Hoppas shorten får läxa här…
Etter min erfaring vil mange som kjøper aksjer på topp se etter alle mulige syndebukker unntatt seg selv. Hva som helst for å rettferdiggjøre et valg som i retrospekt ikke var bra.
Det er mange i Funcom som har sittet i snart ti år og sagt “Denne gangen blir det annerledes”. En gang blir det kanskje også det. Men folk ønsker at Funcom skal bli tatt seriøst? Les denne setningen:
“Vi følte aksjen svingte for mye i Norge så vi noterer oss i Sverige istedet”. Seriøst?
Det gir mening for Funcom å notere seg på en indeks hvor det finnes tilsvarende industri og selskaper. Men du skal ha for å prøve å fremstille dette som underlig, Hektar.
…hvorfor har jeg tolket Funcom dithen at de absolutt vurderer en særnotering, mens du sier det aldri skjer? Har vi hørt ulike uttalelser?
Hadde vært en annen sak hvis Funcom hadde vært notert i USA… Men da må kanskje interessen for selskapet bli større
Funcom har vært notert på OSE siden 2005. Nå skal de skifte over til Sverige fordi du håper kursen da skal oppover? Jeg synes det er veldig underlig. Om det var en internasjonal exchange for interaktiv digital media hadde det vært noe annet.
Å gjøre det bra i aksjer handler ikke bare om å forstå verdien av et selskap men også forstå markedet. Og det er der mange sliter litt. Å påstå at markedet er noen dumminger er fint det, men er man så mye lurere selv når man tjorer seg fast i masta og ignorerer alt sentiment?
Er Hektar tilbake? Har savnet han
Alle som motsier noen her inne er Hektar. Det gjelder forsåvidt alle steder etter det jeg har sett.
You’re wrong.
We are Hectar.
Jeg hadde håpet du var Hektar, jeg likte han jeg
Du har svart belte i å spore av og forsure legitime diskusjoner. Denne gangen ble det anført at Funcom som selskap og aksje har bedre rammevilkår på en indeks med høyere kompetanse- og interesse for industrien selskapet opererer i.
Det er ikke et kontroversielt syn på noen som helst måte. I stedet ønsker du å spore av med stikk til de som sitter long i aksjen og - som i din verden - er dumminger.
Jeg mener fortsatt @pdx bør fjerne deg herfra. Eventuelt kan du komme tilbake som Hektar, slik at folk vet hvem som er avsender.
Avspore? Jeg svarer direkte på det du selv sa over her?
Hva skjer med kursen nå?
Greit at du er kritisk og belyser bull utsagn. Men du drar jo stadig diskusjonen tilbake til “alle som er uenig blir bannet”, “halelujastemning tar av her inne”, “TI profetene og dens fanskare” osv.
Setter pris på at det stilles spørsmål; men som h3nk1 sier så har du minst svart belte i avsporing
Hektar is back kursen upp… eller kanske ska vara tvärtom?
Noen som så noe spennende på E3 og bare MÅTTE inn?
Noen som kjøpte i affekt etter å ha lest TI?
Synd hvis Hektar skal få ødelegge enda et forum med spydigheter, sutring, lyving og tåkelegging. Det blir isåfall tredje forum på under ett år. Det er umulig å operere eller delta i et forum med en så manisk karakter på banen. Vær obs nå!
För att större delen av ägarna är ifrån sverige, 30% redan, i slutet av sommaren säkert över 50%, så det finns helt klart argument. Sen misstänker jag de förvärva lite bolag i sverige host berdedadl…
Jeg drar ikke diskusjonen til noe annet sted enn at jeg synes at anmodning fra aksjonærer om å bli notert på annen exchange fordi de ønsker kursen i en annen retning er merkelig og som han andre oppe her sa så er det veldig kortsiktig tankegang. At man ikke klarer å svare med noe annet enn “Du her Hektar” kan du ikke gi meg æren for. Om vi er ferdig med den biten kan vi heller gå tilbake til det som var tema?
Som Funcom selv uttalte er det svært lett for svensker å handle i Norge og vice versa. Det har ingen praktisk betydning for markedstilgjengelighet, det er etter min oppfatning kun fordi man vil stå ved siden av Starbreeze, Paradox, THQ m.m. og forhåpentligvis høste godene av prisingen der.