectors edition det 8 mest solgte spillet på østerrikske gameware denne måneden. Solgt en 4-5 eksemplarer da? :blush:

http://www.gameware.at/info/space/PC+-+Top-Seller#top
#getalife

3 Likes

Jeg har solgt og tatt min gevinst. Kommer muligens tilbake engang.

1 Like

Hva betalte Tencent for GGG??

http://www.pressfire.no/mobile/page/13026

Kinesiske selskaper har jo fått grønt lys for å kjøpe selskaper fra Norge nå, ref Ekornes tilbudet den siste uka.

1 Like

Om Funcoms neste satsing blir en tilsvarende suksess som exiles er det nok bare å klamre seg fast, men før den tid kan det bli humpete :slight_smile:

4 Likes


De jobber med saken :stuck_out_tongue:

3 Likes

Jag tror att MYZ blir större än CE… men det är min åsikt… tror jag Robur håller med mig… :grin:

1 Like

Nå er jo POE også et spill man googler mye i og en mye større suksess så klart.

Acquisition Terms and Rationale
Tencent didn’t disclose the acquisition price or terms and didn’t file an 8-K or disclose a change in financial guidance, so the deal was likely for a non-material amount to its nearly $500 billion market capitalization.

Tencent has acquired the controlling stake in GGG as part of a large an ongoing investment or M&A strategy spanning hundreds of startups.

This acquisition adds yet another studio to Tencent’s growing games portfolio. The firm already has ownership of Riot Games and MiniClip, as well as varying stakes in Supercell, Epic Games, Netmarble, Glu Mobile, Activision Blizzard and PUBG developer Bluehole.

Earlier this year, Tencent purchased a five per cent stake in Ubisoft, thus helping to free the publisher from a hostile takeover by Vivendi.

1 Like

The Chinese online games company, the world’s largest worth US$580 billion ($840b), acquired 80 per cent of the company for an undisclosed amount.

Tror vi kan slå fast en ting i hvertfall, og det er at dersom Funcom en gang blir kjøpt opp så er sjansen stor for at det blir Tencent som kjøper de. La oss håpe det :slight_smile:

1 Like

Oppkjøpspekulasjoner florerer ved hver lansering :slight_smile:

1 Like

Ser ikke helt det attraktive ved oppkjøp, greit nok, gjerne femti kjappe prosent, men de fleste her er ikke i Funcom for 50% :stuck_out_tongue:

12 Likes

Å jo, en 30% andel Tencent eiere kan jeg se mange fordeler med. Enorme muligheter!

Funcom for nordmenn!!!1 faen skal kineserne eie alt :joy: :joy: :joy:

1 Like

Er helt enig, jeg ser heller ikke attraksjonen i oppkjøp. Ei heller å tulle rundt med totalt grunnløse spekulasjoner.

En kjøper vil på det meste betale en premium på 20-40% etter min erfaring. Ble Funcom kjøpt opp hadde det vært en personlig tragedie for min del, jeg regner fremtidig gevinst i tresifrede tall, oppkjøp er bare en fis i midnattsolen i forhold til realiserte verdier om ting går noenlunde ok i et par år her.

3 Likes

Jeg er mer på å vurdere å selge 10-30% etter drøye 100% oppgang. Ikke ved 30 kroner!
Men er det noen grunn til i det hele tatt å snakke om oppkjøp?

2 Likes

Tencent har ræva rykte i Kina virker d som? Fult av rainbow 6 fans klager. Funcom bør styres slik de gjør nå,. Kommer et kinesisk børsfirma å styrer, blir d Funcom.1 all over again. Ikke vits å spekulere inoe oppkjøp nå.