Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Du ignorerer jo ALLE argumentene for HVORFOR det er naturlig at et selskap noteres på en indeks som er hjem til lignende selskaper:

• Det reduserer volatilitet
  • Det gir mer langsiktig eierskap
  • Det gir en relativt sett mer korrekt prising
  • Funcom er sågar snart mer svensk enn norsk

Ingen sier at Funcom skal noteres i Sverige fordi kursen skal OPP. Det er derimot en langsiktig tankegang.

Det er fordi vi på insiderdelen av forumet har fått dette bekreftet av den som driver forumet. Og det er jo direkte tragikomisk hvordan du ter deg til tross.

3 Likes

Siden du svarer på slik måte viser det jo bare at du har liten eller ingen kunnskap om hvorfor slike ting blir gjort. Grunnen er mer egnede markedssteder, ikke kursen. Flere aksjer på OSE er notert også f.eks i USA, Cananda og på andre børser av den grunn at markedene er bedre egnet for segmentet enn børsen i landet selskapet kommer fra. Men selvsagt, alle disse gjorde det sikkert bare for kursen. Statoil osv… Har neppe noe med å tiltrekke seg en større vidde av investorer å gjøre :sweat_smile:

1 Like

Det tror jeg du får be om ny bekreftelse på, og det tragikomiske er at dette er fokuset i diskusjonen.

Du ønsker notering i annen exchange fordi DU føler Funcom ikke er riktig priset?

De har som oftest et modikum av tilhørighet i landene hvor de er notert.

Hallo. Flere har svart deg på dette nå. Og flere har kommet med meninger om hvorfor/hvorfor ikke dette vil skje. Gje deg.

Hei. Jeg skal altså ikke svare når noen svarer meg?

giphy

3 Likes

Jo. :stuck_out_tongue: Men du kan i det minste spare deg for kommentarer som provoserer og som ikke stemmer overens med noenting. Folk har svart deg med langt mer enn “Du er hektar”. Okey?
Forstår at du ikke liker svarene men det gir deg ikke grunn til å ignorere dem og begynne med svada.

1 Like

5 Likes

Uten å ta stilling til den ene eller det andre, noen burde se litt på andre aksjer enn Funcom om dere tror bevegelsen der er unik?
En aksje jeg jobber mye er feks AKERBP. den var 235 i januar under 190 i mars og over 320 i mai . Uten at det skjedde noe spesielt , oljeprisen steg men om den er 65 eller 80 spiller ikke så stor rolle for bunnlinjen til Aker BP.
Så alle selskap gode som dårlige vil beveger seg og sånn går nå dagan , vi startet året på 15 ligger på 20 nå og går ut av året et sted over 30 regner jeg med.
Som kloke folk har sagt før meg. Sell the Hype- Buy the silence

Ha en strålende sommer med eller uten tilgang til konspirasjon lektyre

15 Likes

Flott, da setter vi en strek for den akkurat der @Gostemning og gir oss med den biten. Kan vi heller snakke om dette:

Korrekt prising er prisen markedet setter på et selskap. Dette er nettopp hvorfor det finnes hundretusenvis av analytikere rundt om i verden. Hvordan Funcom er mer svensk enn norsk basert på en aksjepost på 5% forstår jeg ikke, at det skal redusere volatilitet eller promotere langsiktig eierskap er spekulasjon.

Det jeg mener det hele bunner ut i er at du selv opplever at markedsverdien til Funcom ikke reflekterer de underliggende verdiene i selskapet. Det man kaller en kjøpsmulighet.

Enig her. Jeg tror ikke det vil påvirke kursen noe særlig. Som en svenske sa lengre her oppe så har svenskene enkel tilgang til Funcom aksjene på OBX via sine svenske meglere.

Videre så er en lav kurs på en aksje du har troen på en god kjøpsmulighet, ja! :slight_smile:

Noll chans? De sa dom inte på senaste streamen

1 Like

@Cirmes har også et flott poeng, du har OBX aksjer med større bevegelser enn Funcom siste tiden. Man burde titte litt mer på andre aksjer, se på Golden Ocean for eksempel og hvordan den har beveget seg i 2018.

BWLPG, DNO, MHG - Selv tunge aksjer som blir ansett som “seriøse” beveger seg mye.

Dette er jo bare tull. Du legger til grunn at grunnen til dobbelnotering i mer egnede markeder er et vilje om høyere kurs når det alltid har vært snakk om å finne mer egnede markeder for selskapet. Altså påstanden din er rett og slett falsk. Helt utenfor virkeligheten.

Du kan vel heller spørre deg om hvilken av de to børsene som er mest egnet for spillselskaper og hvem som har best kompetanse i akkurat det segmentet. En Oljeaksje trives neppe så godt på Svenskebørsen som på OSE, og motsatt. Forstår man ikke dette er det med vilje.

2 Likes

Nettopp - derfor bør vedkommende fjernes fra forumet først som sist.

Det er ikke dobbeltnotering det snakkes om, det er fjerning av Funcom fra OSE for å legges inn på OMX sånn jeg tolket den eposten.

Dobbeltnotering er hipp som happ, jeg tror ikke det utgjør noen forskjell.

Man er vel børsnotert for flere grunner, bl.a. for å kunne hente penger lettere. Dersom man børsnoterte i Sverige må det være for å lettere kunne hente penger, om og når nødvendig eller ønsket.

2 Likes

Var det ikke kun snakk om dobbeltnotering/trippelnotering, da? I Uniten og i Sverige?
Har ikke fått med meg av noen her eller i noen presentasjoner at det var snakk om å fjerne Funcom fra Oslo? :thinking:

Men det är så när visa fattar inte eller är dåligt påläst…

Du får lese det han sier, det er inntrykket jeg fikk. Nettopp derfor det ga så liten mening for meg. Dobbeltnotering kan de gjøre akkurat som de vil med.

Jeg vet ikke hvordan ellers jeg skal tolke både dette og andre ting som skrives der.

1 Like