Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Nå har selskapet selv signalisert at de har sett på muligheten på å liste seg i Sverige og i USA; så det er sikkert derfor temperaturen har blitt litt heit her; for det har du kanskje ikke fått med deg? :slight_smile:
Tror av den grunn så satt @h3nk1 det på spissen i det sistnevnte innlegg.

Jeg hørte på akkurat samme stream som dere og er nok stort sett klar over akkurat det som dere er klar over. Men igjen: Det var ikke dobbeltnotering jeg tolket dette som i det hele tatt, og jeg ser ikke hvordan det kan tolkes sådan. Det jeg ser er at det snakkes om stryking fra OSE for å hoppe til Sverige der man da håper kursen oppfører seg mer fordelaktig for sine egne investeringer.

Skriv till Funcom!!! Kanske dom tolkar bättre för dig.

Hehe makan til diskusjon, kunne like greit vært notert i saudi arabia, vi kan alle være enige om at kursen skal opp :smiley:

1 Like

Det er normalt å ikke være enig i alt, men det går også an å avslutte diskusjonen og være enig i att man ikke er enig.
Sånn maratonopplegg er bare helt pyton. Pleier normalt ikke å være sånn her inne, håper det ikke blir det heller. Det er masse friske meningsutvekslinger her inne, men folk er flinke til å sense når nok er nok.

13 Likes

Med den tendensen til at alt utvikler seg til en pile-on når man har en motstående mening er kanskje ikke det rart.

2 Likes

De snakket om det, sjekket Sverige og så at det ikke var noe poeng. Da gjenstår det resten av landene i verden. De nevnte eksplisitt hvor vanskelig det var for amerikanere å kjøpe Funcom f.eks.

2 Likes

Her har jeg samme oppfatning som @antzzo, at det fortsatt er på blokka.

Håper heller på USA notering. Masse cash der borte og også enorm spillsektor - Masse investorer med relevant erfaring.

2 Likes

Der kom det mest fornuftige som er sakt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Håper på USA eller Asia :stuck_out_tongue:

1 Like

Du kunne sikkert diskutert dette i dagesvis skjønner jeg. Hva er vitsen, hva ønsker du å oppnå?
Å vise att du er en type som aldri gir deg? Det er ihvertfall likt “navnebroren” din på HO
Dette blir for dumt, kan du ikke bare la det ligge?
Det er masse meningsutvekslinger her inne, mange som ikke er enige. Nok er nok er noe du bør lære deg. (det siste var faktisk godt ment)
Med dette innlegget er det nok fra min side. :-))

1 Like

Mitt innspill til denne debatten: Det må være lov å være uenige, også sette en strek og gå videre.

Synes derimot det er tåpelig om vi begynner å kaste folk ut fra forumet fordi de argumenterer for et annet synspunkt enn man selv har.

3 Likes

Var du ikke her inne på Forumet sist Hektar / berntsen ble bannet? Viss ikke skjønner jeg att du lurer.

Nå stakk vel strengt tatt Hektar frivillig forrige gang. Han sa nyttårsforsettet hans var at han skulle kverulere mer, og på insider chatten hadde han en diskusjon som eskalerte og da sa han: Nå orker jeg ikke mer, jeg stikker fra Tekinvestor. Hvis Berntsen virkelig er Hektar så er jeg skuffet over at han ikke bruker nicket som han hadde :frowning: Jeg hadde sans for Hektar selvom han ofte kverulerte helt til det uendelige. Har klart å diskutere med han uten at jeg ble provosert iallefall :stuck_out_tongue:

2 Likes

1 Like

Har ikke tatt meg tid til å lese mer enn noen av innlegga her nå.

Synes de av dere som er litt interessert i hva Funcom har kommunisert angående notering i Sverige eller andre steder. Med fordel kan gå inn å lese hva som ble sagt å referert fra investormøte hos Funcom i mars!

Tydeligvis flere av dere som sliter med dårlig hukommelse, eller ikke vil huske :slightly_smiling_face:

Ha en fin kveld!

1 Like

@pdx rydder du når du har tid, ble litt mye ikke relevant her.

Angående sverige notering var rui Veldig klar under aksjonærmøtet. Dette ble jo ogdå gjentatt under Q1

Mandatory notification of trade and changes in share capital - exercise of options

Funcom N.V. (the “Company”, or “Funcom” when referring to the Company and/or the
entire Funcom-group) has a stock option plan that is part of the total
remuneration package for its employees. The stock option plan covers employees
and management as well as Managing and Supervisory Directors and is regarded as
a component of the total remuneration offered by the Company.

On 12 June 2018 employees of Funcom exercised 597,141 options at a weighted
average exercise price of NOK 9.57 per share. No primary insiders executed any
options.

The total number of issued and outstanding shares in Funcom N.V. has been
increased to 75,579,168. The issued share capital of Funcom N.V. is EUR
15,115,833.60.

Also, not related to the option program, on 12 June, primary insider Mr. Rui
Casais, CEO of Funcom, bought 10,000 shares to an average price of NOK 19.8642
per share. After the transaction Mr. Casais holds 40,000 shares and 389,291
stock options in Funcom N.V.

The sales amount will be finally determined on the basis of the price
subsequently obtained by the third party selling the shares in the market. Final
compensation for the sale will be reported to Oslo Børs when known.

Badhoevedorp, The Netherlands, 12 June 2018
Funcom N.V.

This information is subject to the disclosure requirements acc. to § 5-12 vphl
(Norwegian Securities Trading Act)

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=453494

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180612.OBI.20180612S88

20 Likes