Spekulering: utfra hva Stian sier, så begynner spillet å nærme seg ferdig, og de ser nå etter et launch vindu. De vet ikke om dette blir i Q3 eller Q4, så de sier fortsatt H2.
… Mer sannsynlig, det blir i Q4
Spekulering: utfra hva Stian sier, så begynner spillet å nærme seg ferdig, og de ser nå etter et launch vindu. De vet ikke om dette blir i Q3 eller Q4, så de sier fortsatt H2.
… Mer sannsynlig, det blir i Q4
Er dette US liste eller totalt?
Det er kun US, EU viser 676 eller 415, alt ettersom
Så US og EU er totalen for alt?
Nai - ulike butikker på tvers av land- og verdensdelene. Er en jobb å legge sammen alt…
Du har seff rett, bare jeg som brukte mine egne notater og litt konvoluttberegning.
Interessant å sammenligne google trenden
Fra EA launch
Fra full launch
To uker etter peaken ved EA launch så var søketrenden 26% av peaken. To uker etter full launch, så er søketrenden 61% av peaken. Det blir ikke helt riktig å sammenligne slik, det kan være at full launch peaken er lavere enn EA-launch peaken, men trenden er veldig interessant.
Uansett hvilke briller man har på seg er det der en mye sunnere og bærekraftig trend
Et resultat av at produktet denne gangen er i mye bedre forfatning!
Kjapp kommentar da jeg ikke har tallmaterialet her på jobb. Men som sagt vi forsvarer nok ikke 1. PS4 i USA. Feks Detroit-spillet selger 4x CE nå om man ser på reviews. Det sagt så tracker vi veldig bra målt i trend etter rapport uansett. Stabilt. Mine beregninger er at vi er på ca. 46-47% i forhold til snitt de første 16 dager. Dvs at om vi solgte 200.000 frem til rapport, klarer vi rundt en 100k de neste 16. Om salget holder. Alt dette basert på egne multipler, så kan andre ha egne beregninger rundt dette selvsagt. Det jeg vil frem til er i bunn og grunn, ser du på trend så stuper ikke salget. (Nedgang seff, men ikke drastisk. ) And trend is your friend. At vi plutselig skal selge så jækla dårlig, det er fjas. Da har man endret måten man regner på. Skal poste noen grafer når jeg har samla sammen dagens tall i natt engang.
Slik jeg ser på kursutviklingen fremover:
Mange millioner aksjer har nå forlatt norske hender til fordel for svenske. De som har solgt har i all hovedsak gjort dette under antakelsen “historien tilsier at jeg får en vesentlig billigere inngang før Q2”.
Men det vi ser i disse dager er at S/L-raids og aggressive roboter ikke klarer å dytte ned kursen i nevneverdig grad. Denne gangen holdt 21, og kursen kryper sakte men sikkert oppover mens små, halvstore og enkelte store tradere benytter seg av volatiliteten.
Jeg tror det er svært sannsynlig at svenskenes inntog forhindrer den tradisjonelle nedgangen mens vi venter på Q2-tallene. De har en helt annen tilnærming og en mye mer robust psykologi. For dem er bare Funcom et strålende case med rå R/R. Og de bryr seg ikke et spøtt om historien eller norsk finanspresse sin inkompetanse.
Derfor tror jeg det blir noe inn i helv*** trangt inn døren når alle nordmenn som solgte på en feilaktig antakelse skal inn igjen før Q2-rapporten. Da blir det fort tomt for joggesko mye tidligere enn vi har vært vant med i denne aksjen.
Og som alltid, til slutt, takk til söta bror
(gi din takk med +1 på under innlegget - skal bli spennende å se om @pdx har økt maksgrensen på 25 (?) - hvis ikke, fix your shit
)
Edit: @pdx har ikke fikset maksgrensen på 25 - you know what to do!
Er det Stian D som har satt fyr på kursen under redeye lunchen? hehe
Jeg tror det vi ser rett og slett er nordmenn som skjønner at markedet for Funcom aksjer nå kontrolleres av svensker som vet hva de holder på med.
Full launch peaken nådde nesten helt til EA launch peaken (100 vs 98) når man ser på worldwide.
Den er klart høyere om man ser på viktige land som USA, UK og Tyskland.
Jeg er klar over det, men grafen du nå viser sammenfatter en hel uke, mens den jeg postet var dag for dag. Jeg tror derfor 31. januar 2017 var den dagen med klart høyest søketrend, selv om det ikke helt synes når man ser på ukesbasis. Anyway, poenget mitt som du virker enig i er at trenden er mye bedre denne gangen.
Hva mener du egentlig at “rett” Mcap på Funcom er? Veldig nysgjerrig
Tror det er mye rett i det, men når neste Jebsen dump kommer, så tror jeg det blir kursfall.
Ren lotto om man treffer på noe sånt.
ASP er blitt for lett…
Anng nordmenn som skal tilbake så er det nok ikke nødvendigvis slik. De kommer jo ikke tilbake om de ser at det er mindre å hente. Da finnes det andre aksjer som er like volatile og populære å periodetrade i.
Når en aksje endrer karakter så tiltrekker den andre kjøpere. Slik det utvikler seg er finske pensjonsfond mer likely en hopp og sprett nordmenn/taxisjafører.
Høyere bunner og lavere topper.
rt 22, høy 22.2, helt ok det, viktigste er å snu trenden i det siste
Ikke bekymret for det. Blir evt. en bookbuilding til en hyggelig pris!
Om jebsen sutit lång i Funcom i vad är det 10 år ?
Varför ska han hoppa ut så fort bolaget vänt och börja genera avkastning?