Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Snakkar du om Funcomaskjonærar? :wink: :slight_smile: :wink: :slight_smile: :stuck_out_tongue:

5 Likes

Sitter for første gang uten funcom aksjer på ca 1.5 år.
Kjenner abstinensene alerede.

Grunnen til salget er all info som pr nå foreligger + min magefølelse.

Blir med på funcom eventyret igjen om en stund, om det er fra en høyere eller lavere kurs får vi jo se.

Edit: Jeg handler i så små volum at det knapt nok gjør utslag i ordreboka, så liten vits å ta på tinfoil hat og skylde på meg for hva markedet gjør med aksjene sine.

3 Likes

15 Likes

Jeg blir ikke med på denne drittkastingen, forventet at nå var det jeg som skulle få gjennomgå siden jeg kommenterte dette i det hele tatt. Det eneste jeg vil si er at det er veldig vanskelig å ta bidragene til de vanlige diskusjonene seriøst når det er sånn man driver på i mellomtiden.

Är det kursslakt idag? Alla lämnar båten? Bara jag som köper för små pengar… :wink: folk är lätt påverkad av vad andra skriver och säger…

Funcom måste bort från Oslobörsen. Punkt

5 Likes

Ja nå fikk du virkelig gjennomgå - noe du forventet. Og det overrasker meg ikke at du forventet det :joy:

  1. Du skriver at folk blir dritt ut her inne og at det drives ondsinnet gjøn

  2. Du blir bedt om å vise eksempler på dette, noe som tydeligvis kvalifiserer til “drittkasting” (???), og

  3. Du tar en offerrolle selv ikke Hektar ville gjort

Men men. Vi får heller ta oss en tur i sola og bli bedre mennesker begge to :sunny:

4 Likes

Buy high, sell low, kjent taktikk det :wink:.

Folk får gjøre hva de vil, men jeg tror ikke Funcom som en business er blitt veldig mye dårligere siden torsdagens presentasjon, spørsmålet er om aksjen ble vel overvurdert tidligere i år, det kan nok være tilfellet. Jeg finner det bestandig utfordrene å prise selskaper som er i vekst på denne måten, uten veldig mye track record.

Stilte spørsmålet i helga om folk bryr seg hvis aksjen går ned 10% i dag, i dag får vi svaret!

1 Like

Jeg har ment dette lenge nå. Men mange her inne er ikke enige - delvis fordi folk er vant til å tjene gode penger på disse bevegelsene som er løsrevet fra hva selskapet faktisk presterer. Når aksjen i disse dager fortsatt oppfører seg slik den har gjort historisk sett, sliter dette ut selv de nye, svenske investorene. Det er et reelt problem.

Er man long spiller det jo liten rolle, men Funcom-papiret burde ikke være plaget av disse barnesykdommene lenger.

2 Likes

Fin oversikt :slight_smile:

image

voops, ble smått Større

1 Like

Hoppas so fort som möjligt från Oslobörs… synd att det går driva så med Funcoms aktier varje gång…

2 Likes

Jeg synes funcom aksjen gjør akuratt det samme som alle andre aksjer, bare litt kraftigere og innenfor en kortere tidshorisont.

Dette burde ikke komme som noe overaskelse for kjøpere.

2 Likes

Hva er din tidshorisont? Eller har du mer et tidsperspektiv opp til en viss pris? Eller et vist nøkkeltall som oppnås?

Edit: Hvis det er lov å spørre :wink:

Bare å spørre i vei :v:

Solgte 10 prosent av beholdningen forrige uke grunnet utgifter som måtte håndteres. Resterende 90 prosent tar jeg med meg inn i 2019 før jeg i det hele tatt gjør en ny vurdering. Caset er bunnsolid og R/R så god at jeg med hånden på hjertet ikke ser bedre plassering for kronene på OSE.

6 Likes

Noen triggere før Q2 ? Ser det ble veldig rødt de siste dagene.

Er det mulig å tracke PS4 salg i Japan når den blir lansert der?

Du kan tracke antall reviews i hvert fall via playstation store, her har du for et random spill: https://store.playstation.com/ja-jp/product/JP0177-CUSA10097_00-SONIC20170000000

1 Like

Ikke sikkert en slik nyhet vil være så bra på kort sikt. Gaming Innovation Group meldte for ikke lenge siden at de søker notering på Stockholmsbørsen (de fleste aksjonærer har etterspurt dette lenge siden det er et større kunnskap om igaming der). Kursen har falt relativt mye etter dette.

1 Like

Her er det samme greia igjen, ser jeg :D. Bare å følge med når han Atle hausser som f rundt omkring. Da er det bare å selge… :slight_smile:

3 Likes

Fra personangrep, egoreddning, beskyldninger og ursekter.
Hva skal til for at nofun får en analyse?

Edit:
Holdte på å glemme det å skryte av seg selv :rofl:

Blir ren spekulasjon, men:

Vi har visse holdepunkter for å anta at Pareto (Sverige) blir førstemann til å starte dekning.

heiakosen

Pareto Sverige sin twitterkonto likte denne tweeten fra Karl Oscar, samt en oppfølging fra meg hvor jeg skrev “You heard the man - get to work”. Nå som det er så mange svensker som tar plass i aksjen, så øker vel dette insentivet ytterligere.

Så da spørs det om de kjører ut en analyse, før eller etter Q2…

3 Likes