Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nordnet flagget 5% for ikke så lenge siden om jeg ikke husker feil

1 Like

Jeg aner ikke hvorfor heller. Men svenskene har jo insane mye strengere straffer enn oss andre. Og kanskje noen vil hjelpe kursen litt?

2 Likes

Ahha, har gått meg hus forbi i tilfelle. Klarer du finne den igjen?

1 Like

Ja det jeg finner interessant er at svenskene ernå blitt så mange at de til en viss grad kan få funcom opp til et høyere stabilt kursnivå enn funcom ellers hadde fått. Det er håpet mitt. Redeye gaming seminar i morgen btw.

8 Likes

Beklager så mye, det medfører riktighet at Nordnet har flagget, men det var et annet selskap :joy:

3 Likes

Fortsetter Funcom å lage spill som den gjennomsnittlige gamer liker så fortsetter de tjene penger, og da kommer dekning av Funcom også. Først ut er Myz og så kommer etterhvert nytt spill fra USA og så nye fra Conan ip, og selv når disse er ute kan CE leve i beste velgående og levere store summer med positivt fortegn. Uten gjeld og multipler gaming sektoren verdig er Funcom plutselig verdsatt til det samme eller over søta brors Starbreeze.

3 Likes

Ja kolla man hur svenska Gaming aktier gått iår så är det otroligt. Många som gjort antal 100% i dessa som letar andra guldkorn. Får ju inget vettigt i Sverige för under P/E 40-80 löngre.

Sen att svenska kronan är så Svag är många glada för att slippa den :slight_smile:

2 Likes

Stillfront har vel P/E på 18,1 :stuck_out_tongue:

Solgte dessverre med rundt 70% gevinst. Hadde jeg sittet til i dag, så hadde jeg hatt 270% gevinst. Oki, den her burde jeg ikke ha sjekket ass, er faen så drøyt. Penga gikk inn i Funcom med 70% gevinst der og, men faen heller da! :smiley:

3 Likes

Så det du sier her er at når du vurderer å selge litt mer når vi kommer høyere så bør vi andre sitte på henda iallefall 100% til? :stuck_out_tongue:

1 Like

Stillfront har gått helt sinnsykt haha…

Mjae P/E kan bli är lite missvisande när man gör så där mycket affärer…
Resultat senaset 12 månadenra är me mot 100 msek och P/E är då 60. Men mer rättvist att räkna q1 * 4 då det inte är samma bolag som för 6 månader sedan. Då är PE mot 30.

2 Likes

200% til stemmer vel bedre. :dizzy_face:

3 Likes

Trenger jo ikke å selge seg helt ut :wink: og det har jo vært mange muligheter til å kjøpe seg inn igjen ( var f.eks nede på 221kr i dag ). Jeg sitter fremdeles med 50% av det jeg hadde og mangler vel 6-7kr på å være 200kr i pluss per aksje.

3 Likes

Nei, og det er derfor jeg fortsatt sitter i Funcom. Vurderte å kjøpe inn på 170-180 kr, men et visst psykologisk vanskelig å kjøpe inn 50% høyere enn sist jeg solgte :grin:

5 Likes

2169 eiere på avanza - sier det igjen; dette er en ordentlig game-changer.

3 Likes

Må være en strek i regninga for mange at CE bare fortsetter og selge og selge og selge. Vanskelig å trade seg inn på billigsalg da :wink:

Hadde den bare ikke falt til en ikke relevant plassering på GTS ville det du sa nå være korrekt.

Uansett Funcom skal hit.

http://aksjenorge.no/aktuelt/2018/05/28/den-store-selskapskvelden-smb-2018/

3 Likes

Regn med at mange flertallet som kommer dit er Funcom-aksjonærer :joy:

Den ligger da pent nok til? Stort sett 7 - 15 med flere spill over på salg og pumper ut ~5000 om dagen (gitt reviews), mens PS4 pumper ut flere ganger så mye :wink: