Hørtes ut som Japan lanseringa var/er forsinka. Vet det er sagt at den skulle komme i juni eller var det sommeren 2018?
Stian er sikkert beste cfo Funcom kan ha, men det betyr ikke at man skal pålegge han arbeid som ikke er hans fagfelt.
Men øving gjør mester så det er bare å trene trene trene og atter trene på å formidle budskapet på en måte som gjør at om Stian fortsatt skal ha en rolle som kommunikasjon sjef ved siden av CFO så blir det på en måte som gjør at mottakere også uten generell gaming kunnskap henger med.
Vi er alle i samme båt både eiere og ansatte så alt jeg som eier ber om er at FUNCOM fremstår i sin beste utgave hver time- hver dag de neste årene.
Passer bra det.
Penger tjener vi nok i 2 q så Kan Japan komme inn i 3 q så tar vi Mutant i 4 q.
En evig pengestrøm høres bra ut
De har hele tiden sagt sommer 2018, som vanligvis betyr q3. Står i q1 rapporten.
En vakker pressetalskvinne/kommunikasjonssjef hadde vel vært tingen?
De har jo kyena da.
Det er nå bra med Stian Dragseth, hvis han er happy, så vet du at selskapet gjør det bra. Funker ikke med Rui, han ser prikk lik ut samme hvordan ting går.
Og Rui, hvis du leser dette, jeg synes du har gjort en helt sinnsykt bra jobb med Funcom!
Funcom behöver inte ha folk som kan prata. De behöver ha folk som kan leverera intäkter, och det har Rui och Stian bevisat. De finns de bolag som kan sälja in en produkt pga en bra säljnisse… men långsiktigt kommer de inte gå bra. Det är intäkter som räknas och de kan Funcom. Tiden är på vår sida.
EDIT: Jag personligen tycker Rui och Stian är klockrena på att prata också
Helt enig. Han fikk veldig ledene spørsmål. Nesten komisk når han sier ‘godt poeng KO, godt at du tar det opp KO’ osv.
Han er veldig nerd og en dårlig selger. Har ikke sett en god selger i Funcom på årevis. Ceo er ikke en god selger. Bedre dog. Marketing leder er jo komisk egentlig. Litt sjarmerende, men det er sikkert bare meg
En ting Funcom virkelig trenger er en skikkelig god selger.
Helt enig. Har tenkt på det selv👍
Lurer på hva Ellingsen gjør i Funcom nå. Var vel han som tok slike ting før…
På investorpresentasjonen tidligere i år, så framstod Rui som en person med stålkontroll. Han kom med godt begrunnede svar på alt som ble spurt om. Kanskje viktigere er at han virker skikkelig sulten på å få Funcom til å bli et knallbra selskap. Hittil så har han matchet ord med handling.,
… har jo solgt endel Funcom siden CE launch, men hadde for mye “skin in the game” til å sitte komfortabelt med alt sammen. Siden jeg solgte, så har ting utviklet seg vesentlig bedre enn forventet.
Helt enig! Han er perfekt som ceo. Kunne vært en bedre selger, men overall veldig bra. Ellingsen er det jeg mener med komisk over her. Marketing direktør eller noe sånt. Alt for dårlig. Må ha noen som er ‘på’, oppvakt og energisk.
Jobben hans er vel markedsføring mot spillere og ikke investorer? Mtp. historien i fun er det vel greit at de holder disse rollene noenlunde adskilt?
Ellingsen forbereder E3 og pushet mot gamere. Det er han god til og det skal han fortsette med! ;D
Han kan godt ta den jobben så ansetter de en som Karl Oscar eller lignende som kommunikasjonssjef. Knall god idé.
Er vel ikke verre enn at vi her på Tekinvestor foreslår en rettet emisjon hvor pengene er øremerket lønna til Karl Oscar i uoverskuelig fremtid
Etter Q2 tror jeg faktisk funcom har nok penger til å lønne han.
Han hadde vært en god IR kandidat da. + Han liker Conan. Og han er god på scenen
Spørs om han vil jobbe med funcom 100% da han trives vel best hvor han kan snakke om flere selskaper