Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

har ufattelig respekt for Petroglyph og er hyped allerede nå men personlig ser jeg Aoe IP som mye mer attraktiv innenfor RTS sjangeren. Nå kan det hende at RTS spill er rettet mot en yngre generasjon, men jeg har vokst opp med Aoe2 på promperommet og har jeg lite penger er det dette spillet jeg velger av nostalgi eller hva du enn vil kalle det.

Liker ditt synspunkt på at det er aoe4 som må passe seg dog:)

2 Likes

Aktørene som bidro med massivt salg på fredag fortsetter vel nok sitt raid imorgen er jeg redd for. Hvis det er 2 uker til japan release og enda lenger til DLC så er det nok av tid å lage faenskap for de som vil det. Hva tror dere?

1 Like

Tror det er på tide folk skaffer seg litt egen tro på sin investering og driter i disse aktørene, snakk om å forsterke frykten for salg. Selvoppfyllende er et nøkkelord for aksjen og det er det aksjonærene selv som står for. Ikke ment personlig, bare litt lei av denne frykten folk har :).

17 Likes

Mina aktier är inte till salu än… :grin: för mycket bra på gång hos Funcom. Andra folk bryr jag inte mig om… största aktie ägare ser annat värde på bolaget och jag förstår varför. :wink:

2 Likes

Denne «nervøsiteten» i aksjen går begge veier. Samme mekanisme som gjør at den kan gå mange prosenter på få dager (bare at da er det frykten for å gå glipp av storgevinsten som er grunnen).

2 Likes

Salg, dlc, japan. Blir sikkert topp stemning det, men enn så lenge så selger vi minst 10k kopier til fullpris i døgnet. Kommer til å blåse over 600k før noen av de eventene inntreffer. Det er beste triggeren for min del. Så kan jo selvsagt kursen gå rett syd på mandag, man vet jo aldri hvor haren hopper. Men målt på interesse og salg pr. nu så er jeg ikke nevneverdig stresset over situasjonen :hugs:

Edit : Meget fin trend på PS4 reviews i dag, har allerede snart like mange som lørdag. (Målt 23.00-23.00)

3 Likes

Her er det mange som vil inn så går den ned går den nok rimelig fort opp igjen.

Mulig noen av dere er helt nye i aksjen. Jeg derimot er ikke interessert å bli med ned med milliontap slik jeg gjorde ifjor for det kan fort skje hvis aktørene får det som de vil. Det spiller ikke noen rolle for de om vi fortsatt ligger på topp på ps4. Eller hvor mye funcom har på bok eller hvor mye de har i pipen. Da selger jeg heller og lar det bære eller briste. Jeg har noen prosenter i tap nå men heller det.

Har hatt helgen å tenke på dette og har vurdert det slik. Adios amigos

6 Likes

For meg fremstår det der voldsomt konspiratorisk og irrasjonelt. En aksjekurs vil aldri gå i rett linje noe sted, det blir alltid en humpete vei. Spørsmålet er vel heller om nervene takler å være i minus de neste to månedene, for så å være i pluss den tredje igjen. Rett og slett hvor langsiktig man er.

4 Likes

Om Funcom sålde 400 tusen CE från 8 maj till Q1 rapporten då säljer dom säkert 10 tusen varje dag nu på alla tre platformer med den placering som CE har nu… fina pengar… men alla burden tänka själv

Jeg har vært med siden januar ifjor. Jeg vil påstå at ingen andre her på TI hadde de tapene som jeg hadde. Selv ikke @h3nk1. Så at du kalle meg for konspiratorisk får være din mening. Jeg er iallfall nesten i null og er som sakt ikke interessert i noen nedgang. Hvis det viser seg at jeg har tatt feil så får det da vel være opp til meg. Alle andre forteller at de har solgt så og så mye her inne så ser jo ikke helt greia at jeg skal bli angrepet for at jeg skulle selge for å berge det jeg har

4 Likes

Jeg tror det er viktig at alle velger de strategiene som passe en selv best. Og at folk blir respektert fornde avgjørelser de tar

17 Likes

Funcom er en aksje som tiltrekker alle mulige slags investorer/spekulanter. Noen vil “ri en bølge” kortsiktig, andre vil investere i selskapet langsiktig. Alle mann er i sin fulle rett til å disponere sine midler akkurat slik de vil. Om aksjen “krasjer” 10% eller 14% i morgen, spiller det noen rolle for de som vurderer Funcom som en forretning og ikke som en aksje? Eller om DN, Hegnar eller e24 skriver negative oppslag, som ofte inneholder en del unøyaktigheter? Jeg skjønner godt om folk vil ut fordi de ser at man har andre posisjoner en heller vil ha, eller de har et ønske om å realisere avkastning. Thats their business. Det gjør heller ikke noe skade på Funcom. Aksjekursen påvirker ikke utviklerne eller ledelsen i deres daglige virke, de er for opptatt av å skape nye spill og drive “butikken”.

Om Funcom har klart å snu driften og er tro mot deres nye strategiske plan, vil de levere enda bedre avkastning i år enn i fjor, og på et tidspunkt vil markedet prise de fair. Men har man tatt en posisjon i aksjen og ikke har trua på det bør en heller lete andre plasser. Dette er en høyst spekulativ aksje hvis en ser på historien.

Jeg er inne i selskapet i år, jeg har vurdert de mange gang tidligere, fordi jeg tror at driften vil ta seg opp innen en rimelig tidshorisont og at Funcom vil levere avkastning på sikt som vil rettferdiggjøre investeringen. Dette er et annet selskap i 2018 enn i 2015.

13 Likes

Reduser posisjonen din så du får sove godt om nettene, kompis. Det virker som at du har stresset mer med dette enn det du har gjort uttrykk for på forumet her og i chatten. Mitt 10ps :slight_smile:

Helse over penger, anytime anywhere.

9 Likes

Så viss vi fikk en dag eller to der oppgangen stoppet opp, så er det jo selvfølgelig att nedgangen forsetter eller?
Må bare att jeg ser att enkelte sliter med å se skogen for bare trær.
1 plass på US PS4 i 11 døgn, 2-3 plass før det. Altså 20 døgn i morgen med pallplass…
Pengene formelig renner inn for hver dag som går. Noe mindre enn de første 10 dagene, men fremdeles meget store beløp pr døgn.
Svenskene kjøper seg oppover for hver eneste dag… Selg viss du mener att kursen til Funcom kommer til å gå langt nedover fremover. HODL eller øk viss du våger å tro på det som øynene dine forteller deg.

13 Likes

Irriterende at Funcom-kursen fortsatt kan kjøres ned selv etter en knallbra launch og lyse fremtidsutsikter… men tror fortsatt veldig sterkt på en videre positiv kursutvikling når gevinstsikringen og de med for høye forventninger har takket for seg! Nedgang og volum var jo relativt sett små så det tyder på at post launch og post antall solgte dumpen antagelig allerede er over.

Jebesen er fortsatt en joker her da… har så vidt jeg har sett vært skrevet lite om han i det siste. Men jeg tror uansett det vil komme flere større interessenter på banen her etter hvert når tall og Funcom sin 2.0 snuoperasjon får sunket skikkelig inn.

Det er liksom ikke sjanse i havet at det skal bli liknende utvikling fremover for Funcom som i fjor. Fjorårets voldsomme kursoppgang var litt prematurt, og dermed ble den påfølgende kursnedgangen deretter… Nå i år kan kursen mye bedre forsvares og det er dermed mye bedre bet å sitter videre med i dette eventyret!

:slight_smile:

6 Likes

Ja jeg synes folk tar alt for lite inn over seg dette med kortsiktige kursbevegelser og at folk benytter høyt volum til å sikre gevinst. I det store og hele er det jo fryktelig få aksjer som er omsatt over 22 i denne runden…

4 Likes

Jeg tror at gulvet i aksjen er etablert på en helt annen måte per i dag enn tidligere. Kursen har vært forsøkt kjørt ned ganske mange ganger i den siste tiden, men uten at det har medført raus.

Man kan like godt stille spørsmål med hvor langt opp aksjen skal på de tall vi har av i dag.

Jeg tror vi får se en jevn slakk stigning fremover, hvor forhåpentligvis fremdeles gode salgstall vil understøtte kursen.

Så kommer spenningen rundt salg av DLC, og i samme tidsrom muligens også MYZ.
Og PS4 i Japan.
Hvorvidt CE blir lagt ut på summersale er helt åpent, for min del synes det noe for tidlig.

7 Likes

Har vurdert frem og tilbake hele helgen men er tegninga fremdeles store volum som selges nedover så ryker jeg nok. Hadde 1,1 million i tap på det meste ifjor og gikk også da endel runder med meg selv. Det var ikke bra for helsa så mye kan jeg si. Mulig jeg redusere og blir sittende med 1000 aksjer som du foreslår så er man iallfall med litegrann men slipper å bli vrak av det

Takk @Gostemning👍

7 Likes

Virker som du har vurdert dette grundig og kommet til konklusjon for egen del.

Det er i allefall sikkert at det vil gjøre skikkelig vondt om du nå velger å forandre mening og det viser seg at du hadde rett i dine bange anelser.
Derfor får du ha lykke til videre.

:+1:

3 Likes