Være med å Skape en gigant innenfor spillindustrien? Tipper det kan friste
Funcom sprider sig fort i sverige, nu börja de även komma redeye trådar, även facebook och div forum är de buzz
Han hade nog räknat lite fel på Q2 dock…
Sedan har han inte räknat med royalty kostnader m.m. men helt ok analys
hehe ja, lite maffigt med över 800K sålda i Q2 och över 1.6 miljon sålda på året. Men kul att folk börja intressera sig. Pareto verka ju också rätt på för en riktigt analys
Hvor mye tror du de kommer til å selge i Q2 ?
Liker dine tanker rundt Pareto analyse. April, Mai og Juni, det blir mange salg det. 750-800k. tror jeg faktisk. Ikke glem att det ble solgt mange kopier fra 1 April til 8 mai.
Tror faktisk den 750ken min er veldig innafor.
FC North Carolina har plockat in en riktig höjdare. Jason L Blair är nu Creative Director. Han kommer från Deep Silvers AAA studio Volition (Saints Row m.m.) där han jobbade i 6 år som Narrative Director/ Lead writer.
Dystert här inne alltså. Kom igen nu! Sjukt stora IGN med 7 miljoner followers på Twitter osv osv streamar MYZ på SÖNDAG
Ikke dystert, Funcom har blitt en aksje hvor man fyller på i det stille og venter på godisene om et par uker/mnd
Lørdag legger PS ut lister for mest solgte i mai. Skulle tro det også kan være en trigger. Kan ikke skjønne at det er lurt å dumpe aksjer nå, men ser jo ut som vi er på vei ned.
Her kan det kjøpes, ser for meg at det kan bli trangt inn døra når de legger frem tall for Q2.
Enig i at dette er et godt kjøp på litt sikt, men tror ikke på noe hallelujaferd basert på PS lister.(med mindre Funcom melder noe)
Er vel få andre en oss + noen svensker som er som oss, som følger med på slikt. Vi vet jo allerede at de har ligget på topp lenge.
Blir som om du, som liten gutt, får det du ønsket deg mest av alt til Jul. Hopper i taket av glede og smiler fra øre til øre! Når du en måned senere får se et bilde av det du fikk til Jul så trekker du kanskje på smilebåndet, men du hopper neppe i taket.
Q2 derimot…da får alle vite hvor godt kvartalet har blitt, men det er jo en stund til. Vi får smøre oss med litt tålmodighet. Kanskje vi får en sakte men sikker kursoppgang over noen mnd, frem mot MYZ, slik vi fikk frem mot CE slipp. 2-3 mnds sneilefart fra lav 20 til høy 20? Er ikke meg imot.
Velger å sitte i ro. Vurderte å hoppe på Qec på kr 7 (skulle jo dobles!!), men ble raskt minnet på at jeg bør ha ro i ræva og holde meg her.
Funcom er funcom, så det skulle ikke forundre meg om q2 gir kursnedgang slik som i fjor. Husker det ble regnet på rrprising her opp og ned i mente, men selv med ett historisk godt resultat gikk den ned. Alle ble tatt på senga. Men satser på at det ikke skjer igjen så jeg blir sittende ett par år til.
Det er mye som er endret siden i fjor. Bare det at CE er en formidabel suksess på PS4, bør ha en innvirkning på kursen. Kan heller ikke forstå at markedet bare ser på rapporter med faktiske tall. Jeg vet selvfølgelig ikke helt hva som er priset inn, men skal vi mye lengre ned nå, er det liten tvil om at Funcom er underpriset. Om vi skal ned etter Q2, må jo forventningene være høyere enn resultatet. Tror vi skal en del opp før det er tilfellet.
Forventingene her inne er nok en god del høyere en resultatet :wink, men jeg tror nok at røkla blir ganske tatt på senga når Q2 soper inn mer en 2x hele 2017.
Disse talla får markedet rett i balla like før vilsvin og anda topper alle platform palla.
Tok 10k Funcom til idag. BECAUSE MYZ!!! og E3.
Takk til SB som sponset 2500 av dem.
Ser att CE “skuffer” noen med å bare være på 4 plass på mest omsatt Mai listen til Sony.
CE konkurerer med spill som hadde hele måneden med salg. CE ble sluppet 8/5. Brukte ei dryg uke på å ta 1 plassen (16/5 ).
Japan er ikke med, ligget høyt på lista i halvparten av måneden. Lurer noen ganger på hva Funcom tenker når de er her inne og leser.
En hard gjeng å tilfredsstille disse investorene.
CE er ikke et AAA spill, Funcom er ennå langt i fra å kunne bruke så mye resurser som det skal til for å kunne produsere en AAA tittel. Men CE har etter min mening solgt veldig bra. Bra nok til att Funcom er stinn av penger langt fremover.
Jeg er veldig fornøyd med hvordan Funcom og CE har gjordt det i full release. Det har kanskje noe med att jeg ikke jager penger time for time eller dag for dag. Synes det er helt ok å ha tålmodigheten til, å kunne sitte flere måneder eller år i samme aksje.Andre igjen trader konstant. Noen lykkes sikkert med dette, andre får betalt ved å være tålmodig.
I Funcom sitt tilfelle har det ihvertfall lønt seg for meg å sitte nokså stille. Gikk inn nov- des 16 med snitt 6,70 Satt ikke med like mye aksjer til og begynne med som nå. Men har vært mere enn mindre inne hele tiden, tok gevinst med snitt på 20,15. Gikk litt for tidlig inn igjen men sitter nå med en ny meget pen potensiell gevinst. Snitter vel nå med de siste kjøpene 15,63
Tror det er meget realistisk å få over 30-35 kr for det jeg sitter på nå.
Tradet meget aktivt i 8 år, ble ikke mye penger av det, plukket aksjer med ett lengre tidsperspektiv siden 2015, det har være suksess for meg.
Skriver til slutt for å ikke få pepper, jeg er ikke ute etter å henge ut de som trader. Forteller bare hva som har funket for meg.
God Helg.
Jag är skit nöjd så länge… Funcom är på rätt väg… dom som är inte nöjda varsågod sälj… finns folk som köper… och sluta gnälla. På det forumet finns också folk som vill gärna påverka andra och vill störa kursen… Tänk själv!