Enig. Men når største eier og innsider selger mye, uansett årsak og måte, så blir det krigstyper i alle finansaviser og det skjer nok litt de påfølgende børsdager.
Derimot om de blir solgt til noen med en premium on top🙂
Enig. Men når største eier og innsider selger mye, uansett årsak og måte, så blir det krigstyper i alle finansaviser og det skjer nok litt de påfølgende børsdager.
Derimot om de blir solgt til noen med en premium on top🙂
Nærmere 2,5mrd. Avhengig av publishing-biten fremover, så kan enda høyere mcap fint rettferdiggjøres. Men den nye forretningsmodellen og inntektene fra CE reflekteres ikke i en mcap på 1,8mrd. Ref. svenske utviklere med samme forretningsmodell når det kommer til egne IP’er og utvikling + publishing business
Men er kjøperen Ny teknik og Fredrik Malmberg f.eks. er det ikke helt gitt hva effekten blir. Jebsen har lite interesse i spill og er lei tror jeg. CEO ble overrasket da han (hans representant) ble med i styret igjen.
Swedbank köpte med premium + 20% från kursen då.
Gaming ETF går in i i flertal svenska gaming aktier
En tidsfråga innan de hittar funcom`?
In Stian we trust.
Han solgte en god del i 2017, men han selger neppe på børs.
Yes. Han har vel endel opposjoner som forfaller i 2018 og.
Han vil selvsagt benytte disse men ikke sikkert han er nødt til å selge så mange som sist? Nå er det jo fler aksjer totalt.
Selger ikke på børs nei, og sist gang var det med rabatt, kanskje det blir med premium denne gang.
Solgte han i det hele tatt? Var det ikke konvertering som ble gjort?
Fant ikke noe akkurat nå, får sjekke senere
Han solgte ca 20 mill aksjer (4 mill nå) til kurs 2.84. Kursen var på det tidspunktet 3.15.
Men ved forrige konvertering solgte han vel ingenting, og nå har han bare 570k bonds som utløper til nyttår igjen. Regner med han enkelt finner kjøper(e) til den siste lille resten.
Helt enig, hva Jebsen gjør er ikke det som opptar meg med Funcom.
Så uppenbart någon/några försöker måla fan på vägen är de inte ASP man ska vara rädd för så är de Jebsen.
Ingen som er long som bør være redde for det. Trader man så følger man også med på sånt.
Litt forenklet.
I dag er det Jebsen man håper man skal få noen til å selge på i morgen finner de sikkert på noe annet. Sånn går nå dagene mens FUNCOM bygger seg større og sterkere dag for dag.
Vi får håpe for de som drømmer om Jebsen salg at ikke hele posten havner hos en industriell svensk aktør …
Forsatt god sommer
Noe nytt om PS4 problemene?
Får jeg spørre hvor lenge du har fulgt selskapet/aksjen, ASP? Bare litt nysgjerrig.
Og god sommer til deg og
Håper du har ac nedi Markeveien slik at ikke varmen får deg til å trykke på salgsknappen i vanvare.
Aksjen har jeg fulgt lenge, selskapet og sektoren har jeg fulgt mer seriøst de siste 12 mnd.
I motsetning til mange andre så liker jeg ikke kjøpe risiko ( trade risiko kan jeg gjøre)og derfor takket jeg feks nei til å ta i 55 øre emisjonen sommeren 2016.
Jeg liker det jeg ser av vekst i gaming verden og da passer det veldig bra at vi har et notert selskap på ose som grunnet sin dårlige historie nå fremdeles kan kjøpes til det jeg mener er meget hyggelig prising.
Nå reduseres risikoen i FUNCOM ettersom man bygger en større portefølje og man vil få en kjedeligere aksje som tutler i vei oppover mens man sakte men sikkert vil se en utskiftning av aksjonærbasen fra mange små private til større institusjonelle forvaltere.
Slike eiere liker ikke risiko og dermed eier ikke de slike selskap før risikoen er mye mindre enn den historisk har vært i FUNCOM.
Gode betraktninger.
Har det raske inntoget til svenskene medført justeringer i hvordan du trader aksjen allerede?
In any case: God sommer