Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Og dermed må det selge bra i japan ? :wink:

Jeg er ingen ekspert på hverken japan eller sør-korea men er relativt sikker på at sør-korea er PC. Starcraft har iallfall vært stort der i mange år.

Finns definitivt ingen mening att kasta skit på folk som säljer pga olika anledningar. Alla gör vi våra egna val. Detta forum har ju totalt spårat.

8 Likes

Det er et rimelig stort marked for PS4 i Japan:
image

Ca 25% av USA:
image

Ref: http://www.vgchartz.com/article/270948/ps4-vs-xbox-one-vs-switch-japan-lifetime-salesoctober-2017/

4 Likes

Har du funnet andre eksempler enn Ark ? Føler det å sammenligne CE med Ark omtrent blir på samme nivå som da AoC skulle bli det nye WoW :wink:

2 Likes

Det må da være lov å ha det morsomt med memes på Twitter - vi er tross alt på internett :joy:

Dessuten ber man om å bli tullet med når det første man skriver er at man er medlem av Mensa, for deretter - tilsynelatende i fullt alvor - selge en aksjebeholdning på én variabel. En variabel som i dette tilfellet er en ekstrem uteligger fra median / gjennomsnitt. Du vet, ting folk fra Mensa gjerne vektlegger :wink:

Edit: Mulig jeg har en annen tilnærming til den slags en andre, og det er fair. For meg er det rett og slett ment som harmløs humor på en ellers traust dag. Jeg tar liksom ikke internett og internettmemes altfor høytidelig.

6 Likes

Oppdaterte posten over, Japan ser ut til å være ca 20-30% så stort som USA, utfra antall konsoller. Grunnen til at jeg dro fram ARK er fordi det viser at sjangeren funker i Japan også. Jeg tror ikke CE kommer til å selge som ARK, men 20-30% av USA-salget av CE burde være mulig.

2 Likes

Når jeg ser den grafen så burde man nesten lansert ting på switch i japan :wink:

1 Like

CE på Switch tror jeg blir noe drit, de sliter med å få det til å kjøre bra på en fullblods konsoll :stuck_out_tongue:

2 Likes

Aktien kan varken gå upp eller ner om ingen säljer. Var trofast till din egen strategi men fånga upp generella trender och “buzz”.

Gamespot-recensionen tror jag personligen har väldigt liten påverkan, men alla måste få göra sin egen bedömning så därför bryr jag mig lite om det. Har tro på en ljus framtid för Funcom och det är i slutänden det viktigaste :slightly_smiling_face:

1 Like

Då känns det extra bra med 1:a platsen på PS store i USA :slight_smile: :muscle:

Det som alltid skjer i denne aksjen er en selvoppfyllende profeti: Alle nordmenn selger seg ut i stille perioder. Og inntil nå har dette - ene og alene - bestemt aksjekursen.

Desto morsommere å se hvor sterk kursen er til tross takket være svenskene. Er forbannelsen endelig brutt? Kjøpsviljen er råsterk på ~22 og dumpene tas unna med glans.

Sånn er det jo i alle aksjer. Siger på lavt volum i stille perioder.

Ja - poenget er at Funcom har vært et ekstremtilfelle. Se bare på 2017, og sammenlign med hva vi ser nå. Det er ene og alene svensk interesse som demmer opp for 15-20 prosents umiddelbart kursfall.

@antzzo Det er veldig sånn ja, får følelsen av det handler om å drite ut alle som ikke er superbull på Funcom 24/7.

Jeg sa ingenting om at det må selge bra, svarte på " Er ikke Japan primært et marked for mobil/nettbrett++ ?" :wink:

Angående Sør-Korea vet jeg at Brendan Greene har nevnt at Bluehole sliter med å finne PC-developers, siden mobilspill er tingen der borte.

Ingen ekspert heller forøvrig :blush:

“Compared to the rest of the world (37 per cent), South Korea is only behind Japan (52 per cent) in terms of mobile gaming (48 per cent). With online PC and console games taking up another 47 per cent, digital gaming is a big part of their gaming culture.”

http://www.techforkorea.com/2017/05/30/curious-about-the-south-korea-gaming-culture-a-closer-look-at-the-popularity-of-esports-reveals-some-trends-2/

2 Likes

Ærlig talt. Når man uttaler seg på twitter og i tillegg flasher mensamedlemskapet sitt må man kunne tåle såpass. Skjønner virkelig ikke hvorfor folk her inne skal føle seg krenket på hans vegne. For alt vi vet syns han svaret til h3nki var like morsomt som en hvilken som helst annen som setter pris på litt vennlig harselas

1 Like

Jeg bare merker at det er et mønster av dette, både mot medlemmer her og andre som det der. Og selvfølgelig møysommelig rettferdiggjort.

Tror enkelte bør ta en titt på sine egne valg og eget handelsmønster i Funcom og så faktisk vurdere om de faktisk er i posisjon til å drive gjøn med andre.

1 Like

Sukk, ville egentlig bare la dette ligge. Men makan til surmuling.

Du klager over dette, daglig. Kan du vise eksempler?

Sånn er det litt med humor, alle liker ikke de samme vitsene. Men Gud bedre noen er kronisk krenket og hårsåre.

9 Likes

Årets ord (og følelse) 2018: KRENKET :roll_eyes:

2 Likes