Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Det som kanskje er det interessante er jo hva de betalte for GGG. Høyst relevant.

Gøy, men ikke spesielt relevant.

1 Like

Hoppas inte Funcom lockas av tilbud från utlandet; älskar nordiska speltillverkare som spänner :muscle:t2:

Jag försöker backa så länge det är försvarbart i alla fall :wink:

7 Likes

Noen som har formeninger om hvor kursen går mandag? Merket i går at jeg er litt vel «all in». Ser jo at CE ligger bra på PS4-lister, men synker noe på Steam. Q2 ser jo ut til å bli bra. Er dette i stor grad priset inn?

Ikke lett å mene noe om det. Kun basert på salgstall, listeplasseringer, guestimert salg resten av året samt andre triggere, burde det være opp.
Basert på historie og psykologi - kanskje ned?
Konsensus her inne er vel at Q2 ikke er priset inn i særlig grad enda :slight_smile:

2 Likes

3 Likes

Sortert etter nyeste først? Hehe

3 Likes

GTA ligger på 3. Det er fra 2014, så nei. Men så litt rart ut ja… ? Noen som finner en annen liste?

https://store.playstation.com/en-us/just-for-you

https://store.playstation.com/de-de/just-for-you

etc

Ser den er falt til 2 på tyske listen. Har ligget som 1 lenge.

1 Like

Rart at CE fremdeles ligger på 1 plass?

Takk!:slightly_smiling_face: Da stemte den listen jeg fant.

Ja den er altid svær at gisne om. Pt GTS#12 hvor der 5 store titler med store rabatter i placeringer 1-11. Rabatter slutter den 28.maj. Herudover er Raft kommet ind på GTS#3, som skulle være survival, men er ifl. spillerne ikke denne kategori??? Afhængigt om du er kortsigtet, så ville jeg lade Funcom ligge trygt i bankboksen til efter Q3… Mener at kunne udlede at Funcom vokser i alle henseender

1 Like

Nesten 7% ned med svenskene på laget, tenk om de ikke var med? :pensive:

2 Likes

Tror inte vi ska gräva ner oss så djupt. Det var nån som ville ut helt enkelt, behöver inte va konstigare än så :blush:.

När det gäller topplistan så står det så på Playstation; den sorterar på bästsäljare ändå :+1:t2:

Med tanke på att vi fortfarande är upp typ 2% sedan uppgången tidigare i veckan så var kanske gårdagen inte sådan katastrof såhär med lite distans. Trenden är uppåt och faktum är ju att fler och fler från Sverige verkar få upp ögonen och vill vara med.

Det har väl omsatts över 150mnok nu på nivåer över 22.50 senaste dagarna, känns rätt bra eller?

11 Likes

Salgstall første uka for Wizards of legend som vi kriger med på GTS lista. Ikke like spennende nå etter tall. Mulig posta før? Datert 21hrs ago.

3 Likes
20 Likes

Det er noen spillselskap som gjør det greit om dagen. Fint å se funcom godt plassert

4 Likes

Det er rykter om at Age of empires 4 kommer med ett nytt spill på e3, jeg håper Funcom/Petroglyph holder seg langt unna deres release date og burde også være etter. Nå har funcom vært særdels flinke på lanseringsdatoer vel å merke.
Rts sjangeren har blitt helt glemt på markedet etter starcraft og dette kan få litt vind i seilene for Conan.

1 Like

Age of Empires 2 solgte 2 millioner spill på 3 måneder. AoE3 solgte 2 mill spill på 2 år og 7 måneder.

Med andre ord trengte AoE3 28 måneder mer enn AoE2 på å nå 2 mill solgte enheter. Enkel matte tilsier da at AoE4 kommer til å trenge 4 år og 11 måneder, vi trekker så fra veksten i spillmarkedet fra 2008 til 2017 (68% for USA), hvilket sier oss at AoE4 ender på 2 mill solgte etter nesten 3 år. Lettvektere kaller man sånne :wink: :wink:

Kort oppsummert; Age of Empires 4? Pfft.

Fra spøk til alvor; jeg er virkelig en hardbarka fan av Age of Empires 2. AoE3 derimot får en halvhjertet meh fra meg. AoE4 er jeg totalt uinteressert i, og det skal vanvittig mye til for at jeg skal ombestemme meg. Etter å ha sett på hva Relic Entertainment har laget av spill har jeg ikke tro på at de klarer å gjenopplive AoE franchisen. (Edit; den jobben gjorde nok AoE2 HD mye, mye bedre enn Relic vil få til.)

Det er i mine øyne ikke umulig at Funcom/Petroglyph kan bli en release AoE4 må passe seg for, ikke omvendt :+1: :smiley:

2 Likes