Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Ville anbefalt det samme, å sitte med et snitt man er ukomfortabel med, uansett aksje, er rett og slett jævlig.

1 Like

Vil ikke si jeg er ukomfortabel å sitte all in i en aksje som Funcom men blir veldig skeptisk til herjinga i den til tider. Gjør meg svett :sweat_smile:

2 mill kr i opninga, nice :slight_smile:

Og da sitter du for tungt :slightly_smiling_face:

2 Likes

Har sittet alt for tungt @Christian :thinking: men har nå stått han av helt nå :+1:t2:

1 Like

Det er jo nesten like ille, å være helt ut av en aksje man har sittet tungt i. Men, det er nå meg da, og neppe noe god måte å investere etter. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Synes CE fortsatt gjør det knallsterkt jeg.

Blir spennende å se hvordan Japan-releasen slår ut :slight_smile:

8 Likes

2100 svenska kan inte ha fel, Funcom är Fun :P…
Ökar med 100 om dagen senaste 2 veckorna typ bar apå Avanza.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/821915/funcom
tryck på, ovanför graf
Händelse -> Antal ägare

4 Likes

Mulig. Men så vett du jo heller ikke hele greiene heller :crazy_face: Jeg har redusert ned til ett akseptabelt nivå så får man se fremover.
Fokuser på aksjen nå :grinning:

2 Likes

Ja på den “korrigerte listen” ligger de jo veldig bra :wink:

Virker som om veldig mange har store forventninger til denne. Er ikke Japan primært et marked for mobil/nettbrett++ ?

1 Like

Så en artikkel her inne att PS4 hadde gjorde det meget sterkt i Japan siste året.
Sikkert noen som kan linke den opp igjen.

Inte stora förväntningar med Japan… men några kopior säljer dom där :smiley:

Är man tung lastat då förstår jag att det kan blir jobbigt… men tror man på caset som ser väldigt stark just nu tycker jag då sover jag ganska gott (med CE, MYZ och andra titlar som Funcom har på G…)

4 Likes

Er ikke Japan en av de største spillmarkeder i verden?

Mulig det er postet tidligere, men er det en liste med fremtidige triggere som inkluderer datoer? :slight_smile:
Når slippes spillet i Japan, når er E3…osv…
Takk!

3 størst er nevnt tidligere

Jeg misforstod, trodde du hadde solgt deg ut. Jeg reduserte også endel (for tidlig) rett og slett for å ikke trenge å stresse hvis aksjen tar en repeat av bevegelsene fra 2017. :slight_smile:

2 Likes

"But the retail release all around the world has gone way better than we expected. We did not, I think, anticipate in the first month that we would be selling so many copies considering that the game had already sold almost 10 million copies digitally… I think we did something like 500,000 units in the first month or something. We also just recently launched in Japan and that went way better than expected. It was the number two game in Japan behind Mario. And it was the number one PlayStation 4 game in Japan."

Jeg tror det kan bli veldig bra jeg :slight_smile:

Ref: https://www.gamesindustry.biz/articles/2017-11-14-ark-dev-retail-was-not-something-we-had-planned-to-do

5 Likes

Er ikke playstation japansk? :thinking:

Sør-Korea derimot er vel mer mobil/nettbrett marked.

1 Like

CE ligger høyt på det meste av lister allerede i dag, når Japan er på plass vil listeplasseringene krype oppover, som igjen gir salgsfremmende ringvirkninger.

Vil nok tro Japan alene kan dra på greit med salg.


image

Tall fra 2016:

  • PC og konsoll samlet ga en ca. like stor del av kaka som mobil/tablet
  • Over 69 millioner gamers,
  • Om bare 5‰ av disse kjøper CE utgjør det 345.000, som bør vise greit igjen på bunnlinja.
  • Slår det virkelig an kan man jo begynne å snakke.
2 Likes

mensa2

mensa34

Han karen starter biogragien sin på twitter med “mensamedlem” :joy:

9 Likes