Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Den kan jo komme i dag den…

Jeg vil helst ikke at du skal det. Hilsen din og professor lolcat’s største fan

5 Likes

:truck: Fullastet igjen :sunny:

4 Likes

AVA nettoköper varje dag… vem vill vara utan?

Ned fordi ned. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ned 8-9% etter en så vellykket launch av CE, samt at kommende kvartal vil bli fantastisk bra. Og Funcom er i tillegg så godt som gjeldsfrie. Og også en god slump penger på bok. Her er det bare å kjøpe med begge hender.

5 Likes

Låt folk sälja ut sig… jag har min egen uppfattning om Funcom värde :smiley: köpte lite till… små pengar men…

2 Likes

Noen som sa jeg var konspiratorisk. Jeg bare sier se og lær. For dette skjer hver fandens gang. Egentlig så hadde ikke oslo børs fortjent funcom på børs. Dette ødelegger en aksjes renomme. Ja det skjer i alle andre aksjer men det skjer oftere i noen. Tullebørs.

2 Likes

For å sitere en gammel kjenning:

Hvor mye går vi opp i dag? :wink:

1 Like

Det som trekker prisen ned nå er det samme som trekker prisen opp i forkant av release. Dette er vel en mekanisme vi ser i alle sammenlignbare spillselskaper. Forskjellen i FUN nå fra tidligere er at pipelinen er utrolig mye sterkere både på kort og lang sikt. Bare i juni er det E3 (12 juni), summersale (rundt 20. juni? ) og DLC så jeg har troen på at vi veldig snart kan begynne å vende blikket framover igjen.

5 Likes

Veeeeldig spent på hvor bra det går med tingene du nevner her. :slight_smile:

4 Likes

Går kursen rett ned fordi folk plutselig er så negative, eller er folk plutselig negative fordi kursen går ned? Hvem vet…

6 Likes

Eller går kursen ned fordi, alle vet at dette skjer hver gang og nå-må-jeg-selv-selge-siden-alle-andre-sikkert-selger? :sweat_smile:

2 Likes

Eller kanskje selskapet er priset for høyt.

Hey buddy, vi vet at de allerede har sopt inn ~100 mnok. i ren profitt hittil i Q2.

Ja, de har ett kvartal med god inntjening, men det alene rettferdiggjør ikke cap.

1 Like

Då borde man sålt när kursen var högre :wink:

1 Like

Men det er jammen ikke langt unna

100 mill. på bunnlinja er ikke så verst på et par uker. Ellers er det slik at spill selger ved launch, salgsevents og rundt DLC-slipp. Og så putrer det litt salg i mellomtiden. Kommer nytt spill over sommeren en gang også. Som er realt opphypet allerede.

Uansett - alt vi har sett siden launch tilsier nettopp et strålende R/R scenario. Tar man høyde for alle pengene som kommer inn om dagen og må forventes fremover så er selskapet aldeles ikke for høyt priset, selv hvis man ser så kort frem i tid som til Q2.

Er vel derfor mange av oss har mange aksjer :wink:

2 Likes

Enig. Jeg har prøvd å finne noen tall på hvordan ARK sine DLCer har gjort det i forhold til antall owners, men ikke kommet frem til noe. Med 1,5m eiere som allerede har brukt penger på spillet burde det jo være en betydelig potensiell oppside her (avhengig av hva DLCen inneholder).

Med en DLC i juni tror jeg også funcom denne gang velger å satse på summersale. I EA var de forholdsvis passiv under salgene, men nå er spillet ute til full pris på alle plattformer så det gir mening å “ta opp kampen” om listeplasseringer. Tror det dog blir viktig at de kommuniserer at DLCen ikke stjal utviklingstid før full launch.

1 Like