Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2018

Thanks, Rui! :1st_place_medal:

18 Likes

Also, not related to the option program, on 12 June, primary insider Mr: Rui Casais, CEO of Funcom, bought 10,000 Shares to an average price of NOK 19.8642 per share. After the transaction Mr. Casais holds 40,000 shares and 389,291 stock options in Funcom N.V.

2 Likes

Sånt vi kan like — ledelse og aksjonærer er i samme båt da liker vi oss best.

God sommer

16 Likes

Nice Rui! Blir kansje pluss i mårra.

1 Like

Det er jo nesten helt symbolsk at han kjøper 10k aksjer når han har 389k opsjoner, så det han egentlig sier her er: Hey, jeg synes 20 kr for Funcom er billig, hvis det var noen som lurte. :slight_smile:

19 Likes

Men at han gidder å gjøre det er positivt og viser at han tar hensyn til markedet.

4 Likes

Helt klart positivt, og jeg tror det er Rui sin måte å si fra hvor landet ligger. Er lenge til kvartalsrapporten :slight_smile:

8 Likes

Kunne han brukt opsjon rettene og fått til 9,57?

Rebel!

Blir en fin dag i morgen :wink:

2 Likes

Alla insider köp oavsett storlek är POSITIVT

3 Likes

Han kunne vel brukt opsjoner han også, men litt usikker til hvilken pris. 9,57 var vel bare vektet gjennomsnitt de som utøvde hadde i dag? (@nofun @alex og @christian pleier å ha god koll på det)
Noe sier meg uansett at han tror kursen er høyere om en stund, og at det er bedre å utøve når det er et faktum :slight_smile:

5 Likes

Blir å kjøpe siste rest på åpning i morgen tenker jeg

Det har jeg heller aldri gjort :slight_smile: Å komme med kritiske kommentarer er bare bra, og noe jeg prøver å oppmuntre. Men, krangling bare for å krangle kommer til å få følger dersom det fortsetter. Å late som man ikke er en tidligere bruker gir også dårlig karma i nissens…eh, pdx sitt regnskap.

Nå, tilbake til Funcom :slight_smile:

11 Likes

Fin måte å gjøre opsjonsinnløsing på av Funcom! :slight_smile:

Er endel av Funcom 2.0 dette også.

3 Likes

Symboliskt? En av europas yngsta VD som gått den tunga vägen. Han är en programmerare i bakgrunden med låg lön som nyss blivit VD. Han sitter inte på några monster löner och han slängde in aktier som är värt halva hans bonus. Detta är en kille som inte startat ett bolag ala Starbreeze, THQ och PDX och fått 30 % aktier av bolaget från start. Tycker detta är en oerhört stark signal

11 Likes

Ja, når du har 389k opsjoner, så er det symbolsk når du kjøper 10k aksjer. Han har ikke kjøpt disse fordi han tror det gir meningsfull risk/reward, men fordi han vil vise at ja, han har ståltro på Funcom. :slight_smile:

7 Likes

Nej det är inte en symbolisk summa eftersom han inte sålt optionerna.

Ser du hopper bukk over poenget mitt :slight_smile:

Skal se om jeg kan gjøre det mer klart: Rui vil ikke tjene meningsfyllt mer penger ved å kjøpe disse 10k aksjene eller ikke. Han har 389k opsjoner, så det er en dråpe i havet. Han kjøper mao aksjene for å vise hvor han står. :slight_smile:

5 Likes

Men då kan vi konkludere med at vi ikkje får noken news eller release dato for MYZ i nærmaste framtid. ref innside kjøpet