Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Vilka från Funcom följer med till E3, nån som vet? Antar att BL åker dit med ett par representanter?

Bl skal dit, ikke annonset hvem fra Funcom som skal

1 Like

Precis för mindre titlar och survival genren är det ett maraton lop. De flesta 3AAA spel säljer sin huvuddel av spel vid release. Problemet med TI är det är så många blandade folk, en del utan koll och bara swingar efter triggers, slippade traders som vet hur man smyg baisar och sprider “hjärn spöken” det är så många agendor bakom allt.

“plukket aksjer med ett lengre tidsperspektiv siden 2015, det har være suksess for meg.” Är också min melodi siktar på kurs 30 vid årskiftet. Dock tycker man det är lite tråkigt folk som kör med smutsiga metoder blir bra belönade.

bilde

6 Likes

Det er når en trader klarer å påvirke en fundamentalist at “det kan være lurt å trade” at det skjærer seg. “Det er ikke noe poeng å sitte på veien ned”, nei, det er greit det. Effekten traderen er ute etter forsterkes ved en slik suksessfull påvirkning, og derfor blir det trøbbel når ett forum av mange fundamentalister lar seg påvirke av tradere. TA er avhengig av at det fundamentale vurderes forskjellig, ellers vil traderne som helthet tape. Fordi de er avhengig av at noen kjøper aksjene deres høyere enn de kjøper de tilbake. I ett fundamentalt sterkt case, hvorfor skal man i det hele tatt selge noe om man tror på videre oppgang og caset leverer ved hver korsvei? Usikkerhet, mulighet til å være lur og tjene litt mer.

Nå om dagen snakkes det høyt om usikkerhet, at den sterke opptrenden brytes, HS formasjoner osv. Dette påvirker mange av oss selv om vi vet det kommer nyheter om MYZ, DLC pack, salg, Japan og det faktum at CE selger fletta av det meste - triggere og info som er selve essensen til Funcoms utrolige fremgang og potensiale fremover.

Få treffer bunnene og toppene, jeg ser på Funcom som er sterkt vekstcase med bakgrunn i hva de har gjort de siste årene og resultene de leverer om dagen. De har flere ben å stå på i dag, og enda flere om ett halvt år. Jeg og flere har kjøpt og jeg ser ikke for meg noe sælig mer nedgang nå basert på hva jeg mener potensiale er i hvordan de jobber og hvordan jeg tror de leverer fremover, samt rekken av triggere som vil føre både tradere og nye investorer inn i aksjen fremover.

14 Likes
3 Likes

“Money, IQ points, and lucky socks are no help when your investment is down 50%. But if you can keep your emotions in check and ignore the noise, you’ll be able to hang on (even back up the truck and load up) rather than selling out at the worst times. If you look back at history and study how investing fortunes were made, you’ll find it wasn’t by jumping in and out of stocks based on fear and greed, but by buying great businesses and investing in them over the long haul.”

:sunglasses::sunglasses::sunglasses:

13 Likes

Slappenfjert:
Helt nøyaktig er det vanskelig å si siden markedet tydeligvis ønsker å prise selskapet lavere enn alt annet i bransjen.
Men om man tar utgangspunkt i det laveste sjiktet i bransjen er mener jeg aksjen per nå er ca 31% underpriset som tilsvarer en økning på litt over 45%. fra dagens kurs.
Dette er på det vi har nå og uten MYZ og andre ting. Om selskapet får flere greie treff som selger jevnt burde veien til mangegangeren være veldig kort.
Men det aller viktigste faktoren her er psykologi, er den som ødelegger utviklingen. Når alle går rundt å tenker de som aksjonærer skal selge for å kjøpe billigere går det som det går. Men kan love deg at en dag vil noen andre se verdien og ta grep :boom::sunglasses:

Har ingen problemer med å se at mange er skeptisk og at mange har sin historie her etter årevis med elendighet, men det er ofte slike selskapene når de først snur som går best.

7 Likes

KarlO har trua, få han ansatt :stuck_out_tongue:

23 Likes

Hvem vet, kanskje han har lyst på en jobb hos Funcom ? Ikke akkurat første tweet han legger ut om Funcom i år :slightly_smiling_face: Ganske overbevist om at Karl Oscar er mektig imponert over snuoperasjonen til Funcom. Han kan børs og gaming og er god på scenen. Hadde vært en ypperlig mann for selskapet som kommunikasjonssjef. Noe også flere andre her inne har sagt. Det støtter jeg 100%!

Men ting har skjedd fort siste åra. Er snaue 2 år siden det var emisjonsaksjer å få kjøpt. Nå har Funcom en arbeidskapital som gir dem ro og handlefrihet. De kan lansere et mye mer ferdig produkt enn hva de gjorde under EA med Conan. Dette vil gi store og gode ringvirkninger på sikt.

Så om Rui og co. finner ut at de ønsker å ansette en kommunikasjonssjef, så vil kanskje Karl O være en av søkerene, sammen med @h3nk1 :grinning:

5 Likes

De millionene det vil koste å få den karen ut fra Pareto kan man bruke på andre ting.

Tallene taler helt greit for seg selv.

4 Likes

Ofte må suksessfulle mennesker, eller selskaper først ha smakt nederlag for deretter å ha kommet ut av det og lært vektige ting som alltid vil holde dem oppe. :+1:

1 Like

Hadde vel vært IR ansvarlig som ville vært aktuelt for han. Men tror definitivt han hadde passet inn.

1 Like

Er Funcom på tilbud? Eller skal vi enda lengre ned?

1: Ja
2: Gudene vet

Hva skjer med Funcom i dag da som skulle tilsi at de er på billigsalg? Noe nytt? Manglende nyheter?

Samme som sist. Stiger til litt etter lansering bare ikke så høyt som for noen år siden. Q1 med gode tall bare ikke så gode som folk trudde. Short blir satt og kursen kryper nedover i takt med spillere og på salgslister.

Spørsmålet er hvor lenge dette vil foregå. Vil det vare helt til MYZ eller snur den ved q2. Alle andre triggere tror jeg ikke vil gi utslag på kursen.

1 Like

Vi fikk jo vite i helgen at CE har solgt som nr. 4 på PS4 i mai. Er alt priset inn? Glad jeg gikk ut med halve potten på 22,3 i hvert fall.

Den “snur” senest i dagene før Q2, slik jeg ser det. Man kan si mye rart, men et Q2-resultat på 100+ mill. i nettofortjeneste er ikke priset inn i dagens kurs. Det vil med stor sannsynlighet også komme analysedekning i forbindelse med disse tallene.

Kursen siger ned på samme spill som tidligere: Noen låner ut aksjer --> short settes --> folk selger “fordi Funcom” --> profitt i tillegg til ny opplasting på lave nivåer.

Hadde det ikke vært for svenskene hadde kursen vært pulverisert, akkurat som i 2017. Noe som er helt absurd å tenke på. Dette papiret bør tas av OSE så raskt som overhodet mulig.

Fortsetter dette i ukesvis fremover, vil selv mange av våre nye, svenske venner kaste inn håndkleet også. Funcom kan med fordel bli mer aktive på IR-kommunikasjonen, og/eller gjøre bittelitt for å støtte papiret sitt i all den tid det tøvet her foregår.

4 Likes

Ser ut att liten short har större påverkan än framtida lysande utsikter… just nu rädsla vinner över allt som pekar för kursen upp… :wink: