Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Hegnar gör sitt jobb i vanlig ordning.

Fredag stupte Funcom 6,63 prosent etter at markedet ble kjent med selskapets kvartalstall.
Selskapet fikk et resultat før og etter skatt fra videreført virksomhet på minus 1,2 millioner dollar i 1. kvartal 2018, mot pluss 6,1 millioner dollar i samme periode i fjor.
Mandag falt aksjen ytterligere 8,68 prosent til 20,82 kroner.

Märker ni något konstigt med den texten? Nämner dom någonting alls om försäljningen av CE eller det uppkommande Q2? En seriös firma hade ju skrivit något om att kursen stupar trots att Conan Exiles fortsätter att toppa säljlistorna och Funcom går mot ett Q2 med rekordresultat. Q1-resultaten spelar ju väldigt lite roll i det stora hela men det är där fokus hamnar tyvärr.

Jag är så jäävla less på nyhetsrapporteringen av Funcom i erat kära land :expressionless:

15 Likes

Meanwhile…

(i USA)

24 Likes

Neida. Er ikke lenge siden ingen leet på et øyelokk før det var minst tosifret prosentvis opp/ned i Funcom :wink:

8 Likes

Nei nei , ro ned eggene, ikke noe panikk her, bare lei meg for at jeg ikke kan fylle på mer akkurat nå :frowning:

1 Like

Hadde jeg hatt ledige midler, så hadde jeg nok brukt 33% av dem i sluttauksjonen i dag og solgt det ved åpning i morgen.

1 Like

Det at kursen går ned etter nyheter er ikke en ny sak for denne aksjen. Det som er spennende å legge merke til nå er at aksjen korrigerer ikke like mye ned som tidligere og vi er holder fortsatt trenden oppover :sweat: Ser for meg at det er veldig mye penger som sitter på gjerde for å prøve å treffe denne bunnen. Når den er satt så er det nok mange som kommer løpende etter :running_woman: Og det blir knall stemning :grin:

8 Likes

Stabilt på Fuckings #1 i us og dette er utfallet… Snart skal de som solgte seg ned kjøpe seg inn igjen. Latterlig gjentagende mønster i Fun :sleeping:

Den ene dagen skriver folk at de skal sitte long uansett. Neste dag er de krakilsk for litt nedgang. Om FUNCOM i dag er 20 - 22 eller 25 spiller ingen rolle om man ikke har tenkt å trade seg ut og vekk før 2 q tall 28 aug.
Nyt sommeren og løft blikket og la de som mener Funcom her er dyr selge.
Noen mener feks at Star B er en bedre aksje de neste uker så da selger man Funcom og velger seg Star B.
La nå folk velge selv så får vi håpe for de som selger at det er Funcom å få fått i når de vil inn igjen om de har planer om det.
God kveld

7 Likes

Jaja, la nå folk hoppe av i panikk å komme etter igjen senere. Jeg ser bare dette som en kjempe fin mulighet til å øke :money_mouth_face: jeg er nok ikke alene om å håpe en liten smule på en tur ned til 15-16kr for å kunne samle opp så mye som mulig. I år blir det å sjanse all in i Funcom. :muscle:

Så med potensielt 100 Mill i Q2 så er det allikevel sjanse for att kursen skal ned til gamle 3 kroningen :wink:

1 Like

Verre for våre nye svenske venner å oppleve (for første gang) hvor løsrevet denne aksjen er fra det faktum at selskapet soper inn penger - absolutt tilløp til panikk på Discord i dag.

Synd at kursen lever dette livet - det får svært mange til å følge bevegelsene og/eller sitte på gjerdet. Begge deler forsterker nedgangen. Skjønner godt at mange ikke orker å forholde seg til slikt.

Personlig gleder jeg meg bare til sommer og tidenes Q2-resultat. Allerede snakker vi ~100 mnok i ren profitt siden 8. mai. Kursen vil snart snu opp igjen. Kanskje allerede i morgen, som vi så dagen etter launch, etter en kraftig overreaksjon.

Håper for øvrig også på en særnotering utenfor Norge. Hold ut :sweden:!

6 Likes

Hvis man så på handelen idag minnet det ikke mye om panikk, men om hva noen enkelte har bestemt seg for. Så det når det ble flashet sperrer på flere hundre k veien nedover.
Psykologien brukes mot aksjonærene, og mange går rett i garnet. Regner med det blir en fisketur imorgen også. Og slik blir historien i Funcom selvoppfyllende.

2 Likes

Tok ikke innlegget ditt som baissing i det hele tatt, jeg er jo enig i konklusjonen din. :slight_smile:

2 Likes

Blir spennende med DLC. Kommer nok en DLC i q3 også. Kan fort komme flere avtaler lik den vi har med BL MYZ… Funcom blir lagt merke til i markedet nå som de endelig har lykkes…

5 Likes

Funcom deltar også på RedEye sin investordag nå på onsdag :muscle:

18 Likes

Vet vi noe om effekten av dette for funcom?

Förra året arrangerade vi ett Gamingevent med ett stort antal av de mest kunniga och inflytelserika namnen inom branschen samt institutioner med stort ägande i spelsektorn. Eventet rönte stor uppmärksamhet med en fullsatt åhörarsal och flera hundra personer som följde eventet via live-streaming. I år är ambitionen att göra eventet större med fler bolag och öka antalet deltagare från både institutioner och kvalificerade privatinvesterare. Eventet kommer därför hållas på Teaterskeppet och de bolag som redan konfirmerat deltagande är

https://www.redeye.se/events#/event/578966

2 Likes

Første gang funcom var der hadde det begrenset effekt. Men nå er det mer svensker i aksjen.

4 Likes

Minner mye om dagen ved lansering når den falt til 19,20. Denne gangen over to dager og litt mer kraftig men så var toppen også ganske mye høyere. Ingen grunn til overdreven bekymring foreløpig synes jeg, veldig få vil vel påstå at du kan tape penger med kjøp på 20,X om man ser noen måneder frem. Men man vil jo likevel kjøpe billigst mulig.

3 Likes

Avanza ägarna ökade med 44 stycken igår

7 Likes

De selger bra, de kjører ut en dlc i 2. Kvartal.
Neste kvartalsrapport kommer til å meget bra.

Men en folk kan godt roe ned forventningene til million salg første uken hver gang man kjører en lansering.

2 Likes