Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Hehe… här kan man läsa att Funcom är priset för högt… på TA om 17 eller 15kr :slight_smile: ser ut att det är på tid att köpa för dom som är utanför…

3 Likes

Jag hoppas på att det lanseras några gratis features ifm dlcn. Gärna några som har varit efterfrågade :slight_smile:

3 Likes

Skulle vara fint med bra analys… säkert kunde det hjälpa att hålla kursen stabilt…

1 Like

Som regel så vil nok huset kjøpe seg opp endel i forkant før vi hadde sett en analyse?

1 Like

Merker at du har fått et litt mer kynisk syn på ting etterhvert :smiley:

… men ja, det er ikke uvanlig. :slight_smile:

1 Like

Kynisk? Forklar

Edit. Grunnen jeg sa at husene antageligvis kjøper seg opp var at vi muligens vil se det på aksjonærutskrift som blir tatt ut. Om det er noen hus som har kjøpt seg opp

Jeg har ikke tømt meg. OG Jeg er IKKE interessert å baisse. Det er ikke min greie

2 Likes

Kjøpt på 21.96,21.5 og 21.1. Siste to på 20.70 og 20.40. Ikke lenge til dlc og Japan

9 Likes

Det er begrenset med slike nedganger daglig i Funcom slik jeg ser det fremover, Kjøpsmulighet i mine øyne.

4 Likes

For min del håper jeg den holder seg på disse nivåer eller går litt mer ned så jeg får fylt på billig :P, men jeg har en følelse på at den kommer til å gå opp igjen om ikke så lenge

Hvis dere ser på Funcom som en sparekonto som jeg gjør så kommer dere til å sove mye bedre om natta, beats de fattige %-ene du får hos bankens sparekonti

4 Likes

E24 kommenterer børs fallet i Funcom:

Er ikke meningen å høres ut som bitre-Berit som bærer seg over alt mulig rart og kommer med unnskyldninger for å pynte på virkeligheten; dette er genuint hva jeg tenker: Investorer på Oslo børs aner ikke hvordan dette skal prises. Det er ikke mange nok som interesserer seg for det, og forstår det. Og i stor grad er kurser i dagens Funcom fortsatt avhengig av norske investorer. Med flere utlendinger ref. svensk fond, svensk retail, og finsk pensjonsfond; er det tydelig at denne misprisingen nå faktisk er plukket opp utaskjærs, Som en mer verdiskapningsorientert aksjonær må jeg da leve med tullete kursutvikling i det korte bildet, for å få med meg en re-rating selskapets nye strategi og resultater vil produsere/har produsert (men ikke rapportert…). Bare å stålsette seg for de røde dagene, og buy the dips. market cap i func er ikke høy relativt til andre spillaksjer i dag, og den vil i hvert fall ikke være det når 2018 skal regnes hjem - dersom ikke kursen flyr avgårde. de har ikke lagd et lite fillespill for spesielt interesserte. de har solgt 1,4mn kopier, og ligger fortsatt høyt på post-launch oppmerksomhet. med pulssalg de neste 12-24mn i tillegg. CE er en braksuksess. Mange hadde tilsynelatende for høye forventninger, men i mine øyne var forventningene for høye bare dersom man krever å kunne regne hjem en latterlig lav P/E.

18 Likes

Det är problemet… folk snackar om fantasisummor och sedan är besvikna och skriver om det överalt fast allt ser mycket bättre än tidigare… bara köpa i dippar… sista posten köpte jag iaf… :stuck_out_tongue:

Solgte 25% dagen før kvartalsrapport og nye 25% på 21,30 i dag . Håper å plukke de opp igjen på kr 19

Jeg gir forsåvidt balla i kursen dag for dag, jeg er langsiktig. Men det er kjipt, helt klart. Men dette går veien, bare å være tålmodig.

7 Likes

Roer seg i morgen skal du se, kort tid igjen til mer moro. Jeg startet med kjøp for kjapt, men kjøper heldigvis små poster så har igjen mer å gå på. Så kommer det jo inn 75’ straks som kan brukes etterhvert.

5 Likes

Funcom blir også kommentert av våre venner hos Hegnar:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/05/Fikk-juling-fredag-stupte-videre-mandag

2 Likes

Panik stämning här. Funcom har redan gjort sitt bästa kvartal någonsin och då har vi mer än 1 månad kvar på kvartalet. Det är tufft med sådana här dagar men zooma utåt. Vi har fortfarande haft en fin uppgång senaste månaderna (även om en del kommit in sent) och trenden lär fortsätta. Funcom jobbar på som vanligt och för diskussioner om paralellnotering på annan marknad. Vi gör oss själva en otjänst att glo varje minut. Själv tar jag en välbehövlig semester på onsdag. När jag kommer tillbaka så är det snart E3 (även om jag inte har några förhoppningar) så är vi snart närmre launch med MYZ (Rui skvallrade ju om release next few Months i streamen)

6 Likes

Er det panikk? Tror ikke det, men røde dager er kjedelig. I andre selskap hadde en slik nedgang nesten vært for krakk å regne…

1 Like

Det var nå virkelig å dra på. :smiley:

3 Likes

Nesten 9 % ned på en vanlig børsdag uten nyheter er panikk.